Jump to content
Annons

no-name-yet


Recommended Posts

LÅTNAMN: ?

ARTIST/GRUPP:e

GENRE: ?

LÅTLÄNGD: bara en minut juh!

KOMPOSITÖR: e

PRODUCENT: e

INSPELNINGSDATUM: natten till Valborg 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 1,9 MB

STATUS: Skiss

Ledig några dagar och tid att ägna till musik. Sitter med en massa halvfärdigt både datorn och i mp3:an. Den här testade jag att få ordning på. Värd att gå vidare med? Förslag på fortsättning? Stick, sång, instrument, etc...?

Version II två inlägg ner... 😎😱

nonameyet.mp3

Redigerat av equality
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Jag tror detta kan bli riktigt bra... Någon som stör mig just nu är kicken/kickarna... Över huvud taget trummorna får låten att falla framstupa. Även basen är lite skum rytmiskt.

Gillar pianospelet skarpt, och soundet är det heller inget fel på där 🙁

Hade du tänkt dig sång eller instrumentalt? Kan tänka mig att detta skulle kunna utvecklas till något som påminner om Jojje Wadenius...

Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag tror detta kan bli riktigt bra... Någon som stör mig just nu är kicken/kickarna... Över huvud taget trummorna får låten att falla framstupa. Även basen är lite skum rytmiskt.

Gillar pianospelet skarpt, och soundet är det heller inget fel på där 😆

Hade du tänkt dig sång eller instrumentalt? Kan tänka mig att detta skulle kunna utvecklas till något som påminner om Jojje Wadenius...

Joel

Hej!

Jag har skitdåligt taktsinne men misstänkte att något var galet där. Tack!

La upp en ny version med rakare trumkomp, bättre? M en det förra var mer levande va?

Sång? Jag vet inte. Kanske dyker upp en hugad sångerska/sångare en vacker dag. Tack för viktig feedback!

nonameyet_II.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att det är värt att gå vidare med! Vill inte uttala mig med mer än så på detta stadiet. (Lät som en politiker 😆 ). Men inte ikväll väl? Då ska vi väl korka upp en flaska gott vin!

Trevlig Valborg önskar din Granne!

Link to comment
Dela på andra sajter

Idéen är klart bra och väl värd att jobba på.

Gillar; gitarrerna, hur basen smygs in samt den lite intensiva basfiguren - vilken kan behöva vila lite ibland, pianot får det nästan att låta som en Abdullah Ibrahim (Dollar Brand) låt. Skön melodisk och rytmisk känsla.

MEN vilka ruttna okänsliga trummor dom lägger sig som ett ogenomträngligt filter och gör vidare tankar omöjliga.

----

Även version 2:s trummor tycker jag låter helt fel både i sound och stil.

Redigerat av DåligtGehör
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Idéen är klart bra och väl värd att jobba på.

Gillar; gitarrerna, hur basen smygs in samt den lite intensiva basfiguren - vilken kan behöva vila lite ibland, pianot får det nästan att låta som en Abdullah Ibrahim (Dollar Brand) låt. Skön melodisk och rytmisk känsla.

MEN vilka ruttna okänsliga trummor dom lägger sig som ett ogenomträngligt filter och gör vidare tankar omöjliga.

----

Även version 2:s trummor tycker jag låter helt fel  både i sound och stil.

Tack DG! Som sagt trummor är jag kass på så dina ord är som pärlor för svinen.

Glad att du gillade låtidén och kommer att jobba vidare och leta nya trumskinn, trummaskin(n). 😛

Ja, basen kan inte ligga och mala på hela tiden.

Redigerat av equality
Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att det är värt att gå vidare med! Vill inte uttala mig med mer än så på detta stadiet. (Lät som en politiker 😛 ). Men inte ikväll väl? Då ska vi väl korka upp en flaska gott vin!

Trevlig Valborg önskar din Granne!

Vin, majbål och sång! Visst! Önskar dig en fin Valborg likaledes! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jo då det blir bra det här låt spela baskaggen på synkop bara (så som du markerar på guran) så ska det nog funka med trumliret. Mera mera det låter spännande det här, ska bli kul att få höra en fortsättning.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo då det blir bra det här låt spela baskaggen på synkop bara (så som du markerar på guran) så ska det nog funka med trumliret. Mera mera det låter spännande det här, ska bli kul att få höra en fortsättning.

Göran

Det där fattar jag inte. Det får du visa mig! 😆🙂

Tack för lyssning och pep-talk! God Valborg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kalasidé....gitarren fin i början men kolla över rytmen lite sen tycker jag du ska be Egghuvud som har nya trummor 😄 att lägga lite schyssta vispar till att börja med sedan kan det öka i intensitet...softa gärna ner tempot lite så kan du lägga din tunnaste ståmma på detta också och du är hemma 😄😄 kan bli hur bra som helst men nu känns den lite forcerad..... 😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Kalasidé....gitarren fin i början men kolla över rytmen lite sen tycker jag du ska be Egghuvud som har nya trummor 😛 att lägga lite schyssta vispar till att börja med sedan kan det öka i intensitet...softa gärna ner tempot lite så kan du lägga din tunnaste ståmma på detta också och du är hemma 😎😠 kan bli hur bra som helst men nu känns den lite forcerad..... 😄🙂

Ja precis. PM:ade faktiskt Eggis tidigare idag om just detta och som den hedersman han är kan han tänka sig att hjälpa till. Jo tempot är kanske

högt. Får nog göra om det från grunden ändå, äh det är klart midifilerna hänger väl med vid temposänkning. Tack Karl och ni andra. Fått många bra tips om hur jag kan gå vidare. 🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...