Jump to content
Annons

Wire Moves - Rinse


Betyg  

2 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      0
    • 4
      1
    • 5
      1


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Rinse

* ARTIST/GRUPP: Wire Moves

* GENRE: Altrock?

* LÅTLÄNGD: 4:03

* KOMPOSITÖR: Wire Moves

* PRODUCENT: Wire Moves, David Persson, Jonas Sundberg

* INSPELNINGSÅR: 2005/2006

* FORMAT: MP3

* STATUS: Färdig demo

En gammal inspelning som vi lagt ny sång på och mixat om. Så nu skäms jag inte tillräckligt för att inte lägga ut den 😆

Wire_Moves___Rinse.mp3

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här är väl IMG (Inte Min Genre) men: cooolt intro. Känns på nåt sätt inte helt tajt bara?

Tycker sången är lite konstigt mixad, den känns liksom lite kvävd, vet iofs att sångsoundet ofta är sånt på den här typen av musik... ska det vara så? 😆

Brukar vanligtvis ha svårt för genomtänkta riff med ekvilibristiska undertoner men här funkar det riktigt bra! Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte heller att den är lika bra som Red, som är toppen, men det låter schysst. Maffig bas, schysst spelat alltihop. Jag gillar verkligen trummisen, han har precis lagom kul. Men sången är lite svag - eller sticker snarare inte ut tillräckligt mycket i mixen - och den är alldeles för hårt de-essad, eller läspar sångaren?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för kommentarerna!

Nej jag läspar inte 😆 hm, och jag kan inte höra att de-essern skulle vara för hård faktiskt. Kan kanske vara disten på sången som gör att det uppfattas så?

Råkade bli rätt många S i refrängen iaf 😆 men jag var för nöjd med texten där för att ändra något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte bara säga att det är roligt när folk engagerar sig att spela riktigt 🙂

Menar alla gitarrerna. Usch jag måste också börja koncentrera mig och inte bara spela in för att få det gjort 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen hitsingel, men mycket bra gjord med inspelning & mix.

Bra sång och lir på alla i bandet.

Kan vara en låt på plattan som kan hålla. Ni behöver en låt

för att synas utåt. Hoppas kunna höra mer från er. Lirar ni live ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lirar ni live ?

Så mycket som möjligt :rolleyes: det har mest varit akustiska spelningar den senaste tiden, spelade i malmö i fredags. Men nästa gig blir elektriskt iaf 😆 12/8 22:00 på en stor utomhusscen mitt i Växjö. Sounds like fun.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...