Jump to content
Annons

"Quest For The Last Virtue" - Sylvan & Bonamici


Nad

Funkar det? (syftesfråga)!  

30 röster

  1. 1. Funkar det? (syftesfråga)!

    • 1. Nä skit
      0
    • 2. Nästan skit
      1
    • 3. Ok
      2
    • 4. Bra
      7
    • 5 Apbra
      16


Recommended Posts

Man förutsätter att Banks skrev inledningen till Firth of Fifth och inte Hackett 😛 men nowadays you can´t be sure as eggs is eggs....hursomhelst vore det kul att ge Bonamici lite feedback och inte bara Nad som slickar i sig...... 🙂  😎  😛 så kom fram Bonny Boy 🥰  🥰

Tjo!

Här är Bon 😄

Karl!

Det känns väldigt bra att just du gillar vår nya låt,

du kan juh din Genesis...

Tack jättemycket!

Bon 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 84
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Nu har jag lyssnat ytterligare några gånger och får lite mer struktur, upptäcker teman som kommer igen etc. Man kan knappt ana vidden av arbete som ligger bakom. Bara att välja de rätta ljuden måste ju varit en tidsödande och grannlaga uppgift. Fascinerande melodier och fyndiga ackordval, stundtals väldigt vackert (01.30-40 bl a) och medryckande (början av VI The Last Virtue). Kan inte höra de Yes-influerade partier andra skriver om trots att jag känner till dessa låtar väl. Märkligt hur denna musik är totalt fri från bluesiga partier och så var det väl?

Mixologin verkar fulländad i mina lurar däremot stör jag mig på väldigt vass diskant på sångreverbet i introt. I mitten hörs lite knäppar och knaster. Skitsaker för det är ett väldigt mäktigt epos, ett mästerverk. Thanks for sharing! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack equality! Men ärligt...är det så vasst?? Kanske borde se över det, ty I skolen draga ner lite på Mälotrånen under det galet reverberade gitarsolot iallafall så att

Pro Soloisten inte dränks så mycket. Knäpp och knaster, då har Du spelat HÖGT Din jävel! 😱 För ackepartiet är inspelat om lott, alltså olika tagningar som jag blandat då I kunnen icke spela så bra egentligen. I tackar Eder. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir så kluven! När jag hör detta påminns jag om varför 70-talets symfonirock är en underrepresenterad genre i min skivsamling. Samtidigt bugar jag mig djupt för en storartad insats, både artistiskt och hantverksmässigt. Ni vet uppenbarligen vad ni håller på med. Bra gjort! 😱

Men, som någon påpekade, skulle vara intressant att höra hur ni låter när ni inte emulerar någon annan. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Jag blir så kluven! När jag hör detta påminns jag om varför 70-talets symfonirock är en underrepresenterad genre i min skivsamling. Samtidigt bugar jag mig djupt för en storartad insats, både artistiskt och hantverksmässigt. Ni vet uppenbarligen vad ni håller på med. Bra gjort! 😆

Men, som någon påpekade, skulle vara intressant att höra hur ni låter när ni inte emulerar någon annan. 😛

Tackar! OK...det är nu andra gången man vill veta hur vi låter då vi INTE

gör pastishe på Genesis.

OK... Here goes, två låtar från våra "solokarriärer"!

Först ut på banan....

Bonamici - La Famiglia Neo

och sen jag dåra....

Nad Sylvan - Yellow Sky

OK? 😆

Länkar till...

Mera solo-Bon

och

mera solo-Nad

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Fint hantverk där på min ära... men jag lyssnade på Yellow sky, å det tyckte jag var såååå gött o lyssna på, stuffit o svängigt, fina vokala insatser oxå.

Har väl alltid gillat den groooovigare musiken mer.

/ Stefan

Hej Stefan!

Ta dig gärna tid att lyssna på Naddes alla låtar.

Var och en av dem är ett litet mirakel 😳

Tack!

Hejdå

Bonamici 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Fint hantverk där på min ära... men jag lyssnade på Yellow sky, å det tyckte jag var såååå gött o lyssna på, stuffit o svängigt, fina vokala insatser oxå.

Har väl alltid gillat den groooovigare musiken mer.

/ Stefan

Hej Stefan!

