Jump to content
Annons

NĂ€r "proffsen" bygger beat med Cubase SX


hackeman

Recommended Posts

Den hĂ€r videon var lite kul... 😛

Cartel bygger beat med Cubase SX, Battery och Hypersonic:

http://malefactor.org/beatmakingvideos/Cartel.wmv

LÀgg mÀrke till saker som:

- vilken skÀrmupplösning han anvÀnder

- vilket ljudkort han anvÀnder

- hur han slÄr i minnestaket

- hur han mixar volymnivÄer

- hur han stavar till choir

- hur han skiter i och spara

- etc etc...

Ljudkortet var nog f-n det roligaste. :rolleyes:

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
  • Svar 85
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Soundblaster Audigy 2? Top of the line! :-)

Usch vad jobbig han var att lyssna pÄ! Om han ÀndÄ kunde snyta sej dÄ, istÀllet för att sitta och snörvla sÄdÀr. Och sÀtta sej upp ordentligt istÀllet för att halvligga som en sÀck potatis sÄ man kanske kunde urskilja lite mer av hans usla engelska.

Tss....

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Soundblaster Audigy 2? Top of the line! :-)

Hehe, visst Ă€r det underbart. â˜ș

LikasĂ„ att han kör 640x480 i upplösning. HĂ€r snackar vi lĂ„gbudget. 😑

RĂ€tt kul ocksĂ„ att han inte alls anvĂ€nder mixern, utan styr alla volymnivĂ„er genom att sĂ€tta velocity i edit mode per pattern. Inget fel med det, bara lite lustigt. 😼

Han hÄller förresten kÀften lite lÀngre fram, det dÀr dryga tugget Àr bara i början.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

LikasÄ att han kör 640x480 i upplösning. HÀr snackar vi lÄgbudget.

Det kan ju iofs bero pÄ att han ville fÄ ner upplösningen pÄ filmfilen han skapade, för att pÄ sÄ vis fÄ ner storleken pÄ den.

Jag orkade inte titta fÀrdigt pÄ den. SÄg bara hÀlften om jag ska vara Àrlig.

Det vore toppen med nÄtt liknande frÄn nÄn hÀr pÄ studio-forumet, och dÄ med förhoppningsvis högre klass! :-)

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det vore toppen med nÄtt liknande frÄn nÄn hÀr pÄ studio-forumet, och dÄ med förhoppningsvis högre klass! :-)

InstĂ€mmer, skulle vara riktigt hĂ€ftigt. En chans att lĂ€ra sig lite mer. 🙂 Do it!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Underbar post...men jag gillar det ÀndÄ...visst Àr det enkelt men han fÄr ju till ett beat som borde fungera...skulle kunna höra det om bara inte ljudupptagningen var sÄ dÄlig.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad Àr det med hans ljudkort?

Det Ă€r vĂ€l ett leksakskort men han har ju köpt SX, Battery o Hypersonic sĂ„ han kanske inte har rĂ„d med ett bĂ€ttre ljudkort? 🙂🙁

Iofs sÄ kanske han skulle lagt pengarna pÄ ett bra ljudkort först o sen sparat ihop till dyrare program!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad Àr det med hans ljudkort?

Det Ă€r vĂ€l ett leksakskort men han har ju köpt SX, Battery o Hypersonic sĂ„ han kanske inte har rĂ„d med ett bĂ€ttre ljudkort? 🙂🙂

Iofs sÄ kanske han skulle lagt pengarna pÄ ett bra ljudkort först o sen sparat ihop till dyrare program!

Man kan göra en hel del med Cubase SX, Battery & Hypersonic med ett "leksakskort" i vĂ€ntan pĂ„ ett "bra ljudkort". 😎

Kunde lagt pengarna pĂ„ en pedagogik-/retorikkurs istĂ€llet 🙁

EDIT: Kul video iaf 😄

Redigerat av Matthew L
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad Àr det med hans ljudkort?

Det Ă€r vĂ€l ett leksakskort men han har ju köpt SX, Battery o Hypersonic sĂ„ han kanske inte har rĂ„d med ett bĂ€ttre ljudkort? 🙂🙂

Iofs sÄ kanske han skulle lagt pengarna pÄ ett bra ljudkort först o sen sparat ihop till dyrare program!

Inga fördomar men min instinkt sĂ€ger att han inte har köpt varken program eller vst 🙁

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad Àr det med hans ljudkort?

Det Ă€r vĂ€l ett leksakskort men han har ju köpt SX, Battery o Hypersonic sĂ„ han kanske inte har rĂ„d med ett bĂ€ttre ljudkort? 😼😆

Iofs sÄ kanske han skulle lagt pengarna pÄ ett bra ljudkort först o sen sparat ihop till dyrare program!

Kan man se om det Àr crackat?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad Àr det med hans ljudkort?

Det Ă€r vĂ€l ett leksakskort men han har ju köpt SX, Battery o Hypersonic sĂ„ han kanske inte har rĂ„d med ett bĂ€ttre ljudkort? 😄😉

Iofs sÄ kanske han skulle lagt pengarna pÄ ett bra ljudkort först o sen sparat ihop till dyrare program!

