Jump to content
Annons

A Bird in a Nest


Recommended Posts

* LÅTNAMN: A Bird in a Nest

* ARTIST/GRUPP: Morffo and Plunel

* GENRE: Trance

* LÅTLÄNGD: 7min35sek

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: MP3

* STORLEK: 10,5 mb

* STATUS: Färdig

Nu har Mornel och jag slagit våra kloka huvuden ihop och gjort det enda rätta: En cheesy trancelåt.

Direktlänk

Zshare

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nog Var den ostig grabbar 😉

Produktionen låter riktigt fint. sköna slingor bra lullul överallt 😄

Breaket lugnar ner låten sådär fint som de ska göras 🙁

Rösten är extremt ostig! låter ju som Gûnther.. jag tror inte jag gillar den!.

När låten sedan byggs upp gör den det fint. Vill minnan Att Paul Van Dyk brukade göra ungefär såhär.

Dock märker jag att det inte händer något speciellt med trummorna vilket får delene efter breaket att kännas likadan som det före. alltså inget BOOOM nu dra vi igång på riktigt.

Överlag mkt bra jobb! Skulle lätt gilla denhär i mina gamla trance dagar 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Rösten är extremt ostig! låter ju som Gûnther.. jag tror inte jag gillar den!.

😉

Det är klart att den är medvetet ostig, men att jag låter som Günther tycker jag var taskigt. Får se till att hitta en sångerska till nästa låt, för det är mycket troligt att det blir en till.

Tack så mycket för kommentarerna gubbar!

Link to comment
Dela på andra sajter

snygg låt i sig, men ljudena får ni nog jobba på. Pianot är ingen höjdare, om jag ska vara helt ärlig.

Jag gillade mornels snackande! 😄 Dock om man lyssnar noga, så hör man att det är en svensk som försöker prata som en amerikan, men lyckas inte helt. Häftig idé. 😄

Men jag tycker inte att det här låter som en färdig trance-låt. Det händer för lite, och den har inte det där sköna feta klimaxet som en sån här trancelåt behöver.

Jag fick inte riktigt det mentala trance-tillståndet. 😉

Om man inte ska vara så petig, så är det en häftig låt. 🙁 Platsar bra på dansgolvet.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Snyggt som fan! Snygga synthar osv..

Jag är inte säker på om jag är så jävla nere med den här typen av musik, men dumt är det ju inte iaf 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Rösten är extremt ostig! låter ju som Gûnther.. jag tror inte jag gillar den!.

🙂

Det är klart att den är medvetet ostig, men att jag låter som Günther tycker jag var taskigt.

Jag trodde det var Gunther vi siktade på... 😆

Trevligt att ni lyssnar och kommenterar. Vi tar åt oss kritiken och kommer göra någonting ännu ostigare nästa gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt orginellt och nyskapande...not. Vad skall man säga. Det är ju inte dåligt det är bara lite tråkigt. Har hört allt förut, inklusive ljuden och arrangemanget. 🙂

Varför ser man aldrig några kommentarer om att musiken inte är nyskapande när det gäller andra genrer, till exempel hårdrock och hiphop? 😆

(Jag är en lika god kålsupare, jag vet med mig att jag också har gnällt på det, det var bara en rolig reflektion 🙂 )

Tack så mycket för lyssningen Egghuvud!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hmm...Om jag ska försöka mig på en liten sammanfattande analys av era kommentarer så är det alltså att den är för oorginell och saknar ett bra klimax...

Nästa låt blir i 7-takt med en kastrerad gosskör på slutet 🙁

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ser man aldrig några kommentarer om att musiken inte är nyskapande när det gäller andra genrer, till exempel hårdrock och hiphop? 🙂

Jo, det har man väl läst både en och två gånger tycker jag.

