Jump to content
Annons

FINAL MELODIFESTIVALEN


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 273
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Jag tycker det är skandal att folk inte vågar visa sina riktiga ansikten när dom är med i ESC. Dessa påklistrade ansikte utan minsta mänskliga uttryck. Nä, tacka vet jag finland som skickade något äkta.

(och för att förtydliga mig, jag pratar alltså om vissa deltagares användande av botox och sånt, latex har jag inga problem med, det är ju bara häääärligt) 😲

Rätt låt vann, första BRA vinnarlåten på bra länge. Eller, det var väl turkiets som var helt okej för några år sedan också.

Har haft "hard rock hallelujah" på repeat medan jag läste denna tråden, tycker varken den är lam eller usel. Klyschig, ja. Men det ska dom vara också.

Link to comment
Dela på andra sajter

...

Det kan väl inte vara riktiga hårdrockare som säljer sig till sådan här skit, eller?

...

För en gångs skull så fick ju hårdrockarna en anledning att titta på spektaklet. Att sen Carola, den jesusdyrkande lilla flickan, fick storstryk av "satanisterna" från Finland är ju bara komiskt!

Jag har gått och längtat efter den dag när nåt sånt här skulle hända. Jag menar, varje år bjuder ESC på typ 25 låtar där samtliga borde få delad sistaplacering. Finland har inte vunnit på 40 år, och när dom väl gör det så gnäller folk över deras metoder/utseende... Det är en TÄVLING! Och äntligen är det nån som har lyckats bevisa att hårdrocken är långt ifrån död. Och det är inte ens hårdrockarna som har bevisat det. Det är hela nationer från hela Europa.

Hur många 12 poängare fick Carola? Ingen? Vad synd... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Att inte veta vilka Pink Floyd är, det är fan i mig hädelse! sen får du vara hur ung som helst, Pink Floyd ska du fan i mig jävlar lära dig en massa av! Att Lordi vann är inte bara en seger för Finland utan en seger för mänskligheten då detta bögarnas schlager-paradis äntligen kan slås i spillror, inte för att jag har emot homosexuella utan för att det äntligen kan kanske förstååås att det är en MELODI-festival och inte en schlager-festival som alla jävla dumma idioter till människor och journalister envisas med att tjata om, och ja jag tycker inte att journalister är människor, de är idioter!

hail satan och Lordi!!!

😉😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker för övrigt att Tyskland hade det bästa bidraget.. och med det menar jag den starkaste låten.

Det håller jag med om! Väldigt trevlig liten låt! Fast den hade nog varit ännu bättre med ett mindre oompa-stoompigt arrangemang! :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallelulja

Vaddå, det visste man ju för länge sedan att finnarna skulle vinna... klart bäst.

Dessutom kul för Finland... Inte så makalöst som Pekka Heino vill göra gällande;

finnarna har fått självförtroende efter några års framgångsrik musikexport...

Men den ryska killen var riktigt duktig.

Rumänien och Norge bra...

Carola börjar se lite tantig ut..

Visst fan, tyskarna hade en skön låt... verkligen..

Redigerat av tomazopantera
Link to comment
Dela på andra sajter

Silvia Night är tydligen bara en fiktiv karaktär förresten.

Tyckte det verkade för otroligt för att vara sant att någon skämma ut sig så 😏 ..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Silvia Night är tydligen bara en fiktiv karaktär förresten.

Tyckte det verkade för otroligt för att vara sant att någon skämma ut sig så 😏 ..

/Daniel

Ungefär som Grynet alltså 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm...

Glömde ju kommentera Zappa. Jag har aldrig lyckats förstå storheten hos Zappa. Han verkar hyllas som en gud, men allt jag har hört, har bara varit värdelöst dåligt - ungefär i klass med Lordi då, alltså - men i en annan genre. 😆 Några tips om vad man borde försöka lyssna på om man ska göra ett sista tappert försök att uppskatta Zappa...?

hmmm, jag undrar verkligen vad du lyssnar på om du säger att allt Zappa gjort låter dåligt?

