Jump to content
Annons

Redrum-Subtractor problem


Henkera

Recommended Posts

Jag skulle sätta mig ner och göra ett combinator-patch med helsyntetisk samansättning av trummor. Av nån anledning som jag inte förstår så blir det en slags rundgång, volymen på mixern sjunker aldrig i botten. När jag spelar ljudet genom sequensern så är det inga problem, men så fort suben triggas av gate out från redrumen så uppstår detta fenomen. Jag tycks inte komma runt det och det vore väldigt tråkigt om jag inte får använda redrumen till detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag skulle sätta mig ner och göra ett combinator-patch med helsyntetisk samansättning av trummor. Av nån anledning som jag inte förstår så blir det en slags rundgång, volymen på mixern sjunker aldrig i botten. När jag spelar ljudet genom sequensern så är det inga problem, men så fort suben triggas av gate out från redrumen så uppstår detta fenomen. Jag tycks inte komma runt det och det vore väldigt tråkigt om jag inte får använda redrumen till detta.

släng upp ett exempel 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, släng upp Reasonfilen så kan vi kika vad som är fel. Det ska fungera alldeles utmärkt att göra så, och om jag inte helt missminner mig finns det till och med en templatefil i Reasonmappen med en sådan setup. Annars gjorde Stormchild (tror jag det var) en demolåt till Reason 3.0 enbart innehållande subtractorer som ljudalstrare. Ta en titt i de två songfilerna så kanske du får tips på hur du ska lösa problemet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm, får man gissa?

Kan det vara så at den lilla switchen "Decay/Gate mode" står på fyrkantspuls(1) samtidigt som du har fullt spett på length-ratten? 🙁

Isf testa att ställa ner till ett avsevärt lägre värde på length-ratten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Hmmm, får man gissa?

Kan det vara så at den lilla switchen "Decay/Gate mode" står på fyrkantspuls(1) samtidigt som du har fullt spett på length-ratten?  🙂

Isf testa att ställa ner till ett avsevärt lägre värde på length-ratten.

Jag lyckades komma på det och det känns rätt pinsamt att jag inte listade ut det innan jag var tvungen att skriva ett inlägg, men med tanke på att du inte har allt framför dig så tycker jag det var väldigt skarptänkt av dig 🙂 Tack

Redigerat av Henkera
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...