Sitter nu på jobbet och kan inte lyssna och i förlängningen inte heller ge några kommentarer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ser man aldrig några kommentarer om att musiken inte är nyskapande när det gäller andra genrer, till exempel hårdrock och hiphop? 🙂

Jo, det har man väl läst både en och två gånger tycker jag.

Sitter nu på jobbet och kan inte lyssna och i förlängningen inte heller ge några kommentarer.

Då får vi hoppas att du lyssnar när du kommer hem då!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är det bästa jag har hört sen jag konfirmerade mig.

När ni kompletterat låten med en kvinna som viskar franskt nonsens är låten helt jävla fulländad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt orginellt och nyskapande...not. Vad skall man säga. Det är ju inte dåligt det är bara lite tråkigt. Har hört allt förut, inklusive ljuden och arrangemanget. 😛

Måste nog hålla med här...

Känns väldigt old school "Trance" (Nope)...

Snygg låt i övrigt..

Arr: 4+

Mix: 3+ Lite väl soft

Overall: Ok

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
Riktigt orginellt och nyskapande...not. Vad skall man säga. Det är ju inte dåligt det är bara lite tråkigt. Har hört allt förut, inklusive ljuden och arrangemanget. 😉

instämmer

Bra jobbat ändå pojkar.

/cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses, på med stövlarna och vada ut i vasslen...

Detta gillade jag 😉 - Jag får otäckta Robert Miles vibbar med flashbacks från 1997 och komersiell New Age music. Bra jobbat pojkar, den här kommer att sälja lika bra som leberkäse i tyskland!

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses, på med stövlarna och vada ut i vasslen...

Detta gillade jag 😉 - Jag får otäckta Robert Miles vibbar med flashbacks från 1997 och komersiell New Age music. Bra jobbat pojkar, den här kommer att sälja lika bra som leberkäse i tyskland!

/Majken

Hahahaha.

Bästa Robert Miles-momentet måste vara i videon när han spelar på ett genomskinligt piano. Når vi upp till det med den här låten är jag nöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan du det.

Jag tycker allting låter alldeles för mycket 90-tal. Låten förändras heller inte nämnvärt, det är inget ös, ingen tyngd, och så är det enformiga höga hattar. Visst, Robert Miles-vibbar i all ära, hårt bara att Robert Miles var före er, då 😉

Trist med en sågning, men jag gillade den inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist med en sågning, men jag gillade den inte.

En ärlig och uppriktig sågning är aldrig trist, bara nyttig!

Edit: ofta är det nyttigare med en spark i baken än en klapp på axeln.

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ja, för sjutton gubbar. Det är jättetrevligt med uppmuntrande hurra-rop men det är först när man får en känga som man kan ta med sig någonting att göra bättre till nästa gång. Så var inte rädda för att säga eran uppriktiga åsikt 😉

( Jag vet att jag kan se lite farlig ut men jag bits inte )

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Symftrans är genren som jag aldrig vågar erkänna att jag älskar.. men det gör jag! 😆

Sköna harmonier, kul att ni jobbar på att förädla genren.. 😄

Men var är LEEADEN? Nu har ni lite sågtandsslingor, men det låter ganska tunt! Jag saknar en fet leadslinga med gate:at reverb, iallafall i det senare partiet av låten. Ta det ni har och dubbla, eller hitta på nåt nytt. Kanske en filterskruvad arp-slinga.

Lyssna på den här klassikern så fattar ni vad jag menar! R2.5! 🙂

http://www.reasonstation.net/songs/songinfo.php?song=29236

http://digi-tal-art.nl/music/Madonna.mp3

Holland liksom, vilka killar/tjejer!

Joyeux paches!(eller nåt 😉 )

Redigerat av teknodrom
Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt jobbat! Jag viftar i takt med mina glowsticks! Men.... det är tamefan i ostigaste laget. Det där pianot kan gott slängas ut och ersättas med något liiiite roligare. Jag vet att ni kan det här, kom igen och gör något roligare 😄 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...