Du gillar säkert Ledin eller Strömstedt vilket inte skulkle förvåna mig ett dugg...

Pluffo---det här med Pink Floyd....500 års straffarbete rekommenderas, i saltgruvan!

Claes-igen-varför vill du ha tips på bra zappa-musik om du i raden innan kategoriskt ratat mannen och hans musik---sånt ställer jag mig oerhört frågande till... 😆

och för att kommentera Lordi så är det helkul och rätt, om än jäkligt förvånande, att dom lyckades ta hem detta i ett sammanhang som är....ja ni vet... 😆😄

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm...

Glömde ju kommentera Zappa. Jag har aldrig lyckats förstå storheten hos Zappa. Han verkar hyllas som en gud, men allt jag har hört, har bara varit värdelöst dåligt - ungefär i klass med Lordi då, alltså - men i en annan genre. 😆 Några tips om vad man borde försöka lyssna på om man ska göra ett sista tappert försök att uppskatta Zappa...?

hmmm, jag undrar verkligen vad du lyssnar på om du säger att allt Zappa gjort låter dåligt?

Du gillar säkert Ledin eller Strömstedt vilket inte skulkle förvåna mig ett dugg...

Pluffo---det här med Pink Floyd....500 års straffarbete rekommenderas, i saltgruvan!

Claes-igen-varför vill du ha tips på bra zappa-musik om du i raden innan kategoriskt ratat mannen och hans musik---sånt ställer jag mig oerhört frågande till... 😆

och för att kommentera Lordi så är det helkul och rätt, om än jäkligt förvånande, att dom lyckades ta hem detta i ett sammanhang som är....ja ni vet... 😆😄

Hej Florian, villken tycker du är Zappas bästa låt?

Link to comment
Dela på andra sajter

oj vilken svår fråga, det beror nog på dagsformen/humöret, men några av mina favoriter är givetvis:

"Village of the sun/More trouble every day" (Roxy & Elsewhere)

"City of tiny Lights" (Sheik Yerbouti)

"the Illinois Enema Bandit" (live in New York)

"Whipping Post"

"Easy meat"+"Bambozzled by love" osv (Tinseltown rebellion)

näe-finns för många superlåtar-känns dumt att behöva välja, lättare att ange icke favoriter föstås... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

oj vilken svår fråga, det beror nog på dagsformen/humöret, men några av mina favoriter är givetvis:

"Village of the sun/More trouble every day" (Roxy & Elsewhere)

"City of tiny Lights" (Sheik Yerbouti)

"the Illinois Enema Bandit" (live in New York)

"Whipping Post"

"Easy meat"+"Bambozzled by love" osv (Tinseltown rebellion)

näe-finns för många superlåtar-känns dumt att behöva välja, lättare att ange icke favoriter föstås... 😎

I'll check it out 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite udda text för en schlagerlåt faktiskt 😎

Hard Rock Hallelujah!

Hard Rock Hallelujah!

 

The saints are crippled

On this sinners' night

Lost are the lambs with no guiding light

 

The walls come down like thunder

The rocks about to roll

It's The Arockalypse

Now bare your soul

 

All we need is lightning

With power and might

Striking down the prophets of false

As the moon is rising

Give us the sign

Now let us rise up in awe

 

Rock 'n roll angels bring that Hard Rock Hallelujah

Demons and angels all in one have arrived

Rock 'n roll angels bring that Hard Rock Hallelujah

In God's creation supernatural high

 

The true believers

Thou shall be saved

Brothers and sisters keep strong in the faith

On the day of Rockoning

It's who dares, wins

You will see the jokers soon'll be the new kings

 

All we need is lightning

With power and might

Striking down the prophets of false

As the moon is rising

Give us the sign

Now let us rise up in awe

 

Rock 'n roll angels bring that Hard Rock Hallelujah

Demons and angels all in one have arrived

Rock 'n roll angels bring that Hard Rock Hallelujah

In God's creation supernatural high

 

Wings on my back

I got horns on my head

My fangs are sharp

And my eyes are red

Not quite an angel

The one that fell

Now choose to join us or go straight to Hell 😉

 

Hard Rock Hallelujah!