Kan man se om det Àr crackat?

Det kan man kanske men vem orkar bry sig 🙁

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad Àr det med hans ljudkort?

Det Ă€r vĂ€l ett leksakskort men han har ju köpt SX, Battery o Hypersonic sĂ„ han kanske inte har rĂ„d med ett bĂ€ttre ljudkort? 😼🙂

Iofs sÄ kanske han skulle lagt pengarna pÄ ett bra ljudkort först o sen sparat ihop till dyrare program!

Kan man se om det Àr crackat?

Det kan man kanske men vem orkar bry sig 😼

Skulle vara kul, för det Àr mÄnga som har tagit ett kort pÄ sina hemstudior med ett cubasefönster uppe.

Edit: AlltsÄ att de avslöjar sig sjÀlva.

Redigerat av Zyan
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad Àr det med hans ljudkort?

Det Ă€r vĂ€l ett leksakskort men han har ju köpt SX, Battery o Hypersonic sĂ„ han kanske inte har rĂ„d med ett bĂ€ttre ljudkort? 🙂😄

Iofs sÄ kanske han skulle lagt pengarna pÄ ett bra ljudkort först o sen sparat ihop till dyrare program!

Jag sitter med ett inbyggt SoundMax och det funkar alldeles utmÀrkt!

Edit: Han spelar ju ÀndÄ inte in nÄnting, sÄ dÄ kvittar det ju

Redigerat av kallemio
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad Àr det med hans ljudkort?

Det Ă€r vĂ€l ett leksakskort men han har ju köpt SX, Battery o Hypersonic sĂ„ han kanske inte har rĂ„d med ett bĂ€ttre ljudkort? 😄😉

Iofs sÄ kanske han skulle lagt pengarna pÄ ett bra ljudkort först o sen sparat ihop till dyrare program!

Jag sitter med ett inbyggt SoundMax och det funkar alldeles utmÀrkt!

Edit: Han spelar ju ÀndÄ inte in nÄnting, sÄ dÄ kvittar det ju

Jooo, men ljudkortets kvalitet spelar ju Ă€ven roll vid uppspelning/mixdown. 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad Àr det med hans ljudkort?

Det Ă€r vĂ€l ett leksakskort men han har ju köpt SX, Battery o Hypersonic sĂ„ han kanske inte har rĂ„d med ett bĂ€ttre ljudkort? 😄😉

Iofs sÄ kanske han skulle lagt pengarna pÄ ett bra ljudkort först o sen sparat ihop till dyrare program!

Jag sitter med ett inbyggt SoundMax och det funkar alldeles utmÀrkt!

Edit: Han spelar ju ÀndÄ inte in nÄnting, sÄ dÄ kvittar det ju

Jooo, men ljudkortets kvalitet spelar ju Ă€ven roll vid uppspelning/mixdown. 🙂

Vet iofs inte vad soundmax Àr men idag hittar man bra beggade kort för 600-1000:- sÄ det finns inte ens nÄn ekonomisk anledning till att inte ha ett kort dedikerat för ljudinspelning.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hmm, Ă€r det bara jag som insett att det hĂ€r Ă€r fejk? Det mĂ„ste det ju bara vara - sĂ„ hĂ€r fel kan ju inte nĂ„got vara utan att vara fejk, alltsĂ„ inspelat som en parodi. Allt frĂ„n att han har lĂ„gt med minne till allt annat som hĂ€nder... 🙂

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hmm, Ă€r det bara jag som insett att det hĂ€r Ă€r fejk? Det mĂ„ste det ju bara vara - sĂ„ hĂ€r fel kan ju inte nĂ„got vara utan att vara fejk, alltsĂ„ inspelat som en parodi. Allt frĂ„n att han har lĂ„gt med minne till allt annat som hĂ€nder... 🙂

Jag sĂ€tter emot. SlĂ„r vad om att det INTE Ă€r fejk. 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hmm, Ă€r det bara jag som insett att det hĂ€r Ă€r fejk? Det mĂ„ste det ju bara vara - sĂ„ hĂ€r fel kan ju inte nĂ„got vara utan att vara fejk, alltsĂ„ inspelat som en parodi. Allt frĂ„n att han har lĂ„gt med minne till allt annat som hĂ€nder... 😉

Humm, aningens small humor isĂ„fall va? 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hmm, Ă€r det bara jag som insett att det hĂ€r Ă€r fejk? Det mĂ„ste det ju bara vara - sĂ„ hĂ€r fel kan ju inte nĂ„got vara utan att vara fejk, alltsĂ„ inspelat som en parodi. Allt frĂ„n att han har lĂ„gt med minne till allt annat som hĂ€nder... 😄

Humm, aningens small humor isĂ„fall va? 😉

Jag menar inte att mĂ€rka ord, men du menar "smal" va? Inte "liten"? 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...