Jump to content
Annons

Vad har du utbildat dig till?


Finito

Recommended Posts

Försökte söka o se vem som är utbildad innom ljudteknik

men hittar inget.

Syslar dom flesta här med ljudteknik/musik som hobby?

Vad är ni utbildade till är min fråga?

Själv är jag utbildad ljudtekniker (ska läsa till ingenjör)

Skrivit musik teknolog pappren

och läser nu ljuddesign för tv radio film reklam o.s.v

Och läser in mig på mastring.

EDIT: Tydliggjorde rubrik från "Utbildning? vad är du?" /admin

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 86
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

86a (oregistrerad)

utbildad snickare. Ska läsa 20p musikproduktion under hösten. Nästan all min fritid går åt till musik i alla dess former, så att kalla det en hobby känns lite i underkant men men...

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Utbildad och jobbat som Bilmekaniker, fritidsledare, projektledare samt en ettårig ljudutbildning på Folkhögskola (kanske inte gills 😳 ) + jobbat med en massa annat smått o gott som diskare, sjöman, lagerarbetare, verkstadssnickare, verkstadsarbetare, handledare i snickeri, omsorg för utvecklingsstörda, och nu som personlig assistent till frugan som har MS.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbat som Organisationsutvecklare i 10år...

Jobbade mycket med musik under slutet av 80 början av 90-talet...

Jag har även mixat ganska mycket live med både stora och små riggar... 😳

Jobbar just för tillfället heltid med musik... Back to Basic så att säja... 😳

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Utbildad ingen(ting)jör och jobbar med att reparera industriella streckkodsscannrar till vardags.

Inbillad ljudtekniker med mycket praktisk erfarenhet men utan formell utbildning. Frågan är vad som är bäst; inbillad utbildning eller utbildad inbillning... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Läser till journalist, vad är det man säger? Musikrecensenter är misslyckade musiker 😆

producerar och spelar in på fritiden, både mig själv och andra. Får lite pröjs då och då, dock inget som hamnar på deklarationen.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Frågan är vad som är bäst; inbillad utbildning eller utbildad inbillning... 😆

Utbildning, ja. Jag har gått två år i skola på studio forum. Det var på den tiden demoniqus var fil. mag frekvensdemon och dbd analogsyntmäster. ( vad har du?! en Optisk mus? släng den, kör analogt! ). Träffade roligt folk och det var ju en speciell tid. Rekommenderar det. Förvirrad är jag fortfarande, men på en helt annan nivå. Vi går vidare. Och här borta har vi en oljemålning av nattvaktarens första avatar..

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Skaffade rediga studieskulder på något som hette kulturvetarlinjen. Det räckte för att få jobba med tåg ur alla möjliga infallsvinklar. Musik som hobby har det väl varit sen "Dark side of the moon" släpptes. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

CSN?.. där är jag VIP-kund... 😕

Utbildad: Civilingenjör i Elektronik/Datateknik.

Jobbar nu som Systemansvarig/Utvecklingsingenjör(HW&SW)/Webmaster på en konsultfirma här i Gbg.

Musiken är endast en hobby, även om man ibland avundas dem som får hålla på med det hela dagarna och samtidigt tjänar pengar på det. Har själv inte tjänat ett enda öre på musiken hitills.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mindjive (oregistrerad)

Allt beror ju på vad som betyder "utbildad" och "inte utbildad". Idag finns det så många olika utbildningar i Sverige och är man utbildad om man har läst 10p musikproduktion på högskola. Eller om man har gått en kvällskurs eller liknande?

Men men jag kan väl bara säga vad jag har läst:

Ljudteknik A

Ljudteknik B

Ljudteknik C (allihopa på gymnasiet)

Sae i Stockholm AED kursen på 9 mån heltid

Strökurser inom Ljudteknik på Piteå musikhögskola såsom PA-teknik 5p, Ellära för ljudtekniker 5p, Ljud och Videoteknik 10p, Ljud och Radioteknik 10p osv. osv.

Sen har jag jobbat indirekt emot Svt, Tv4 och varit med och ljudlagt en långfilm. Samt senaste året jobbat deltid som ljudteknikslärare på lokala gymnasiet i Norrtälje.

Nu till hösten så blev jag antagen till Ljudingenjörsprogrammet i Piteå så det blir 2 års studier där.

Efter det så är siktet för mig inställt på USA.

Men frågan är fortfarande.... är utbildning bra eller inte? det kan jag inte svara på...

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)
...samt en ettårig ljudutbildning på Folkhögskola...

Liljeholmen?

Jepp Liljeholmen 95 96 tror jag det var.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

...samt en ettårig ljudutbildning på Folkhögskola...

Liljeholmen?

Jepp Liljeholmen 95 96 tror jag det var.

Göran

Nice! Jag ska börja andra året där nu till hösten.

(Den är fortfarande ettårig, jag går ett specialtillverkat andra år. 😑)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag utbildar mig till gymnasielärare, med inriktning på samhällskunskap och historia. Mest för att jag ska hinna bli en bra musiker innan jag fyllt 26 tror jag... Får väl se hur det blir med den saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)
...samt en ettårig ljudutbildning på Folkhögskola...

Liljeholmen?

Jepp Liljeholmen 95 96 tror jag det var.

Göran

Nice! Jag ska börja andra året där nu till hösten.

(Den är fortfarande ettårig, jag går ett specialtillverkat andra år. 😎)

Då får du säga tjena från mig om Nisse är kvar (om han kommer ihåg mig vill säga det var ju länge sen). Jag kom in på Liljeholmen efter att ha gått rockprofilen på fritidsledareutbildningen på Valla Fhsk i Linköping, var 40 bast då så man var gammelgubben på stället :rolleyes: .

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Har pluggat en jäkla massa religion på universitetet av rent personligt intresse och jobbat extra som lärare (religion & musik) och elevassistent.

Hade helst av allt velat vara och jobba som elektriker...hoppas på att det blir intensivutbildningar på Komvux snarast! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...