Jump to content
Annons

Carola så jävla bra i semin


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja som sagt det är bara att kapitulera, gillar inte låten och har lite svårt för henne av nån anledning men hennes framträdande ikväll i semin var bara så jävla hett. Nu var det rockläget på rösten och en intensitet som var utomjordisk eller hur fan man ska säga fick nästan tårar i ögona.

Sandras låt är dubbelt så bra och även hon gjorde en riktigt riktigt bra grej men det saknas kanske en så där ca. 20 % men det lovar gott inför framtiden.

Kvällens absoluta höjdare med en intensitet som tangerar Carolas stod Litauen för med ett rockigt alster av grabbar i kostym som fick mig att hoppa i soffan av lycka och framför allt skratt ja den var fin så ända in i stora H vitte rent ut sagt. Ha det bra folks.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 90
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

tsmalmbe (oregistrerad)

Carola sjönk inte in i massan av 90-tals poptekno, men inte höjde hon sig sä värst mycket över det eller. Belgien bör väl nämnas, för den blev och sjunga i huvudet. Meslåtarna (Irland mm.) var ganska übermesiga och intetsägande i år.

Att sånt.

Det kommer boxning på Eurosport.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Såg vi samma program 😄 jag är ingen Carola fan tvärtom önskade nästan att det skulle gå åt skogen men där fick man stryka på foten minsann det var för jävligt bra inget snack om saken och låten är ganska kass men det märktes inte ens 😄 .

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker både att Carolas framträdande och låten (på svenska!) var bättre i svenska finalen i Globen. Det här var ganska tamt, men hon var bra i förhållande till alla andra. Tror dock inte att det blir någon vinst för oss i år.

Link to comment
Dela på andra sajter

PetePizza (oregistrerad)

Carola har ett jäkla klös som en riktig markatta när hon väl river igång men därinnan är det som att hon har en hårboll i halsen som inte vill upp.

Lite väl mycket "wouoowooo" o wailande eller vad det nu heter...hon är duktig trots allt och en jävel på scen. Gillar de små sprattlande grejerna hon gjorde med benen när det ryckte till och vart refreng. Sexigt 😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Carolas framträdande, proffsighet och röst fick ju alla andra att framstå som amatörer! Vilken röst hon har!! 😄

Jag har aldrig stört mig så mycket på falsksång i tidigare eurovisiontävlingar, men här var det ju hur många som helst som inte träffade sina toner. *brrrr* 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Island,,,

Det var ju pinsamt, satt å skruvade på mig i soffan... Finns det ingen känsla för landets väl och ve??

Carolas låt var "sådärbra" framförd. Men hon såg ju ut att ha stöd, från högre makter... ... ...

Hon som sjäng efteråt, Sussi? Anyway, klart mycket bättre låt, men inte tillräckligt bra på scen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag råkade titta på cirka 20 sekunder av spektaklet innan jag zappade vidare men kom under dessa fram till att Ukraina borde utplånas från jordens yta.

Jag råkade titta något mer och det finns tyvärr fler länder som bör utplånas 😄 Jag började också fundera på om införade av islamsk lag i hela eurovisionsområdet kanske inte är en så dum idé i alla fall 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

OJOJ! jag finner inga ord.. Jag tyckte dettva var bland det bästa jag sett med Carola. Hon är ju, som många andra sagt, grymt proffsig hur hon än är som person.. jag har alltid diggat hennes röst å sätt att sjunga men den här gången tog det tag ordentligt...!! å jag som inte ens gillade låten i början haha 😄

NAttinatt på er!

"pånyttfödd Carola-fan" hahahha 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

O fasingen gick hon vidare var tvungen att fortsätta med damsugaren (jo en annan får slita minsann) så jag såg inte upplösningen. Ja dessvärre så blir det nog ingen vinst i stora finalen låten håller inte men man måste ju önska lycka till ändå och det blir nog ett lyft för henne som artist.

Men var det ingen mer än jag som tände på Litauens låt den var kvällens bästa ja fan nästan bäst i hela tävlingens historia.

Håller med om att vissa av deltagarna borde få sångförbud det var ju nästan skadligt att lyssna på en del bidrag.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag satte betyg 1-5 på alla bidrag i semifinalen. Det högsta betyg jag satte var en 4, till fem olika bidrag: Ryssland, Armenien, Irland, Finland och Sverige.

Alla kom med! Alltså de fem jag tyckte var bäst.

Tycker Carolas låt var något bättre nu, det är nästan så att den börjar fastna lite, kräver väl ett antal lyssningar till. Tycker lika bra om henne som person och som sångerska. Tycker det är synd att hon blivit skrikigare med åren, men det är väl åldern som tar ut sin rätt på rösten.

Enda falsksjungande bidraget var Litauen, som jag dessutom utnämner till ESC:s sämsta bidrag någonsin i historien.

Bland de 14 som redan är finalklara sedan tidigare så tycker jag bara att Spanien är nåt att ha! Slutsatsen är alltså att jag sätter betyget 4 på 6 av 37 bidrag, och ingen femma...

Heja: Ryssland, Armenien, Irland, Finland, Sverige, Spanien.

:musik

p.s. Det var lite kul också att Bosnien-Herzegovina samt Makedonien (sexigast idag) gick vidare! Synd om Holland. d.s.

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jasså Ryssland jaha kanske där på hemmaplan då men internationellt sett (europa)tummen ner kan ju inte ens språket vet förmodligen inte vad han sjunger om.

Men Litauen då ingen som tände på den?

Och lite kvinnlig fägring är väl inte så dumt ändå får man va lite gubbsjuk 😄🙂. Är ju iofs. bra om det inte är för falskt. OBS! humor 😛😛

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill på intet sätt påskina att jag gillar Carola ens det minsta, jag rent av tycker att hon står för allt som är fel med musikindustrin idag... men av alla bidrag som spelades i semin så var hon faktiskt bäst.

Redigerat av allansson
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jäpp så är det det är bara att krypa till korset (fan det där blev inte bra 😄 ) instämmer till dels med föregående talare uspeciellt i att hon var bäst för det var hon. Men starkaste låten Litauen ännu en gång ingen mer va?

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte låta bli att spotta lite på hela tävlingen. Jag tycker att Litauens låt var en bra satir på hela ESC-konceptet. När man skriver en låt till ESC så skriver man den på ett sånt sätt att den ska kunna vinna hela tävlingen. Därav låter nästan alla låtar likadana år ut och år in. Men denna gång var det iaf ett land som var uppriktiga och skrev en låt som verkligen uttryckte vad de ville uppnå med den, nämligen vinnna Eurovision Song Contest.

Kom igen nu, stämm in nu vetja:

"WE ARE THE WINNERS OF EUROVISION!!!"

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade mute knappen på tills lordi drog igång sen var det dags att ge sig. Ett sånt program borde hållas en fredag egentligen. Fler kan vara vakna längre. 😄

I alla fall. Heja Lordi. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...