Jump to content
Annons

FINAL MELODIFESTIVALEN


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

Undra när man kommer fatta att det här är på riktigt? Äntligen får ESC den bitchslapp den förstjänar!

de är nog fan snarare hon som förstjänar en bitchslapp, de var fan de sämsta jag hört på länge :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 273
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Jo för ESC är detta kanon. Men håller ni inte med om att Hallluejah är ganska lam som hårdrocks låt? Är det inte ganska standard ackord osv? så himla hård är väl inte själva låten, eller? utseendet var väl hårdare än musiken, eller? / Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo för ESC är detta kanon. Men håller ni inte med om att Hallluejah är ganska lam som hårdrocks låt? Är det inte ganska standard ackord osv? så himla hård är väl inte själva låten, eller? utseendet var väl hårdare än musiken, eller? / Mikke

Låter mer pop än metal i mina öron :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo för ESC är detta kanon. Men håller ni inte med om att Hallluejah är ganska lam som hårdrocks låt? Är det inte ganska standard ackord osv? så himla hård är väl inte själva låten, eller? utseendet var väl hårdare än musiken, eller? / Mikke

Låter mer pop än metal i mina öron :rolleyes:

Jag skulle villga säga att den låten är pop med en distad gura.

Men för övrigt är Lordi Metal 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Anyway, I'm off! Inspelning om några timmar så måste hinna sova några timmar. Kul att finland fick vinna. Bra gjort!

@Florian: tagga ner lite. Att lyssna på Zappa kräver en hel del. Både kunskap, intelligens o erfarenhet. Det gör man inte bara så utan vidare. Att lyssna på Schlager krävs att man är vaken. Båda stilarna har sin berättighet att finnas till o sin plats i kulturen. Det är kul att få vara ytlig o bara schlappa nångång ibland. Zappa kommer att fortfarande vara ihågkommen om 100 år. Lordi kommer att vara bortglömt om 2 år ( eftersom de får en revival om ett år som alla vinnare ). det går liksom inte att jämföra dem med Zappa. Likväl har de sin plats o stund i musikhistorien. Acceptera, move on...............

Goodnight!

/ Mikke ZZZzzzzz

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo för ESC är detta kanon. Men håller ni inte med om att Hallluejah är ganska lam som hårdrocks låt? Är det inte ganska standard ackord osv? så himla hård är väl inte själva låten, eller? utseendet var väl hårdare än musiken, eller? / Mikke

Lam och amatörmässig låt, tycker jag - helt klart. Deras utseende är dessutom inget annat än löjligt. På 70-talet funkade det kanske att spöka ut sig på diverse konstiga sätt, men nu ser det bara patetiskt ut - men det visar också hur lite betydelse musiken har. Showen, rubrikskapande och kampanjer på Nätet verkar ha mycket större betydelse.

Dessutom störde det mig att det var taskig timing i grymtandet. Det verkade vara värsta källarbandet som hade glömt repa med "sångaren" i några månader...

När det gäller övriga deltagare, så verkade det ett tag vara EM i falsksång. Det var ju så fruktansvärt falskt ibland, att det var en riktig pina att höra. Undrar om ljudteknikerna hade tagit kaffepaus efter att ha ställt in medhörningen lite på måfå - eller om så många helt plötsligt sjöng sämre än i semifinalen... :rolleyes:

Lordi hade maskeradkostymer, medan en del andra försökte locka till sig röster genom att klä av sig så mycket som möjligt. Ska det verkligen behövas sådant för att kompensera för dålig musik...? 😉

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Lordi hade maskeradkostymer, medan en del andra försökte locka till sig röster genom att klä av sig så mycket som möjligt. Ska det verkligen behövas sådant för att kompensera för dålig musik...? :rolleyes:

Välkänt faktum i snart 50 år , nä fasen sova var det ja.......... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm...

Glömde ju kommentera Zappa. Jag har aldrig lyckats förstå storheten hos Zappa. Han verkar hyllas som en gud, men allt jag har hört, har bara varit värdelöst dåligt - ungefär i klass med Lordi då, alltså - men i en annan genre. :rolleyes: Några tips om vad man borde försöka lyssna på om man ska göra ett sista tappert försök att uppskatta Zappa...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm...

Glömde ju kommentera Zappa. Jag har aldrig lyckats förstå storheten hos Zappa. Han verkar hyllas som en gud, men allt jag har hört, har bara varit värdelöst dåligt - ungefär i klass med Lordi då, alltså - men i en annan genre. :rolleyes: Några tips om vad man borde försöka lyssna på om man ska göra ett sista tappert försök att uppskatta Zappa...?

Dark side of the moon?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm...

