Jump to content
Annons

Leslie

Recommended Posts

Höll på med en sång inspelning häromdan och det blev ganska många spår, då kanalerna tog slut tänkte jag lägga till några fler > gick in i audio preferences och la till fler kanaler där, då kom kanalerna upp i audio mixern sedan när jag skulle få upp spåren i arrdelen så fanns dom inte!? altså kanalerna finns i mixern men jag kan inte få upp dom i arret???

har nog missat nått 😲

edit: Det är logic pro 7.2

Redigerat av Leslie
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

I gammla PC versionen tex 5.2 så får man ju göra om Audioinstrument spåren (och om man behöver även midispåren) till Audiospår och sen dra in dom som inte fick plats från audio fönstret till dom nya Audiospår man gjort om i arr fönstret. Varje ny sång startar med bara 8 audiospår i PC versionen så man gör väl bäst i att göra en mall med en 24 spår eller nåt som man kan starta varje ny sång med. Kanske funkar lika i nyare versioner kolla får du se?

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast Kanalerna finns inte ens med i listan över "skapningsbara" kanaler 😳

Fast jag hittade ett sätt som var jäkligt omständigt. och då måste man som Burnin Sven gjorde, göra om alla instrument till nya Audiokanaler i environment.

förresten ett tips för dom som inte kommit på det än, om ni ska kopiera pluggar eller vst instrument så kan man i antingen i audio configuration eller direkt i global mixern hålla in alt+äpple och dra i pluggen till en ny plats, vips så blir det kopierat.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Mindjive (oregistrerad)

När du adderar fler kanaler i "preferences" så kommer dom att dyka upp i "Audio mixer" eller "enviorment" som logic också kallar det.

För att enkelt sedan få upp dom i arrangen så väljer du i arrange på den lilla menyn som heter "track" (längst upp till höger). I den menyn finns det något som heter "create multiple tracks".

Viktigt att veta är att du bör ha sista spåret i arrangen markerat när du väljer "create multiple tracks". Väljer du det så poppar en meny upp där du kan skriva in hur många tracks du vill ska skapas och tryuck på create och PANG! så dyker dom upp i arrangen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...