Jump to content
Annons

Kasettband VS MP3!


Hans

Recommended Posts

Linkowich: Yes, det var såklart VHS jag menar, höhö, klantigt. Min poäng var att bra film inte nödvändigtvis kommer på dvd. Bra film är inte detsamma som efterfrågad film. Var någonstans fallerar logiken? Enlighten me.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 80
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Linkowich: Yes, det var såklart VHS jag menar, höhö, klantigt. Min poäng var att bra film inte nödvändigtvis kommer på dvd. Bra film är inte detsamma som efterfrågad film. Var någonstans fallerar logiken? Enlighten me.

"VHS" en gång till!? 😛

Jo den fallerade där du kallade mitt inlägg för bullshit då jag sa att om en film efterfrågas av många så kommer den att ges ut på nytt media. Samtidigt summerade du dessa intressenter till att innefatta dig själv, Film-Bruno och Rebell-Rune.

Nåväl. Även om man räknar bort den stora massan som endast konsumerar hollywoodaction och romantisk komedi så återstår ändå en jäkla massa människor som är cineaster/entusiaster/filmintresserade/filmstuderande osv...

Om filmen har kvaliteter så kommer den efterfrågas. Det finns massor av bolag som endast sysslar med återutgivning av gammal kvalitetsfilm/kultfilm.

Och det stoppar inte ens där... Bolero och

Manos: The Hands of Fate finns ju på DVD, så är inget omöjligt.

Redigerat av Linkowich
Link to comment
Dela på andra sajter

Helvete också! DVD! Hur svårt ska det vara (skrev fan VHS nu också, men upptäckte det och ändrade).

Nej, alltså jag är helt med dig - om en film efterfrågas av många kommer den säkert på dvd (där satt den, äntligen). Men många bra filmer kommer aldrig dyka upp på dvd, eftersom för få efterfrågar dem. Därför är det tråkigt att videobutikerna har rensat hyllorna. En kulturskatt har gått förlorad.

Förresten, det var inte meningen att låta tyken med mitt "bullshit". Det var ett bullshit i all välmening.

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående nytt VS gammalt så tycker jag gott att man kan kombinera de två. 🙁

Titta bara här på det gamla aset jag använder som förstärkare. Lär vara nästintill lika gammal som mig själv, men fasen vad grym den är. Medan dagens mobiltelefoner buggar sönder efter ett par år så står denna pall i vått och torrt. 🙂

(Kattungen är inte en del av utrustningen... även om jag har samplat hennes spinnande)

mark.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån dag kommer det att säga *tugga tugga* och sen blir det tyst.  🙂

Haha, jaaaa... risken finns... fast det som jag är rädd om håller jag långt utom räckhåll för hennes små gaddar 🙂

Igår när jag satt och redigerade wave-filer hoppade jag plötsligt till när det hördes ett kraftigt BZZZZZZZZZTT i högtalarna. Då låg hon och slickade på en gitarrsladds-kontakt. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående VHS kan jag berätta om en incident som hände mig för några år sedan. Jag och en polare hade tråkigt, och grävde därför fram filmen "Mumien" (av alla usla filmer) ur VHS-biblioteket. Vi satte igång den och började titta, och ingen av oss märkte om det var så mycket sämre än DVD eller så.

MEN! Mitt i filmen kommer vi på att exakt samma film går ju på trean! Och ännu mer lustigt var att den bara var två minuter efter oss. 😎 Vi beslutar oss för att se slutet på den på TV:n istället. Och vi märker genast en STOR förbättring i bildkvalité! Jag vet inte om det var ett dåligt VHS-band, men...jag märkte alltså stor skillnad mellan VHS och DE VANLIGA programmen på TV! Och då var det ändå en köpt film, inte någonting jag spelat in från TV:n.

Som sagt, kan ha varit ett dåligt band, men...

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

(Kattungen är inte en del av utrustningen... även om jag har samplat hennes spinnande)

mark.jpg

Fy satan vilken gullig katt 😱

sannerligen!!!

jag är lite orolig att katten vi får på söndag kommer äta upp mina frigolitbitar som mina högtalare står på!!! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart! VHS-formatet har låg upplösning så TV-utsändningen är klart bättre bild.

Okej. Men har DVD bättre bild än TV-utsändningen då? För det har jag alltid upplevt... 😱

Menade du "analog TV" via antennkabel eller digital-TV via box?

Om du menade digitalt, så passerar en utsändning i digital-tv (SD, PAL) genom några konverteringar samt lägre bitrates, medan din köpfilm på DVD går raka vägen i en högre bitrate. Därför upplever du bättre bild. Upplösningen/antal linjer är dock samma.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

sannerligen!!!

jag är lite orolig att katten vi får på söndag kommer äta upp mina frigolitbitar som mina högtalare står på!!!  🙁

Gör mig mer avundsjuk bara 😱😆

Well...den kanske äter upp kablarna också? 😮

😆

ne då får den smisk.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy satan vilken gullig katt 😮

Inte så gullig när den kommer med sin lilla sandpappers-sträva tunga och ska rengöra "pälsen" i armhålan på en när man försöker sova.... 😱

Hoppas bara hon inte lär sig krypa under täcket och rengöra "päls" någon annanstans... 😆😆🙂 lol

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy satan vilken gullig katt 🙁

Inte så gullig när den kommer med sin lilla sandpappers-sträva tunga och ska rengöra "pälsen" i armhålan på en när man försöker sova.... 😱

Hoppas bara hon inte lär sig krypa under täcket och rengöra "päls" någon annanstans... 😆😆🙂 lol

Behöver du verkligen fläka upp armarna då? håll dom under täcket...där gör dom mer nytta 😮 eller raka av allt

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...