nikk (oregistrerad) Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 Jaha, tÀnkte bara att det skulle va kul att se vad ni pÄ forumet tycker om detta: Oavsett musikstil, nÀr tycker ni det Àr dags att kasta in handuken och lÀgga av med musiken? Kan man bli för gammal för denna roliga hobby?(troligt vis inte) ...men vad tycker just DU?
Egghuvud Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 Om man Ă€r proffs sĂ„ kanske innan man blir patetiskt? Som hobby betraktat kan man hĂ„lla pĂ„ sĂ„ lĂ€nge man vill. đ
Pluffo Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 Nej. Men naturligtvis kan man bli oförmögen att fortsÀtta. DÄ mÄste man acceptera att man mÄste sluta, men detta Àr ju knappast detsamma som att kasta in handduken. Att totalt lÀgga av med musik tycker jag bara att man ska göra om man tycker att det Àr aptrÄkigt att hÄlla pÄ med det. Annars Àr det ju bara att tuta och köra tills man trillar av pinn.
MikkeĂland Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 Om du Ă€lskar att skapa musik sĂ„ lĂ€gg aldrig av. Du kommer att bli tokig för eller senare. NĂ€r hjĂ€rtat slutar slĂ„ Ă€r det dax att fundera pĂ„ att sluta... men bara fundera.
Hellpig Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 Nej. Men naturligtvis kan man bli oförmögen att fortsÀtta. DÄ mÄste man acceptera att man mÄste sluta, men detta Àr ju knappast detsamma som att kasta in handduken. Att totalt lÀgga av med musik tycker jag bara att man ska göra om man tycker att det Àr aptrÄkigt att hÄlla pÄ med det. Annars Àr det ju bara att tuta och köra tills man trillar av pinn. HÄller med föregÄende talare...
Claes Holmerup Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 (redigerat) InstÀmmer med de andra. Man ska aldrig sluta med musiken. Ibland kanske man tycker att det mest kÀnns skit - men lusten att skapa kommer alltid tillbaks förr eller senare. Jag har sett just detta problem hos ett par av mina kompisar, som har lagt av, sÄlt alla musikprylar - och kanske ett Är senare eller nÄgot sÄdant, har Ängrat sig bittert för att de mÄste köpa pÄ sig allt som de sÄlde alldeles för billigt tidigare... Man blir inte för gammal förrÀn den dag man gÄr till de sÀlla jaktmarkerna. Genom Ären Àndrar sig kanske musiksmaken, men det spelar ju ingen större roll om man gör punk eller finsk tango. Det Àr ju glÀdjen man fÄr genom skapandet som Àr det viktigaste. Redigerat 13 juli 2006 av Claes
Fredrik Karlsson Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 Kommer att hÄlla pÄ sÄ lÀnge jag orkar och tycker det Àr roligt. Tycker Àven att etablerade artister aldrig behöver sluta, Àven om det kanske blir dags att gÄ av scenen och turneringarna sÄ kan man alltid spela in nytt material kanske experimentera mera, byta/testa andra stilar mm.. De som gillar artisten kommer sÀkert att uppskatta sÄdant.
Thimmie Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 Sluta med musik? DÄ kan du lika gÀrna ha ihjÀl mig...
91:an Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 Farsan min har alltid kört truddelutter pÄ klarinetten. I sin ungdom spelade han pÄ dansbanorna med bl. a. Gunnar Svensson. Sedan har han haft spelningen som hobby och spelat pÄ födelsedagar och dylikt. Sist han spelade var i julas och fingrarna hade dÄ svÄrt hÀnga med. Han Àr 89 Är och flyttade för en mÄnad sen till lÄngvÄrden för svÄr demens... höll hÄrt i handduken lÀnge!
dede Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 En del av de dÀr pianovirtouserna anser ju att de kommit i sitt livs toppform efter nittioÄrsÄldern; tar tydligen lite tid att mjuka upp fingrarna. Kastar in handduken gör man om man förlorar en boxningsmatch. Knappast nÀr det gÀller nÄgot av vÄra skapande behov. Oavsett om hÄller pÄ med musik, syr broderier eller skapar en trÀdgÄrd!
ThomasJ Postat 14 juli 2006 Postat 14 juli 2006 nÀr mina Àron har ramlatav o min pung Àr skrymplig..dÄ kan jag börja fundera pÄ att lÀggav
berch Postat 14 juli 2006 Postat 14 juli 2006 LÀgga av? Försökte en gÄng och misslyckades gruvligt, kan inte lÄta bli...