Ta dig gärna tid att lyssna på Bonnes alla låtar.

Var och en av dem är ett litet mirakel

Tack!

Hejdå

Nadde 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Jag blir så kluven! När jag hör detta påminns jag om varför 70-talets symfonirock är en underrepresenterad genre i min skivsamling. Samtidigt bugar jag mig djupt för en storartad insats, både artistiskt och hantverksmässigt. Ni vet uppenbarligen vad ni håller på med. Bra gjort! 😎

Men, som någon påpekade, skulle vara intressant att höra hur ni låter när ni inte emulerar någon annan. 🙂

Tackar! OK...det är nu andra gången man vill veta hur vi låter då vi INTE

gör pastishe på Genesis.

OK... Here goes, två låtar från våra "solokarriärer"!

Först ut på banan....

Bonamici - La Famiglia Neo

och sen jag dåra....

Nad Sylvan - Yellow Sky

OK? 😎

Länkar till...

Mera solo-Bon

och

mera solo-Nad

Mmmm, men jag vill ju höra SYNTESEN Sylvan-Bonamici som gör Sylvan-Bonamici! 😄

Det är där det händer stora saker!

Länge leve den ambitiösa musiken! 😄

Redigerat av MrPhil
Link to comment
Dela på andra sajter

Mmmm, men jag vill ju höra SYNTESEN Sylvan-Bonamici som gör Sylvan-Bonamici! 😎

Det är där det händer stora saker!

Länge leve den ambitiösa musiken!  😄

Hej MrPhil!

Den kommer men först skall vi avsluta vårat Genesis Soundscape Project

och resultatet kommer i form av ett album i höst (hoppas vi).

Sen kommer Sylvan & Bonamici tolkar Sylvan & Bonamici !!!

Tack för att inlägget!

Hejdå!

Bonamici 😄

(och Sylvan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja ni jag har redan röstat högsta ändå är det en lång bit kvar av låten, kanske säger nått om vad jag anser om det här 😆 . Kort sagt när kommer skivan jag vill ha den ganska mycket hellre än alla från dom där vad hette dom sa ni Genesis, har nått svagt minne av nått from way back in the dark ages. Ja visst fasen det var ju där Peter Gabriel lirade sen var det nån mer mä som blev smörig hitliste kille om jag inte mins fel. Nä där kom det in nått vid 10 min. ungefär som påminner lite för mycket om dom där hmm den kanske ska sluta vid ca. 10 min 😉 . Nä bara skojar det va en jäkla bra sak ni jag tar gärna ett signerat ex. när det är släppdax. Lycka till önskar

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ni jag har redan röstat högsta ändå är det en lång bit kvar av låten, kanske säger nått om vad jag anser om det här 😆 . Kort sagt när kommer skivan jag vill ha den ganska mycket hellre än alla från dom där vad hette dom sa ni Genesis, har nått svagt minne av nått from way back in the dark ages. Ja visst fasen det var ju där Peter Gabriel lirade sen var det nån mer mä som blev smörig hitliste kille om jag inte mins fel. Nä där kom det in nått vid 10 min. ungefär som påminner lite för mycket om dom där hmm den kanske ska sluta vid ca. 10 min 😉 . Nä bara skojar det va en jäkla bra sak ni jag tar gärna ett signerat ex. när det är släppdax. Lycka till önskar

Göran

😄 Du är bara för skön! Hela Din style och det. Tack snälla Du, jag skulle gärna personligen ge Dig ett ex. Ha det bäst!

Nad

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, oj, oj, vad jag njuter av allt i denna kompositionen! Mängder av sköna finesser och små melodislingor som inte slits ut utan får en att vilja lyssna igen och igen. Låten bara växer för mig. Länge sedan jag vädrade mina genesis skivor känns det plötsligt som. Foxtrot är en av mina favoriter. Glömmer aldrig när man vankade dag efter dag till skivaffären för att kolla om skivorna man beställt kommit.

Tack för en oerhört fin lyssnarupplevelse som verkligen känns är gjord med kärlek till Genesis och 70-tals symfonirock! 🙂

Just det: tack för textindelningen med de olika rubrikerna. Precis som det ska vara!

