Jump to content
Annons

kortkapning


Sonnert

Recommended Posts

Jepp. då har det hänt.

mitt kort blev kapat, förövarna kom totalt över ca 4500:- men försökte ta totalt ta 35.000:- 🙂

Troligtvis beror det inte på en bankomat utan det är internet som man har kommit över mina kontouppgifter.

jag handlade på www.sf.se i torsdags. 😆

Kan man på något sätt se om jag har någon skit i min dator som ligger och kollar mina siffror?

jag har kollat med Adaware samt har AVG virus-skydd.

edit:

jag får ialla fall tillbaka mina pengar av banken. 😠

en eloge till spärrservice som ringde upp mig på söndagförmiddagen och berättade att dom mistänkte stöld.

Redigerat av Sonnert
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fördjävligt! Min smala lycka vad gäller sånt är att jag är apfattig och inte har några pengar på mitt konto att skyta med. Å andra sidan, blir jag av med de pengarna har jag inga alls. Hoppas du kan få tillbaka de pengarna som du blev av med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fördjävligt! Min smala lycka vad gäller sånt är att jag är apfattig och inte har några pengar på mitt konto att skyta med. Å andra sidan, blir jag av med de pengarna har jag inga alls. Hoppas du kan få tillbaka de pengarna som du blev av med.

haha! Samma här!

Köper jag vöer internet så har jag oftast bara påengar till det plus nån hundralapp. Inte alls värt att sno från mig 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Använd e-kort när du handlar på nätet. Då skapar du ett tillfälligt kort med ett visst belopp och ett kortnummer som du använder vid betalning. Det funkar hur bra som helst via FöreningsSparbanken, men jag antar att andra banker också har det.

Redigerat av gol
Link to comment
Dela på andra sajter

Du har inte handlat med kortet i butik?

Jo

jag handlade på ICA Maxi, Brothers och Systemet i lördags... behöver ju inte vara samma dag iofs

Använd e-kort när du handlar på nätet. Då skapar du ett tillfälligt kort med ett visst belopp och ett kortnummer som du använder vid betalning. Det funkar hur bra som helst via FöreningsSparbanken, men jag antar att andra banker också har det.

ja

tjejen på banken runkade upp mig som fan angående e-kortet.

Polisen sa att det såg ut som att förövaren hade spelat poker eller något liknande för min pengar. Det va nämligen ganska märkliga summor, typ 276,06:- vilket indikerar på valutaväxlingar på webben.

jag får tillbaka mina 4379:- ialla fall 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...