Jump to content
Annons

Ricardo José - Would you, Please?


Pazo

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Would you, Please?

* ARTIST/GRUPP: Ricardo José

* GENRE: Techno

* LÅTLÄNGD: 4.37 / 2.48

* KOMPOSITÖR: Ricardo José

* PRODUCENT: Ricardo josé. REMIX: Marcus Rombo

* EV. MEDVERKANDE: jag, Mackan, Lådan gav mig en sampling. Och pico med speechsynthesizern 😠

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 6.511mb REMIX: 3.940mb

* STATUS: Färdig fåren väl va!

Tjenare gossar!

Här är en hård Technolåt för den intresserade! Började klicka lite idag. Och efter lite tips från Marcus så bah: sedär! det blev en låt!.

Marcus å jag kände ju givetvis att dehär skulle vara nåt lite projekt vi två gjorde. så det fick bli en remix av Marcus också. jaja. Här har ni två manglande å fina låtar! hög volym rekomenderas!

Ricardo José - Would you, Please?

Ricardo José - Would you, Please? (Granny Dee's Trummknark Rework)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hört bägge. Vad är skillnaden, mer än att den ena versionen har klart högre volym? De är ok. Ingen version är varken bättre eller sämre än den andra.

😱

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Tack så mycket killar! 🙂

Trevligt att ni tog er tid att lyssna!

Jag tänker nog snart börja bygga nya loopar, och kanske skicka över till Pazo så får vi se om hans version tycks mer om än min då med 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket killar! 😛

Trevligt att ni tog er tid att lyssna!

Jag tänker nog snart börja bygga nya loopar, och kanske skicka över till Pazo så får vi se om hans version tycks mer om än min då med 😉

Hähä!

Jag har ju också börjat på nya grejer nu 🙂

Jaja. Tack d000ds!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymma trummor i båda versionerna, det är riktigt schysst driv, men jag tycker att syntharna är sådär. Kan man inte få en bubblande 303 eller nåt istället? 😉

Bra jobbat gubbs!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymma trummor i båda versionerna, det är riktigt schysst driv, men jag tycker att syntharna är sådär. Kan man inte få en bubblande 303 eller nåt istället? 😛

Bra jobbat gubbs!

Mackan hade lite psy synthar i en gammal version han pillade på!

'Tack för comments 😛

Nurfen! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Pazo, mina synthar tillhandahöll ju ett jävligt bra driv på den där grundloopen, men sen när jag smällde på allt så blev det för mycket med synthen, det blev såååå jääävla siick.

Bubblande 303or är för fjollor mornel 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Här var det trumbaserat så att det räcker och blir över. Egentligen inte riktigt min kopp med te men jag gillar det ändå hyffsat mycket. Har ett skönt sväng och med lite mer ös så skulle jag antagligen hoppa omkring i rummet i sporadiska spatsmerattacker 😛

Samplingarna ger låten liv. Härligt.

( Jag hoppas att du inte har högerpannorerat allt för mycket eftersom jag bara har en fungerande högtalare 😉 )

Edit: Det ovan var alltså en kommentar till det första spåret.

Det andra spåret hade ju ännu mer ADHD 😛

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Här var det trumbaserat så att det räcker och blir över. Egentligen inte riktigt min kopp med te men jag gillar det ändå hyffsat mycket. Har ett skönt sväng och med lite mer ös så skulle jag antagligen hoppa omkring i rummet i sporadiska spatsmerattacker 😛

Samplingarna ger låten liv. Härligt.

( Jag hoppas att du inte har högerpannorerat allt för mycket eftersom jag bara har en fungerande högtalare 😎 )

Edit: Det ovan var alltså en kommentar till det första spåret.

Det andra spåret hade ju ännu mer ADHD 😄

Tackar tackar ja! 😄

Nja. inte allt för mkt som ligger mer åt höger. två HHatar typ 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

SMACK!

Tunggung. Jag diggar båda versionerna.

Pazos original har gött driv och... det där gnisslet är en knakande säng eller? 😳

Schysst med backspins och oj-oj-oj vad skön den brittiska talsyntesen var!

Rombos remix är fylligare i mixen och det händer mer. Däremot saknar jag rösten som krydda.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Just det, tänkte ju skriva något om låtarna efter ha lyssnat på dom.

Jag diggar orginalet bäst. Pazo rockar! Beskrivningen ADHD passar bra på remixen 😳 .

Men saknas det inte liksom en fet kick som ligger som grund för det hela?! Trummorna blir lite spretiga tycker jag. Kanske tänker jag för mycket "house", men det är i alla fall som det känns från mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Välproducerat från båda 2!

Skulle jag höra detta ute skulle jag nog dansa av smalbenen, men hemma är det svårt att lyssna, finner ingen njutning av det.

Men snyggt!

Gillade också granny dee's lite bättre

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Välproducerat från båda 2!

Skulle jag höra detta ute skulle jag nog dansa av smalbenen, men hemma är det svårt att lyssna, finner ingen njutning av det.

Men snyggt!

Gillade också granny dee's lite bättre

Tackar tackar ja 😱

Redigerat av Pazo
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Tusan. Kommer bara åt remixen.. Orginalet får jag bara en 404-error på..

Men gillar det rytmiska dunkadunkat.. Men som Hackeman säger skulle det vara gôtt att få höra lite "Would you please be so kind and do me? Right here. On the kitchen table." 😆 oxå!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tusan. Kommer bara åt remixen.. Orginalet får jag bara en 404-error på..

Men gillar det rytmiska dunkadunkat.. Men som Hackeman säger skulle det vara gôtt att få höra lite "Would you please be so kind and do me? Right here. On the kitchen table." 😆 oxå!

Ha. Jag hör på dig att du skåpsuper idag igen. 😆

Du borde varit med på vår megachat i afton... har du msn??

Ja, det hade. Jag addar. Nu. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...