Jump to content
Annons

[Besvarat] VSTi och kanaler


Hellpig

Recommended Posts

Det här är kanske inte specifikt för Cubase utan kanske snarare för VST-instrument. Kan hända att det beror på min okunskap, som vanligt!, men man måste fråga annars vet man aldrig. Så här:

Om jag trycker F11 och väljer Hypersonic och sedan väljer just Hypersonic på två olika kanaler så kan jag jag ha två olika ljud där utan problem. Alltså två olika ljud från samma instans. Gör jag likadant med exempelvis V-station så får båda kanalerna samma ljud. Alltså om kanal 1 är inställd på ljudbank A och jag ändrar kanal 2 till ljudbank B så kommer kanal 1 också att bli ljudbank B. Här måste jag alltså starta två instanser av synthen för att kunna utnyttja olika ljud.

Skall det vara så?! Jag förmodar att detta inte är en inställning i Cubase eftersom det fungerar i Hypersonic. Någon som vet?

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det beror på om pluggen är multitimbral. Är den det, så kan samma instans spela upp olika patchar på olika kanaler. Är den inte det, så måste du öppna en ny instans för varje ljud. Beror alltså helt på pluggen och har inget med Cubase att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...