Jump to content
Annons

Nexustwins - axel-f


Recommended Posts

LÅTNAMN: Axel-f (remix)

ARTIST/GRUPP: Nexustwins

GENRE: Trance

LÅTLÄNGD: 3:40

PRODUCENT: Rasmus och Sebastian thulin

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005 - 2006

FORMAT: mp3 pro

STORLEK: 4,20 mb

STATUS: Färdig demo

Tja, här kommer en liten remix från oss 😮 - Notera att studio inte har någotting med publicerat material att göra.

jahop.. besök hemsida då.. www.Nexustwins.tk

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Brott mot Forumregel 15:

15. Demolåtar ska vara dina egna.

När du postar demolåtar på forumet, ska det vara dina egna och inte en cover eller remix på någon utgiven låt. Inga delar av låten får tillhöra en annan upphovsman, utan dennes tillstånd. Undantaget är om låten är en mycket tydlig parodi på en existerande låt.

Detta står även tydligt i den nitade tråden Viktigt: Regler för demopostningar.

Tar bort länken, även om det inte är roligt att radera ett kreativt verk från forumet. Men vi är tvugna, därav reglerna som måste följas. Risken är annars att vi inte kan ha forumet kvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Axel-f

Får jag fråga varför? Den var ihjältjatad som cover - redan innan Crazy Frog...

Ska ni göra en cover, gräv djupare i träsket. Hitta nån låt som inte är uttjatad, gärna något som varit populärt men närapå bortglömt, nån låt som lämnar plats för er och nya originella remixidéer, nåt som skulle funka 2006.

Link to comment
Dela på andra sajter

Axel-f

Får jag fråga varför? Den var ihjältjatad som cover - redan innan Crazy Frog...

Ska ni göra en cover, gräv djupare i träsket. Hitta nån låt som inte är uttjatad, gärna något som varit populärt men närapå bortglömt, nån låt som lämnar plats för er och nya originella remixidéer, nåt som skulle funka 2006.

Det roliga var att detta var en cover på crazyfrogcovern....Så man skulle kunna säga att den är dubbelt uttjatad 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Axel-f

Får jag fråga varför? Den var ihjältjatad som cover - redan innan Crazy Frog...

Ska ni göra en cover, gräv djupare i träsket. Hitta nån låt som inte är uttjatad, gärna något som varit populärt men närapå bortglömt, nån låt som lämnar plats för er och nya originella remixidéer, nåt som skulle funka 2006.

Det roliga var att detta var en cover på crazyfrogcovern....Så man skulle kunna säga att den är dubbelt uttjatad :rolleyes:

Skulle egentligen vara släppt för några månadres sedan, då låten var populär. men så blev det inte ... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

LÅTNAMN: Axel-f (remix)

ARTIST/GRUPP: Nexustwins

GENRE: Trance

LÅTLÄNGD: 3:40

PRODUCENT: Rasmus och Sebastian thulin

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005 - 2006

FORMAT: mp3 pro

STORLEK: 4,20 mb

STATUS: Färdig demo

Tja, här kommer en liten remix från oss 😛 - Notera att studio inte har någotting med publicerat material att göra.

jahop.. besök hemsida då..

Å vad synd att jag inte fick höra den. Fast jag har ju spelat

in Pussel ifrån tv,Jag kan ju se det om och om igen i 18 timmar

så får jag ungefär samma njutning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Å vad synd att jag inte fick höra den. Fast jag har ju spelat

in Pussel ifrån tv,Jag kan ju se det om och om igen i 18 timmar

så får jag ungefär samma njutning.

Får jag låna bandet/skivan? Du kan få låna akvarium-DVD:n av mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Axel-f

Ska ni göra en cover, gräv djupare i träsket. Hitta nån låt som inte är uttjatad

Precis, ta nån mindre remixad låt, t.e.x Hot butter - Popcorn 😕 nr 2 på mest remixade/coverlåtar

Link to comment
Dela på andra sajter

LÅTNAMN: Axel-f (remix)

ARTIST/GRUPP: Nexustwins

GENRE: Trance

LÅTLÄNGD: 3:40

PRODUCENT: Rasmus och Sebastian thulin

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005 - 2006

FORMAT: mp3 pro

STORLEK: 4,20 mb

STATUS: Färdig demo

Tja, här kommer en liten remix från oss 😳 - Notera att studio inte har någotting med publicerat material att göra.

jahop.. besök hemsida då..

