Jump to content
Annons

Rock n hardcore


HoboRec

Recommended Posts

Elof: Körde på preampsen i ett billigt ALTO-bord... så det är väl ingen höjdare =)

Nu har vi som sagt ett M-audio Projekt mix. Det är ju lite bättre preamps i alla fall, även om dom är lite jobbiga. Slår över när man har gainen på lägsta och kör en sm57 på virvel. Men vi tänkte komplettera med ett focusrite octo-nånting. Har fått för mig att det ska vara bra, du kanske vet?

aha 😛

Ja projekt mixen har ju inga pads...

Kolla in line audios 8kanalare, den har iaf pads och ska komma med ADATutgång.

Köp ett par inline pads som du kopplar på mikrofonsladden. De finns iaf upp till -20dB attenuation

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja det var coolt. Riktigt eget och svängigt. Mycket bra riff, välspelat och ösigt. Schysst video.

Vet inte om det är mina dåliga lurar (Vic Firth), men jag tycker att skriksången känns lite låg på verserna. Men det blir ju iof en snygg "effekt" när den dubbade skriksången kommer in på refrängen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför Growl i slutet? Tyckte om detta Refused rockandet annars 😉

Precis vad jag tänkte på när jag lyssnade. Bortsett från det så är det en störtskön låt, fett ös och snyggt ljud. Fattar jag du menar med inte metal men inte punk... tänker hard core men å andra sidan - varför genréindela all musik. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kanske skulle ta o lägga upp nån låt till då... Får fundera på det över dagen och ta det när jag kommer hem från jobbet sen kanske.

Jobbigt att den härr tråden bara gav mig bra självförtroende, hade ju nästan hoppats på att bli lite nertryckt så man kunde göra bättre och slå tillbaka sen, hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...