Jump to content
Annons

Hjälp med MSN


Overkill

Recommended Posts

God eftermiddag! :rolleyes:

Laddade ner det nya MSN (8.0) alldeles nyss och ja, det ser ju fint ut. MEN...

i MSN 7.5 som jag använde föut lyckades jag få till någon grej så att man hade ett konversationsfönster med alla konversationer, alltså tab funktionen som finns i Opera/Firefox. Jag vande mig ju vid det och nu i det nya msn känns dte lite konstigt. Någon som vet hur jag lyckades få till det?

Ska väl tillägga att 8.0 tog bort 7.5 innan installation... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Gaim har tabbed chit-chat.

docklet.png

Inget vinner Gaim, så jag slutar aldrig göra reklam för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

vafan!

Hur får man fram den funktionen?

Det undrar jag oxå... 😆

Jag med 😎

Tack Tobb! Det är genom Plus jag har fått det! Fast jag förstår fortfarande inte hur jag gjorde, det bara blev så en dag 🥰

Så ladda hem Plus så får ni bara ETT fönster! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget vinner Gaim

Men GAIM har ett interface som är fulare än OS/2 och Win 3.11 tillsammans.

Gammal gubbe säger: Dagens ungdom stödjer hellre mono(pol)kultur än öppna och flexibla lösningar. M$ über alles, hellre då om annat är lite småfult. Sorgligt.

Miranda IM är en öppen och flexibel lösning, och dess användargränssnitt och grafiska interface sparkar rumpa. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Faktum är att Gaim inte är fulare utan annorlunda. Gaim följer inte XP's karamellinterface, det är sant. Men ett exempel: Gaim kan man konfigurera så att buddylsiten tar extremt lite utrymme, inga reklamer eller skit. Inga karameller som man efter en veckas användning egentligen inte har nån nytta av, de bara slösar utryme. Jag uppskattar att saker inte är stora och färgglada och blinkande.

Men det är ju "fint" förstås.

Förutom andra saker så stöder Gaim också point-2-point krypterade chit-chat, så allt man skriver och skikar inte sparas i klartext på en server i USA. Och Gaim understöder annat än MSN, bl.a IRC.

Men vi gör alla som vi vill. Vi lever i en fri värld till all jävla tur.

Redigerat av tsmalmbe
Link to comment
Dela på andra sajter

Windows Live Messenger (WLM 1.0) är det, men vissa verkar fortfarande kalla den för det felaktiga MSN8. 😛

(Kan väl också bero på att Microsoft själva lanserar den som den nya generationen av "välkända" MSN Messenger)

MSN verkar vara påväg att självdö, då Live.com kommer att bli den nya Microsoftportalen med förväntat täta kopplingar till Internet Explorer 7

Windows Live Messenger ersätter MSN Messenger

Windows Live Mail ersätter... jo, Hotmail och blir samtidigt en sorts GMail-utmanare

osv. osv.

Ladda hem betan av WLM här...

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...