Jump to content
Annons

För alla som är trötta på PC


osiris

Recommended Posts

Annons

Jag tycker det är rätt fullt att diskutera vad som är bäst men bara för att jag måste säga emot och för att jag inte har råd att bränna 30000kr på en mac så hittat jag en intresant grej på digis hemsida. 😆

The new AMD processors have achieved over 100% better performance than Mac G4 and PIII systems and 50% better than Mac G5 systems. With rock solid stability, they easily push past the 32 track/160 effects limit. These are all top quality components proven to work with Digi001, MBox, 002, and 002R.
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Håller med Tobbe...

förstår inte riktigt grejen att fightas om Macs fördelar, idag när den inte har några...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle inte låta mig övertygas att macintosh är så himmelens bra och överlägsen sina konkurrenter av reklam på apples hemsida. Lite mer källkritisk får man allt vara i dessa tider då företag proppar oss fulla med allt från halvsanningar till rena och skära lögner. PC/Mac handlar väl mer om tyckte och smak, samt hur mycket tid i förhållande till pengar man är beredd att lägga ner på sitt system.

Kör själv PC med Windows XP, har bemödat mig att plocka ihop komponenterna själv. Mitt system fungerar precis så bra som macen beskrivs i reklamen i ovanstående länk, inte en systemkrasch sedan installationen. Och då har jag betalat runt 10 000 för hela paketet. I tid tog det mig ungefär fem timmar från att jag plockat ur moderkortet ur sin kartong innan datorn var fullt optimerad för musikinspelning.

Kan dock hålla med om att designen överlag är snyggare hos macen, men såtillvida jag inte skrapar fram 25 000 i månaden i 25 år på triss har jag personligen svårt att använda den snyggare designen som argument för att satsa på mac, jag brukar inte sitta och beundra datorns chassi eller de estetiskt tilltalande detaljerna på monitorns skal...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ägt 3 stycken Macar... och sålt alla snabbt som fan igen...

Totalt "supertrista" men bra datorer som enligt mig bara

duger för "yrkesbruk" som Grafiskt verktyg (jobbar i branschen

där jag använder Mac), för film, Musik m.m.

Jag menar att som Mac-ägare känner man sig som ensammast

i världen vad gäller programvara etc! Mac ägare är oftast sura, bittra

jeppar som inte kan se nån fördel alls med PC och vägrar ge med sig

att PC faktiskt är helt okej också...

Visst fan är Mac grymt snygga!! Men priset? Konkurrensen? Programutbud?

Jag lovar att jag kan bygga ihop en minst lika snygg PC för 2/3

av pengarna som en likvärdig Mac kostar!

Och nu har ju OSX blivit lika rörigt som PC's operativsystem,

så där försvann användarvänligheten för icke så haja datoranvändare... he he 😏

drifter7508/ både PC och Macanvändare (men föredrar PC!) 😆

Redigerat av drifter7508
Link to comment
Dela på andra sajter

..Reklamen på apple's hemsida är tydligen gjord för redan hängivna MAC-användare.. 😆

..jag tyckte det såg ut som en överglorifierande marknadsföring...

Jag har provat en MAC men har aldrig blivit speciellt imponerad..så att det skulle generera ett byte från PC vill säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Den där fajten är lika ute som Atari vs. Amiga, Cobol vs. Pascal och Palme vs. Fälldin. 😆

Hådrock vs synt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är själv MAC-freak men börjar inse att fördelarna med PC:n finns där. Inte för att det är en bättre dator, tvärtom, men just det här med programutbud, plug-ins och det faktum att alla vänner har en PC gör det mer och mer troligt att jag går över. Att jag kan bygga den själv, och välja komponeneter som gör den relativt bra och billigt är också ett starkt argument för PC. Tyvärr är det så. Sämre dator men billigare och med mer utbud av prylar.

Skulle dock aldrig byta dator på jobbet. Jobbar som grafiker och där står sig PC:n inte länge.

Det gör såååå ont att skiva detta. Det värker i mitt brustna Apple-hjärta....

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför välja, kör båda.

Jag kör Protools TDM på mac och Cubase och mjukvaruinstrument på PC. Tycker att det finns fördelar med bägge sakerna. Använder dock mest pc:n till internet och nyttoprogram för sådana finns det väldigt gott om på PC. Min mac med mitt protools skulle jag aldrig byta bort när jag jobbar med audio. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Är själv MAC-freak men börjar inse att fördelarna med PC:n finns där. Inte för att det är en bättre dator, tvärtom, men just det här med programutbud, plug-ins och det faktum att alla vänner har en PC gör det mer och mer troligt att jag går över. Att jag kan bygga den själv, och välja komponeneter som gör den relativt bra och billigt är också ett starkt argument för PC. Tyvärr är det så. Sämre dator men billigare och med mer utbud av prylar.

Ok, så Betamax vs. VHS är kanske en mer rättvis jämförelse, om än lika ute. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför bråka? Kan vi inte sluta fred? Jag har själv 2 PC burkar, 3 Macar, 2 Amigor, 5 Atari ST, en Commodore VIC20 och en Commodore 64.... Varför bråka när man kan köra alla?! Det finns för och nackdelar med både PC och Mac. Vad tycker ni själva är trevligast och "bäst"? Kör på det ni tycker om! Om ni ska köpa en ny burk, köp det din bästa kompis har för då får du bra suport på prylarna!

//Farbror Blå

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför bråka? Kan vi inte sluta fred? Jag har själv 2 PC burkar, 3 Macar, 2 Amigor, 5 Atari ST, en Commodore VIC20 och en Commodore 64.... Varför bråka när man kan köra alla?! Det finns för och nackdelar med både PC och Mac. Vad tycker ni själva är trevligast och "bäst"? Kör på det ni tycker om! Om ni ska köpa en ny burk, köp det din bästa kompis har för då får du bra suport på prylarna!

//Farbror Blå

Vem bråkar? 😆 Men f.ö håller jag med dig. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Alla ni som är trötta på volvo; testa saab!

Den snyggare, tystare och mer stabil.

...gäääsp...

Link to comment
Dela på andra sajter

"Jag vs jag" borde det väl vara...det är bara en själv som bestämmer om man knallar över till mac eller pc..själv sitter jag med pc pga ekonomiska skäl, för inte f_n köper jag en data för närmare 30 000kr!! men annars verkar dom trevliga o fina...fast som sagt, till pc finns det lite mer grejer o leka med. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla ni som är trötta på volvo; testa saab!

Den snyggare, tystare och mer stabil.

...gäääsp...

Är du i slagsmål? Har du inget vapen? Köp då en kniv. Kniv. Kniv. Kniv. Perfekt när du vill skada någon! Liten men naggande god. Alla som är i slagsmål har en kniv. Utom du. Kniv. Kniv. Kniv. Skaffa dig därför en kniv! Den är vass och jättefarlig. Kniv!

Link to comment
Dela på andra sajter

...eller kanske Sverige vs Italien!

1-1 bara så att du vet. Så det är bara att välja det som passar dig bäst

Precis...som jag sa förut..."JAG vs JAG" ..välj själv...foah helvede(danska) 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...