Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Idag presenterar Propellerhead Reason Pianos.

Denna refill bestÄr av samplad Steinway D-flygel, Yamaha C7-flygel och Steinway K-piano.

Du fÄr inte bara multisamplingar (alla tangenter i olika anslagsnivÄer), utan Àven hypersamplat.

Alla mikrofonerna finns pĂ„ separata spĂ„r, och du kan krana till ditt eget pianosound! 😎

Vad vill du ha? Lite nÀrmik och mycket ambiens? Kanske R122-bandmiken sitter bra i mixen utan EQ-vridande? Eller A/B-paret med Neumann M269? Vill du höra mer eller mindre av hammarens resonans? :rolleyes:

Jag har sjÀlv lirat med Reason Pianos i tvÄ mÄnader ungefÀr och kan intyga att det lÄter kanon, bÄde solopiano och i ett fullt komp. icon12.gif

Mer info hos Propellerhead sÄklart...

Redigerat av Linus
Annons
Postat (redigerat)

Äntligen! Det hĂ€r har jag efterlyst lĂ€nge!

Jag kommer antagligen inte kunna hÄlla fingrarna i styr nÀr det hÀr slÀpps.

Redigerat av Pluffo
Postat (redigerat)

Kan ju bara sÀga att man blir ruskigt sugen nÀr man sjÀlv Àr pianist i grund och botten. Men jag har inte Reason tyvÀrr, sÄ det lÀr bli ett rÀtt dyrt paket om jag ska skaffa bÄde reason och reason pianos. Men jag ska tÀnka pÄ det hehe.

Visst var det en fin video men man kan ju inte lÄta bli att garva ltie Ät "skÄdespelarna" :rolleyes:

Edit: Kom och tÀnka pÄ en sak, kommer detta bli nya pianopluggen efter Ivory eller kommer Ivory fortfarande vara ledande bland pianopluggarna?

Redigerat av Exil
Postat
Kom och tÀnka pÄ en sak, kommer detta bli nya pianopluggen efter Ivory eller kommer Ivory fortfarande vara ledande bland pianopluggarna?

Ivory Àr ett perfekt val för dig som vill ha den mest realistiska konsertflygel. :rolleyes:

Ett vackert soloinstrument, och mot softa strÄkpads eller samplad symfoniorkester.

Men nÀr du sitter med din svÀngiga R&B-lÄt och vill jamma ett funkigt pianoriff... sÄ Àr det fel recept att stoppa in soundet av en flygel, uppmickad och kranat för klassisk musik i en konserthall i Berlin. :rolleyes:

Hur man Àn försöker modulera pianosoundet med Ànnu mer eq och mer reverb lÄter det stifft...

Det Ă€r hĂ€r som Reason Pianos skiljer sig frĂ„n alla pianopluggar och multi-gigabyte-bibliotek. Eftersom man har tillgĂ„ng till alla mikrofoner pĂ„ separata kanaler kan man sjĂ€lv skapa sitt sound. 😆

Jag kan fÄ samma Yamaha C7 att lÄta som en jazzpianobar med mycket rum, och i en annan lÄt bli ett nasalt nÀrgÄnget popkompslammer.

Postat
Kom och tÀnka pÄ en sak, kommer detta bli nya pianopluggen efter Ivory eller kommer Ivory fortfarande vara ledande bland pianopluggarna?

Ivory Ă€r ett perfekt val för dig som vill ha den mest realistiska konsertflygel. 😎

Ett vackert soloinstrument, och mot softa strÄkpads eller samplad symfoniorkester.

Men nĂ€r du sitter med din svĂ€ngiga R&B-lĂ„t och vill jamma ett funkigt pianoriff... sĂ„ Ă€r det fel recept att stoppa in soundet av en flygel, uppmickad och kranat för klassisk musik i en konserthall i Berlin. 🙂

Hur man Àn försöker modulera pianosoundet med Ànnu mer eq och mer reverb lÄter det stifft...

Det Ă€r hĂ€r som Reason Pianos skiljer sig frĂ„n alla pianopluggar och multi-gigabyte-bibliotek. Eftersom man har tillgĂ„ng till alla mikrofoner pĂ„ separata kanaler kan man sjĂ€lv skapa sitt sound. 🙂

Jag kan fÄ samma Yamaha C7 att lÄta som en jazzpianobar med mycket rum, och i en annan lÄt bli ett nasalt nÀrgÄnget popkompslammer.

Okej, assÄ jag Àr helt sÄld. MÄste bara ha! Men jag har percis lagt ut ett antal tusen pÄ pluggar sÄ jag vet inte om jag har rÄd. Man fÄr hoppas att de gör nÄgot paket med bÄde reason och reason pianos. För jag har ju inget av dem för tillfÀllet :rolleyes:

Men har du kontakt med Propellerheads Linus? För hur har du annars kunnat köra det redan i tvÄ mÄnader?

Postat
ÄNTLIGEN ETT BRA PIANO TILL REASON!

Ja, visst var det pÄ tiden?