Å vad synd att jag inte fick höra den. Fast jag har ju spelat

in Pussel ifrån tv,Jag kan ju se det om och om igen i 18 timmar

så får jag ungefär samma njutning.

Den finns fortfarande på vår privata sajt... klicka på bilden i signaturen 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Axel-f

Får jag fråga varför? Den var ihjältjatad som cover - redan innan Crazy Frog...

Ska ni göra en cover, gräv djupare i träsket. Hitta nån låt som inte är uttjatad, gärna något som varit populärt men närapå bortglömt, nån låt som lämnar plats för er och nya originella remixidéer, nåt som skulle funka 2006.

Det roliga var att detta var en cover på crazyfrogcovern....Så man skulle kunna säga att den är dubbelt uttjatad 😆

Jag tror inte att Nexuspojkarna vet att Crazy-Frogversionen är en cover.

Link to comment
Dela på andra sajter

Axel-f

Får jag fråga varför? Den var ihjältjatad som cover - redan innan Crazy Frog...

Ska ni göra en cover, gräv djupare i träsket. Hitta nån låt som inte är uttjatad, gärna något som varit populärt men närapå bortglömt, nån låt som lämnar plats för er och nya originella remixidéer, nåt som skulle funka 2006.

Det roliga var att detta var en cover på crazyfrogcovern....Så man skulle kunna säga att den är dubbelt uttjatad 😆

Jag tror inte att Nexuspojkarna vet att Crazy-Frogversionen är en cover.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Axel-f

Får jag fråga varför? Den var ihjältjatad som cover - redan innan Crazy Frog...

Ska ni göra en cover, gräv djupare i träsket. Hitta nån låt som inte är uttjatad, gärna något som varit populärt men närapå bortglömt, nån låt som lämnar plats för er och nya originella remixidéer, nåt som skulle funka 2006.

Det roliga var att detta var en cover på crazyfrogcovern....Så man skulle kunna säga att den är dubbelt uttjatad 😆

Jag tror inte att Nexuspojkarna vet att Crazy-Frogversionen är en cover.

Jorå den riktiga spelas är väll soundtrack till snuten i hollywood... det skulle ju vara jälvligt könstigt om det hadde vart remixen där 😆

EDIT: VAd tycker ni nu om låten då?

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte jag heller.

Inget originellt i det härt överhuvudtaget.Gjorts , hört , redan då ogillat.

Men ni blir ju bättre för varje låt så snart kommer nog en riktigt bra låt från er.

Dock skulle jag föreslå att ni letar upp en sångerska och börjar samarbeta med henne och skriva låtar med sång på då dessa är mycket enklare att folk tar till sig.

Instrumental Trance/Techno i all ära men i min åsikt är dom bästa trance låtar oftast dom som har någon slags sång i sig ( Dj Tiesto Undantaget ).

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

F**n va tråkiga dom flesta är här som recenserar.. Jag gillar soundet och kreativiteten i låten.. En låt jag säkert hört 1000 gånger och i minst 5 versioner.. Jag tycker att ni lyckats få nåt musikaliskt ur den ju.. Bra jobbat och bra mixat för tusan.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
F**n va tråkiga dom flesta är här som recenserar..

Så det är bättre att måla upp en vacker bild istället för att

uttrycka sin åsikt så som den är ?

It's a wonderful, wonderful world...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
F**n va tråkiga dom flesta är här som recenserar.. Jag gillar soundet och kreativiteten i låten.. En låt jag säkert hört 1000 gånger och i minst 5 versioner.. Jag tycker att ni lyckats få nåt musikaliskt ur den ju.. Bra jobbat och bra mixat för tusan.. 😏

Tack, du lever upp till din titel "ljudfilosof". du är ett helgon ^^ 🙂....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...