Fredrik Karlsson Postat 14 juli 2006 Postat 14 juli 2006 Vid 25. Max. Jadu! Vi kan vÀl Äterkomma pÄ din 25 Ärs dag o diskutera vidare!
AndyPandy Postat 14 juli 2006 Postat 14 juli 2006 (redigerat) Man ska lÀgga av lÄngt innan man fÄr en tröja i Simpsons dÀr det stÄr motsvarande "Rolling Stones Last tour ever 1988". Redigerat 14 juli 2006 av AndyPandy
Danabacken Postat 14 juli 2006 Postat 14 juli 2006 Sluta med musik? DÄ kan du lika gÀrna ha ihjÀl mig... Wörd!
Micke H Postat 14 juli 2006 Postat 14 juli 2006 Man ska lĂ€gga av lĂ„ngt innan man fĂ„r en tröja i Simpsons dĂ€r det stĂ„r motsvarande "Rolling Stones Last tour ever 1988". WORD! đł
Hellpig Postat 14 juli 2006 Postat 14 juli 2006 Man ska lĂ€gga av lĂ„ngt innan man fĂ„r en tröja i Simpsons dĂ€r det stĂ„r motsvarande "Rolling Stones Last tour ever 1988". Har man kommit sĂ„ lĂ„ngt sĂ„ kan man nog lugnt dra sig tillbaka till (sin privata) söderhavsö och dricka paraplydrinkar och njuta av köpt kĂ€rlek resten av livet pĂ„ en pĂ€rlvit strand dĂ€r ett privat anticimex utrotat all tĂ€nkbar ohyra. đł
Fredrik Karlsson Postat 15 juli 2006 Postat 15 juli 2006 Man ska lĂ€gga av lĂ„ngt innan man fĂ„r en tröja i Simpsons dĂ€r det stĂ„r motsvarande "Rolling Stones Last tour ever 1988". Har man kommit sĂ„ lĂ„ngt sĂ„ kan man nog lugnt dra sig tillbaka till (sin privata) söderhavsö och dricka paraplydrinkar och njuta av köpt kĂ€rlek resten av livet pĂ„ en pĂ€rlvit strand dĂ€r ett privat anticimex utrotat all tĂ€nkbar ohyra. đ & klĂ€ttra i cocosnötpalmer đđ
Stinkey Zwei Postat 15 juli 2006 Postat 15 juli 2006 Det Àr ju klart att man aldrig ska ge upp. Det unnar vi inte dom djÀvlarna!!!!
Desecrated Postat 17 juli 2006 Postat 17 juli 2006 Idol slÀpper vÀll inte in folk över 28 Är, det kan ju vara en bra Älder om man vill ha bli rik pÄ musik, vill man bara hÄlla pÄ som hobby sÄ kan man ju göra det tills man dör.
karl Postat 21 juli 2006 Postat 21 juli 2006 Alla har vÀl nÄgon gÄng nÀrt drömmen att kunna livnÀra sig pÄ musik och den chansen ska man nog inte ge upp om man Àr runt tjugo trots tuff branch att lyckas komma in i och sÀkert inte mycket pengar...men har man stÄtt i en replokal sÄ mycket och det inte har hÀnt nÄgot nÀr man Àr trettio sÄ tror jag att det Àr bÀst att ha musicerandet pÄ en annan nivÄ dÀr inkomsten kommer av nÄgot annat...Det Àr t o m svÄrt för etablerade musiker att kunna livnÀra sig pÄ musiken...dÀrmed Àr det inte sagt att förmÄgan avtar med Äldern utan jag kan nog kÀnna att jag Àr ganska produktiv och nuförtiden med Internet sÄ kan man ÀndÄ nÄ ut med sin musik om Àn i begrÀnsad omfattning och lÄta andra ta del av ens innersta musikskapande...utan att göra pengar pÄ det naturligtvis men att ÀndÄ nÄ lite utÄt Àr för mig tillrÀckligt roligt utan att det för den delen Àr drivkraften men ÀndÄ fantastiskt att tex. en tjej frÄn Sydafrika har skrivit en text till en av mina lÄtar och en Amrikanare har lagt ett gitarrsolo pÄ en annan sÄ jag tror inte jag kastar in handduken pÄ lÀnge nÀr dom förutsÀttningarna finns....det handlar om att mötas och det kan man mer Àn nÄgonsin just nu.....
86a (oregistrerad) Postat 24 juli 2006 Postat 24 juli 2006 Det Ă€r ju klart att man aldrig ska ge upp. Det unnar vi inte dom djĂ€vlarna!!!! đđđ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.