Jump to content
Annons

Nintendo Wii


Fidden

Recommended Posts

Imorgon (14 september 2006) hålls en pressevent i USA och på fredag i London, där Nintendo presenterar ny info om sin nya spelkonsol Wii som släpps i november. Förmodligen kommer dom berätta bland annat hur mycket apparaten kommer kosta.

Min fråga är:

Någon som vet om det blir någon webcast, och isåfall var?

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Äh, jag sitter fortfarande med min Nintendo 64 och världens bästa spel: Zelda: Ocarina of Time! Så det så! 😱

Haha, ja det är faktiskt lite "intressant" att vissa gamla spel är så sjukt bra så att man inte känner nåt större behov av "next generation".

Kommer säkerligen att spela de första Megaman-spelen om 20 år också... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har länge varit en Wii-supporter men på senare tid har jag börjat undra om den verkligen kommer leverera. Såg en film på Wario Ware och tempot blev enormt lidande av att man innan varje minispel fick se bild på hur man ska hålla dosan. Och hur kul är Wario Ware utan extremt tempo?

360 har jag, och PS3 tänker jag inte köpa förrän om kanske 2 år, och då begagnat. Prislappen är ju helt sanslös.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lynxo / zelda windwaker är nog lite bättre tycker jag...

annars ser zelda twilight princess som kommer till jul grymt snyggt ut med nya Wiii-konsollen. Men den kommer även till gamecuben... såvida man inte har dragit på med årets försäljningsfake, för att få folk att behålla sin gamecube i väntan på detta grymma spel. För att sen säga; -nä ni måste köpa en Wii-konsoll också...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lynxo / zelda windwaker är nog lite bättre tycker jag...

annars ser zelda twilight princess som kommer till jul grymt snyggt ut med nya Wiii-konsollen. Men den kommer även till gamecuben... såvida man inte har dragit på med årets försäljningsfake, för att få folk att behålla sin gamecube i väntan på detta grymma spel. För att sen säga; -nä ni måste köpa en Wii-konsoll också...

Nä, Ocarina of Time är bättre. 😕

Men Link to the Past är bäst! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har det släppts en del info...

Wii börjar säljas i USA den 19/11 och i Japan den 2/12. Det europeiska datumet är inte släppt än, men gissningsvis blir det väl efter Japan, men innan jul...

Ett par trailers finns här. Lite småcoolt att kunna sitta i soffan och surfa på nätet mha "fjärren"... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Då väntar vi väl bara på europapriset då 😄

Förresten så tokgillade jag också mariocart till n64, och det borde ju vara ett av spelen som släpps för nätförsäljning till wii. För att inte tala om alla zeldaspel. Runt en hundring kommer det kosta för ett n64 spel, och mindre än så om man vill köra NES- eller SNESspel istället.

Kommer bli kalas tror jag.

Skulle förresten vara guld om dom gjorde det möjligt att köra videofiler från datorn på wii. Foton kan man iallafall kolla har jag sett, men det verkar ju ganska meningslöst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då väntar vi väl bara på europapriset då 😕

Förresten så tokgillade jag också mariocart till n64, och det borde ju vara ett av spelen som släpps för nätförsäljning till wii. För att inte tala om alla zeldaspel. Runt en hundring kommer det kosta för ett n64 spel, och mindre än så om man vill köra NES- eller SNESspel istället.

Kommer bli kalas tror jag.

Skulle förresten vara guld om dom gjorde det möjligt att köra videofiler från datorn på wii. Foton kan man iallafall kolla har jag sett, men det verkar ju ganska meningslöst.

Fast just fotogrejjen tycker jag verkar rätt så lovande...

Vi kollar rätt så ofta på foton från digitalkameran i TVn, och då får man antingen sitta framme vid TVn (sladden är kort!) och bläddra för hand på kameran, eller ställa in kamerans bildspel på "lagom" tid (vilket alltid är för kort på vissa bilder och alldeles för länge på andra!).

Så om man istället kan stoppa in kamerans SD-kort i Wii'n och bläddra sig fram bland bilderna med hjälp av kontrollern, tycker jag att det verkar vara bra!

PS. Jag har redan alla Zelda-spelen på en disc till mitt Gamecube...!!

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jag gick till en något bortglömd leksaksaffär i centrala Örebro 9.20 imorse och ställde mig 3:a i kön. Fick 1 av 4 som dom hade fått in. Står i hallen nu, var där åt brorsan som jobbade. Så han har nog en helkväll framför sig även om det lär dröjja tills han får tag i spel. Verkar var förbokat järnet! Zelda i alla fall. Han får väl spela tennis i några veckor först. 🙂

Redigerat av saverman
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
bump.. jag spelade wii förra veckan..spelade wii sports.. asskoj..boxningen var asjobbig o jag svettades som en gris(as usual!!)

åååh, jag vill också!

Hoppas verkligen dom finns i lager i januari, när jag har min lediga vecka... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom sågade det där spelet med en massa småspel på, kan det heta Wii games, på SVT. En tjej som sa "Köp det inte, det är dåligt prorgammerat och inte speciellt skoj". Ack så fel hon hadde! Det där man rider på kor och det där air-hockey-look-a-like:n är SVINKUL!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom sågade det där spelet med en massa småspel på, kan det heta Wii games, på SVT. En tjej som sa "Köp det inte, det är dåligt prorgammerat och inte speciellt skoj". Ack så fel hon hadde! Det där man rider på kor och det där air-hockey-look-a-like:n är SVINKUL!!

Wii Play heter det tror jag, och vad jag hört är det just air-hockey-grejen som är roligast och resten är bara för att demonstrera hur häftig kontrollen är typ... men vafan det kostar väl bara 100 spänn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...