Glömde ju kommentera Zappa. Jag har aldrig lyckats förstå storheten hos Zappa. Han verkar hyllas som en gud, men allt jag har hört, har bara varit värdelöst dåligt - ungefär i klass med Lordi då, alltså - men i en annan genre. :rolleyes: Några tips om vad man borde försöka lyssna på om man ska göra ett sista tappert försök att uppskatta Zappa...?

Dark side of the moon?

Är det inte en Pink Floyd-platta...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm...

Glömde ju kommentera Zappa. Jag har aldrig lyckats förstå storheten hos Zappa. Han verkar hyllas som en gud, men allt jag har hört, har bara varit värdelöst dåligt - ungefär i klass med Lordi då, alltså - men i en annan genre. 😕 Några tips om vad man borde försöka lyssna på om man ska göra ett sista tappert försök att uppskatta Zappa...?

Dark side of the moon?

Är det inte en Pink Floyd-platta...?

Ahaha! Fyfan va jag är värdelös på musikhistoria 😎

Jag har gått och trott att Zappa var medlem i Pink Floyd!!! 😎

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm...

Glömde ju kommentera Zappa. Jag har aldrig lyckats förstå storheten hos Zappa. Han verkar hyllas som en gud, men allt jag har hört, har bara varit värdelöst dåligt - ungefär i klass med Lordi då, alltså - men i en annan genre. 😎 Några tips om vad man borde försöka lyssna på om man ska göra ett sista tappert försök att uppskatta Zappa...?

Dark side of the moon?

Är det inte en Pink Floyd-platta...?

Ahaha! Fyfan va jag är värdelös på musikhistoria 😎

Jag har gått och trott att Zappa var medlem i Pink Floyd!!! 😎

Vem fan är Pink Floyd? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm...

Glömde ju kommentera Zappa. Jag har aldrig lyckats förstå storheten hos Zappa. Han verkar hyllas som en gud, men allt jag har hört, har bara varit värdelöst dåligt - ungefär i klass med Lordi då, alltså - men i en annan genre. 😎 Några tips om vad man borde försöka lyssna på om man ska göra ett sista tappert försök att uppskatta Zappa...?

Dark side of the moon?

Är det inte en Pink Floyd-platta...?

Ahaha! Fyfan va jag är värdelös på musikhistoria 😎

Jag har gått och trott att Zappa var medlem i Pink Floyd!!! 😎

Vem fan är Pink Floyd? 😎

De är ännu ett av de band jag aldrig har lyckats förstå mig på... 😕

En låt av Pink Floyd, som nog ingen kan ha undgått, är "Another brick in the wall"...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)

Att inte veta vilka Pink Floyd är, det är fan i mig hädelse! sen får du vara hur ung som helst, Pink Floyd ska du fan i mig jävlar lära dig en massa av! Att Lordi vann är inte bara en seger för Finland utan en seger för mänskligheten då detta bögarnas schlager-paradis äntligen kan slås i spillror, inte för att jag har emot homosexuella utan för att det äntligen kan kanske förstååås att det är en MELODI-festival och inte en schlager-festival som alla jävla dumma idioter till människor och journalister envisas med att tjata om, och ja jag tycker inte att journalister är människor, de är idioter!

hail satan och Lordi!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar vad som skulle hända om Island skickade Björk som sångerska förövrigt 🙂 ..

Fast hon skulle iofs, med all rätt, aldrig någonsin sätta sina fötter där 🙂

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Var det fler än jag som tyckte att det var oerhört många som inte klarade av att hålla pitchen bland vokalisterna iår? Tyckte det var allsköns falsksång mest hela tiden...

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaa, då lyckades Lordis smarta upplägg ändå. Trodde jag aldrig. En helt usel låt med de fånigaste kostymer. Är det roligt? Ja kanske för kidsen som kan jämföra dom med sådana där plastfigurer som är populära ibland. Nä, detta var för kass. Men Lordi skrattar nog bakom sina masker. 😲

Det kan väl inte vara riktiga hårdrockare som säljer sig till sådan här skit, eller?

Det måste varit fel på medhörningen. Så många falsksångare kan ju omöjligt bli anlitade till festivalen.

Link to comment
Dela på andra sajter

FINAL MELODIFESTIVALEN (Sidor 1 2 3 ...8 )

Eurovision Song Contest 2006 musik 237 2 221 21 May 2006 - 11:54

Senaste inlägget av:...

ojoj, aktiv tråd dehär... 2 221 pers som kollat in denna... 237 inlägg, på mindre än ett dygn...

Fan va tur man missade denna festival... var f.ö på fest där "Little Gerhard", Nick Borgen, Bröderna Herreys och "det börjar likna kärlek, bannemej"-mannen, spelade..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...