Hard Rock Hallelujah!

Hard Rock Hallelujah!

Hard Rock Hallelujah!

 

Rock 'n roll angels bring that Hard Rock Hallelujah

Demons and angels all in one have arrived

Rock 'n roll angels bring that Hard Rock Hallelujah

In God's creation supernatural high

 

Hard Rock Hallelujah!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm...

Glömde ju kommentera Zappa. Jag har aldrig lyckats förstå storheten hos Zappa. Han verkar hyllas som en gud, men allt jag har hört, har bara varit värdelöst dåligt - ungefär i klass med Lordi då, alltså - men i en annan genre. 😄 Några tips om vad man borde försöka lyssna på om man ska göra ett sista tappert försök att uppskatta Zappa...?

hmmm, jag undrar verkligen vad du lyssnar på om du säger att allt Zappa gjort låter dåligt?

Du gillar säkert Ledin eller Strömstedt vilket inte skulkle förvåna mig ett dugg...

Pluffo---det här med Pink Floyd....500 års straffarbete rekommenderas, i saltgruvan!

Claes-igen-varför vill du ha tips på bra zappa-musik om du i raden innan kategoriskt ratat mannen och hans musik---sånt ställer jag mig oerhört frågande till... 😠

och för att kommentera Lordi så är det helkul och rätt, om än jäkligt förvånande, att dom lyckades ta hem detta i ett sammanhang som är....ja ni vet... 😄😄

Jag vill försöka få kläm på varför Zappa anses vara så fantastisk, helt enkelt. Om jag får lite exempel på vad som är BRA från Zappa, så är det ju lättare. Jag avfärdar helst inte musik utan att ha gett den ärliga försök...

Jag sade ju inte att allt från Zappa är dåligt - utan bara att allt JAG har hört, är dåligt... 😄

Vissa artister gör ju bara ett fåtal lyssningsbara låtar, medan vissa knappt gör någonting alls som inte är bra - så det kanske finns guldkorn som jag inte har fått chansen att höra...

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Tävlingen över. Jag prickade in 8 av de 10 första i finalen.

Skandal att Ukraina och Litauen kom så högt. Skitkass bägge två.

Annars var det schyssta placeringar överlag!

😠

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

För en gångs skull så fick ju hårdrockarna en anledning att titta på spektaklet. Att sen Carola, den jesusdyrkande lilla flickan, fick storstryk av "satanisterna" från Finland är ju bara komiskt!

Det är ju faktiskt så, att Carola är den genuint onda av artisterna, vid en direkt jämförelse. The evil witch liksom. Är inte det uppenbart?

Men fanfan; tokrätt låt vann. Fantastiskt kul 😠 En seger för mänskligheten. Själv såg jag inte spektaklet (var på tillställning), utan hörde det på nyheterna under bilfärden hem idag. Jävlar vad jag garvade. Den goda sidan vann!

Musikaliskt hör jag en korsning mellan Weather Girls örhänge Its Raining Men och gamla Bon Jovi.

***

En seriös fråga: Är det nån, eller finns här nån som känner nån - yngre barn t.ex. - som tycker att Lordi ser otäcka ut på riktigt? Har dom inte spökat ut sig med en rättså barnkammarvänlig estetik?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättekul att Finland vann. Haha. Jag skrattade hela omröstningen. Metal up your ass, schlagervärlden.

Klatschig låt också. Lite Alice Coopers Poison över refrängen.

Jag gillade också han som åkte sparkcykel, vilket land var det?

Britten i den gula jackan var ju sjukt töntig och helt usel som "rappare", men refrängen med skolflickorna var rätt najs. Vulgo-fancy-a-shag-dialekt och allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...