Jag hade gĂ€rna sett att det hĂ€r hade ingĂ„tt i Reasons repertoar och inte sĂ„lts separat men jag antar att man inte kan fĂ„ allt 🙂

Postat
ÄNTLIGEN ETT BRA PIANO TILL REASON!

Ja, visst var det pÄ tiden?

Jag hade gĂ€rna sett att det hĂ€r hade ingĂ„tt i Reasons repertoar och inte sĂ„lts separat men jag antar att man inte kan fĂ„ allt 😆

Jag hoppas pĂ„ att de fixar ett erbjudande med bĂ„de Reason och Reason Piaons, jag har inget av dem Ă€n sĂ„ lĂ€nge 😄

Postat (redigerat)
Jag hoppas pĂ„ att de fixar ett erbjudande med bĂ„de Reason och Reason Piaons, jag har inget av dem Ă€n sĂ„ lĂ€nge 😄

Det kommer nog dyka upp. Du fĂ„r vĂ€l hĂ„lla dig tills det har dykt upp i PropShop 😆

Jag har haft det i snart 48h... 😠

Vad ligger prislappen pÄ?

Que?

Redigerat av Pluffo
Postat
Jag har haft det i snart 48h... 🙂

Vad ligger prislappen pÄ?

Hur har du fÄtt tag pÄ det?

Postat

Jag tror att Saverman syftar pÄ att han har haft Reason i 48h och undrar vad Reason Pianos kommer att kosta.

Postat

Hej Reson!

Det var lÀnge sen vi sÄgs och jag har verkligen saknat dig! NÀr du bli klar med pianona sÄ ses vi igen!

MVH Hans!

Postat
Jag tror att Saverman syftar pÄ att han har haft Reason i 48h och undrar vad Reason Pianos kommer att kosta.

Word!!

UrsĂ€kta oklarheten! 😛

Postat
Ivory Àr ett perfekt val för dig som vill ha den mest realistiska konsertflygel.

Kul att Propparna har gjort ett piano-refill, den ser jag fram emot, men jag mÄste dÄ ocksÄ slÄ ett slag för Akoustick Piano frÄn NI. BÄde för klassisk musik sÄvÀl som intima jazzklubbar.

Postat
Ivory Àr ett perfekt val för dig som vill ha den mest realistiska konsertflygel.

Kul att Propparna har gjort ett piano-refill, den ser jag fram emot, men jag mÄste dÄ ocksÄ slÄ ett slag för Akoustick Piano frÄn NI. BÄde för klassisk musik sÄvÀl som intima jazzklubbar.

NÀr jag testade den upplevde jag den som vÀldigt basfattig? har jag rÀtt, eller har nÄgon annan ocksÄ upptÀckt det? alltsÄ NI Akoustick Piano.

Fruppe69 (oregistrerad)
Postat

Propellerheads visar Àn en gÄng att man inte kÀnner sina anvÀndare - detta kommer floppa lika hÄrt som Reason Drum Kits.

Kidsen vill ha en Virus-klon, fattar dom inte det?

Postat

Har reason drum kits floppat?

Det kanske Àr för att det var för tungt?

Min dator pallade inte med ett endaste dugg...

Är Reason Piano lika tungt tror ni?

Postat

Hmmm, mÄste man ha Reason 3.0 för att kunna köra denna refill eller funkar det till 2.5 ocksÄ???

Postat

Virology

Postat
Är Reason Piano lika tungt tror ni?

Ja, Reason Pianos Àr en aning tungt. Runt 2-3 GHz och 1 GB RAM Àr att rekommendera.

Postat
Hmmm, mÄste man ha Reason 3.0 för att kunna köra denna refill eller funkar det till 2.5 ocksÄ???

Reason 3.0 Àr ett krav. Combinatorn gör jobbet...

Postat

Virology

Grym ReFill! AnvÀnder den flitigt.

• 5 veckor senare...
Postat

Jag Àr lite besviken pÄ den. Lovar mkt, men . . . kanske har jag inte trÀngt in i den.

Men jag vÀljer antingen AkPiano frÄn NI eller skrÀpigt SampleTank före RP.

MEn som sagt, jag ger RP nšgšra chanser till . . .

Postat (redigerat)

Oj, dÄ! Det var bÄde trÄkigt och intressant att höra.

Jag ska försöka hitta nÄgonstans hÀr i UmeÄ dÀr man kan testa RP innan jag bestÀmmer mig för ett eventuellt köp eftersom jag Àr lite reserverad mot det ( RDK köpte jag pÄ en gÄng utan att tveka ). Det hÀr gav mig ytterligare skÀl att vara det.

Kan jag fÄ trÀnga in dig lite? Kan du pÄ nÄgot sÀtt lite mer specifikt sÀga vad som kÀnns fel med RP? LÄter det tunt? Jobbigt att jobba med? Har det för nÄgra velocitynivÄer? Ja...Jag försöker bara bilda mig en lite mer precis uppfattning.

Redigerat av Pluffo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.