Jump to content
Annons

Kasta in handuken?


nikk (oregistrerad)

Recommended Posts

nikk (oregistrerad)

Jaha, tänkte bara att det skulle va kul att se vad ni på forumet tycker om detta:

Oavsett musikstil, när tycker ni det är dags att kasta in handuken och lägga av med musiken?

Kan man bli för gammal för denna roliga hobby?(troligt vis inte)

...men vad tycker just DU?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nej.

Men naturligtvis kan man bli oförmögen att fortsätta. Då måste man acceptera att man måste sluta, men detta är ju knappast detsamma som att kasta in handduken. Att totalt lägga av med musik tycker jag bara att man ska göra om man tycker att det är aptråkigt att hålla på med det. Annars är det ju bara att tuta och köra tills man trillar av pinn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej.

Men naturligtvis kan man bli oförmögen att fortsätta. Då måste man acceptera att man måste sluta, men detta är ju knappast detsamma som att kasta in handduken. Att totalt lägga av med musik tycker jag bara att man ska göra om man tycker att det är aptråkigt att hålla på med det. Annars är det ju bara att tuta och köra tills man trillar av pinn.

Håller med föregående talare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer med de andra. Man ska aldrig sluta med musiken. Ibland kanske man tycker att det mest känns skit - men lusten att skapa kommer alltid tillbaks förr eller senare. Jag har sett just detta problem hos ett par av mina kompisar, som har lagt av, sålt alla musikprylar - och kanske ett år senare eller något sådant, har ångrat sig bittert för att de måste köpa på sig allt som de sålde alldeles för billigt tidigare...

Man blir inte för gammal förrän den dag man går till de sälla jaktmarkerna.

Genom åren ändrar sig kanske musiksmaken, men det spelar ju ingen större roll om man gör punk eller finsk tango. Det är ju glädjen man får genom skapandet som är det viktigaste. :rolleyes:

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer att hålla på så länge jag orkar och tycker det är roligt.

Tycker även att etablerade artister aldrig behöver sluta, även om det kanske blir dags att gå av scenen och turneringarna så kan man alltid spela in nytt material kanske experimentera mera, byta/testa andra stilar mm..

De som gillar artisten kommer säkert att uppskatta sådant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sluta med musik? Då kan du lika gärna ha ihjäl mig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Farsan min har alltid kört truddelutter på klarinetten. I sin ungdom spelade han på dansbanorna med bl. a. Gunnar Svensson. Sedan har han haft spelningen som hobby och spelat på födelsedagar och dylikt. Sist han spelade var i julas och fingrarna hade då svårt hänga med. Han är 89 år och flyttade för en månad sen till långvården för svår demens... höll hårt i handduken länge!

Link to comment
Dela på andra sajter

En del av de där pianovirtouserna anser ju att de kommit i sitt livs toppform efter nittioårsåldern; tar tydligen lite tid att mjuka upp fingrarna.

Kastar in handduken gör man om man förlorar en boxningsmatch. Knappast när det gäller något av våra skapande behov. Oavsett om håller på med musik, syr broderier eller skapar en trädgård!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska lägga av långt innan man får en tröja i Simpsons där det står motsvarande "Rolling Stones Last tour ever 1988".

Redigerat av AndyPandy
Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska lägga av långt innan man får en tröja i Simpsons där det står motsvarande "Rolling Stones Last tour ever 1988".

Har man kommit så långt så kan man nog lugnt dra sig tillbaka till (sin privata) söderhavsö och dricka paraplydrinkar och njuta av köpt kärlek resten av livet på en pärlvit strand där ett privat anticimex utrotat all tänkbar ohyra. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska lägga av långt innan man får en tröja i Simpsons där det står motsvarande "Rolling Stones Last tour ever 1988".

Har man kommit så långt så kan man nog lugnt dra sig tillbaka till (sin privata) söderhavsö och dricka paraplydrinkar och njuta av köpt kärlek resten av livet på en pärlvit strand där ett privat anticimex utrotat all tänkbar ohyra. 🙂

& klättra i cocosnötpalmer 😛😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla har väl någon gång närt drömmen att kunna livnära sig på musik och den chansen ska man nog inte ge upp om man är runt tjugo trots tuff branch att lyckas komma in i och säkert inte mycket pengar...men har man stått i en replokal så mycket och det inte har hänt något när man är trettio så tror jag att det är bäst att ha musicerandet på en annan nivå där inkomsten kommer av något annat...Det är t o m svårt för etablerade musiker att kunna livnära sig på musiken...därmed är det inte sagt att förmågan avtar med åldern utan jag kan nog känna att jag är ganska produktiv och nuförtiden med Internet så kan man ändå nå ut med sin musik om än i begränsad omfattning och låta andra ta del av ens innersta musikskapande...utan att göra pengar på det naturligtvis men att ändå nå lite utåt är för mig tillräckligt roligt utan att det för den delen är drivkraften men ändå fantastiskt att tex. en tjej från Sydafrika har skrivit en text till en av mina låtar och en Amrikanare har lagt ett gitarrsolo på en annan så jag tror inte jag kastar in handduken på länge när dom förutsättningarna finns....det handlar om att mötas och det kan man mer än någonsin just nu.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...