Redigerat av Grannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Grannen! Det är ju precis det man vill med denna musiken. Beröra på det sättet Genesis gjorde. För oss bara en önskan att få göra vår favoritmusik på samma sätt, som en hyllning. Vi har redan börjat med låt no 7!

Take care och njut av de 6/8!!

Naddeman

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp det här är bara så djävla bra. Arrangemanget är 100%. Mycket imponerande.

Det jag går igång mest på är rösten. Mogen, innehållsrik, egen, mycket vacker, mjuk och hård på samma gång.

I övrigt är det vackert så det föreslår. Snygga trummor, snygga gitarrer, snygga syntarrangemang. Det är nästan synd att ni är så noga med att föra fram det som en hyllning, eftersom låtarna står så självklara för sig själv. Visst finns inspirationen, men finns det någon som gör sån här musik nu för tiden?

Längden är inga problem. Tvärt om så önskar man nästan att det höll på i tio minuter till.

Efter att ha lyssnat tio gånger så måste jag ju, min vana trogen hitta något litet att gnälla på. Det kan vara mina lurar, men ibland speciellt på de nakna partieerna så skulle jag vilja att sången var lite mjukare. Lite mer botten eller rörvärme. Reverbet blir lite vasst, men som sagt var det kan vara mina senheiserlurar....

Kollade lite på era hemsidor också. Saknade "dog on a leash" på dina album. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp det här är bara så djävla bra. Arrangemanget är 100%. Mycket imponerande.

Det jag går igång mest på är rösten. Mogen, innehållsrik, egen, mycket vacker, mjuk och hård på samma gång.

I övrigt är det vackert så det föreslår. Snygga trummor, snygga gitarrer, snygga syntarrangemang. Det är nästan synd att ni är så noga med att föra fram det som en hyllning, eftersom låtarna står så självklara för sig själv. Visst finns inspirationen, men finns det någon som gör sån här musik nu för tiden?

Längden är inga problem. Tvärt om så önskar man nästan att det höll på i tio minuter till.

Efter att ha lyssnat tio gånger så måste jag ju, min vana trogen hitta något litet att gnälla på. Det kan vara mina lurar, men ibland speciellt på de nakna partieerna så skulle jag vilja att sången var lite mjukare. Lite mer botten eller rörvärme. Reverbet blir lite vasst, men som sagt var det kan vara mina senheiserlurar....

Kollade lite på era hemsidor också. Saknade "dog on a leash" på dina album.  🥰

Det är dina lurar!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp det här är bara så djävla bra. Arrangemanget är 100%. Mycket imponerande.

Det jag går igång mest på är rösten. Mogen, innehållsrik, egen, mycket vacker, mjuk och hård på samma gång.

I övrigt är det vackert så det föreslår. Snygga trummor, snygga gitarrer, snygga syntarrangemang. Det är nästan synd att ni är så noga med att föra fram det som en hyllning, eftersom låtarna står så självklara för sig själv. Visst finns inspirationen, men finns det någon som gör sån här musik nu för tiden?

Längden är inga problem. Tvärt om så önskar man nästan att det höll på i tio minuter till.

Efter att ha lyssnat tio gånger så måste jag ju, min vana trogen hitta något litet att gnälla på. Det kan vara mina lurar, men ibland speciellt på de nakna partieerna så skulle jag vilja att sången var lite mjukare. Lite mer botten eller rörvärme. Reverbet blir lite vasst, men som sagt var det kan vara mina senheiserlurar....

Kollade lite på era hemsidor också. Saknade "dog on a leash" på dina album.  🙂

59a60200.jpg

The Lamb Lies Down.... 🙂 Tog bilden med min mobil när jag var i Skottland i somras.

Näe Egghuvud, nu föll en tår nerför mina nyrakade kinder (Yep skall ut!)!

Fhaaaään vilken kritik. 😄

Asså "jag blir blir så glaaaad ibland" (Jarl Brorsén som Jocke med kniven i Pippi Långstrum på de sju haven)!

Nej det kanske inte görs någon sådan här musik längre, bra då att

jag och Bonne gör det dåra!

Angående reverbet....hm ja..kanske. Kanske lite grann.

Jag kör AKG 240. 🙂

Kram på däj o TACK!!!

Naddeman

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...