Jump to content
Annons

The Vodka Song


Dividend

Recommended Posts

* LÅTNAMN: The Vodka Song

* ARTIST/GRUPP: Chinaman (sång och poesi) och Dividend (allt det andra)

* GENRE: innovativ chipmusik-metal

* LÅTLÄNGD: 5:32

* KOMPOSITÖR: Dividend

* PRODUCENT: densamme

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 6.33mb

* STATUS: nästan färdig, men när?

Vodkalåt

Hoppas det här är kul att lyssna på. Gjordes sommaren 2005 i Nanjing, Kina.

Kommentarer välkomnas som alltid. Dock vet jag redan att gitarrljudet i solot låter för hemskt...

Detta är min andra sång om vodka. Det skall bli en tredje också. I denna grand finale (trean) skall en person hemma i Sverige sjunga till. Han har den värsta sångröst jag hört...

(Den första vodkalåten är en blackmetalparodi som går att ladda ner här:

Vodka for Satan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har lyssnat på bägge låterna nu. Vodka for Satan. Tightaste trummissen i världen.

Väääädkääää får sääääätääään. 😆😛😮 Jag skrattade så jag grät. Jo det är sant. Jag tårades. Underbart. Så sjukt! (Älskar sjukt). FÖR DET ÄR VÄL MENAT SÅ??! Klart det är. 10 points. Gillade den bäst. Den andra var inte lika kul. mest lite kvasipoetisk.

Redigerat av Nad
Link to comment
Dela på andra sajter

Har lyssnat på bägge låterna nu. Vodka for Satan. Tightaste trummissen i världen.

Väääädkääää får sääääätääään.  😄  😄  🙂 Jag skrattade så jag grät. Jo det är sant. Jag tårades. Underbart. Så sjukt! (Älskar sjukt). FÖR DET ÄR VÄL MENAT SÅ??!

Ja, det är menat som en parodi, skrev ju det. Gillar black metal, gör jag också. Den låten har nog fått flest nedladdningar av alla jag lagt upp....

Klart det är. 10 points. Gillade den bäst. Den andra var inte lika kul. mest lite kvasipoetisk.

Hehe, kvasipoetisk? Falsk poesi 🙂 Ljuvligt uttryck. Den funkar som fyllevisa.... Lovar! Nästan lika lyckad att spela upp som EDdie MEduzas Mera Brännvin vid lämpliga tillfällen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man få mer kommentarer om låten? Något måste väl vara galet? Jag vågade inte lägga upp den 2005, eftersom jag tyckte allt lät ofärdigt. 😄 Själv hör jag ett grammatiskt fel i låten när Chinaman läser upp kvasipoesi andra gången t ex. 😆 Nämen allvarligt talat: ??

Link to comment
Dela på andra sajter

Eternal   Postat den 1 September 2006, 14:08

   Kul att många gillade detta! Fast själv ser jag inget roligt i det. Kanske inte är på rätt humör nu eller något.

håller med dig... tycker inte dom är roliga eller bra... men det kan ju bero på mig!

Tack! Jag tänkte väl det. Nu har vi konstaterat att folk har olika typer av humor!

Är det någon som har några klagomål på musiken? Alltså det som JAG (dividend) gjorde. Eller röjer jag fullständigt som hårdrockskompositör, eller vad är det frågan om 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland hör man talas om trummisar som snabbt sliter ut sina skinn. Att ha några extra trumstockar nära till hands om någon skulle gå av eller flyga iväg under hektisk livespelning är standard. Men vem plockar fram ett extra basskaggeskinn i reserv redo?

Det gör den här trummisen i den här låten! Det är en ren nödvändighet som han mosar på med kaggen 😆. Om man hör chip eller ej kanske var och ens fantasi får utvisa men ett intressant experiment av metalgenren med en uttrycksfull början i sången.

Ställ dig på rätt frekvens först bara: Det här är seriöst oseriöst. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland hör man talas om trummisar som snabbt sliter ut sina skinn. Att ha några extra trumstockar nära till hands om någon skulle gå av eller flyga iväg under hektisk livespelning är standard. Men vem plockar fram ett extra basskaggeskinn i reserv redo?

Det gör den här trummisen i den här låten! Det är en ren nödvändighet som han mosar på med kaggen 😠. Om man hör chip eller ej kanske var och ens fantasi får utvisa men ett intressant experiment av metalgenren med en uttrycksfull början i sången.

Ställ dig på rätt frekvens först bara: Det här är seriöst oseriöst. 😳

Du lyssnade på fel låt 1up 😱 VOdka for satan som du lyssnade på är del 1 i en trilogi av 3 vodka-låtar.

I den tredje skrivs poesi och sjungs av en svensk som har den värsta sångrösten i världen. Hans namn är johan. Den är också den bästa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...