Jump to content
Annons

Hyra mic?


vagge

Recommended Posts

tjenare!

Skall hjälpa min brossa som skall göra en info-film. det ska spelas in utomhus och kommer alltså därför behöva en extremt riktad mic som klarar vind som en klackspark.

funderat på sennheisers shotgun micar som man ofta ser på tv.

Grejjen är den att micen skall inte synas på bild. så jag tror att mic-valet är rätt.

men nu till själva frågan. vart fan får jag tag på en sån? vill ju inte köpa en sån, utan bara hyra. budget vet jag inte. utan dom ville höra vad det kostar att hyra en sån.

det kommer äga rum i stockholm.

tack på förhand!

//Vagge

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Twentyfourseven och BBH i värtahamnen finns också, du måste dock hyra genom ett företag. En Sennheiser MKH 50 eller 416 kostar runt 150-200:- (exlusive moms) per dag, men då får du också en zeppelinare med vindskydd på köpet. Du behöver kanske en bom till den också och då kostar det lite lite till, kanske en hundring eller knappt det.

Redigerat av teddawid
Link to comment
Dela på andra sajter

joo. men hittade allt ja behövde här för 150 kr!

Sennheiser MKH 816

Komplett med zeppelinare & päls

Superriktad

Pris kr / dag: 150 exkl. moms

och det är guldvärt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Twentyfourseven och BBH i värtahamnen finns också, du måste dock hyra genom ett företag. En Sennheiser MKH 50 eller 416 kostar runt 150-200:- (exlusive moms) per dag, men då får du också en zeppelinare med vindskydd på köpet. Du behöver kanske en bom till den också och då kostar det lite lite till, kanske en hundring eller knappt det.

hmm, jag hittar inte BBH's hemsida. är jag en helt värdelös googlare eller? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Twentyfourseven och BBH i värtahamnen finns också, du måste dock hyra genom ett företag. En Sennheiser MKH 50 eller 416 kostar runt 150-200:- (exlusive moms) per dag, men då får du också en zeppelinare med vindskydd på köpet. Du behöver kanske en bom till den också och då kostar det lite lite till, kanske en hundring eller knappt det.

hmm, jag hittar inte BBH's hemsida. är jag en helt värdelös googlare eller? 😳

de har nyligen bytt namn från EBH, så de har nog bara inte uppdaterat hemsidan. Men nu har du ju hittat en mik så...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...