Jump to content
Annons

Operation Springsteen


danieel

Recommended Posts

Jag tänkte bara ta och passa på att göra lite skamlös reklam för mitt nya projekt: Operation Springsteen. Som ni kan utläsa av undertiteln till tråden så handlar det om tjejlyssning.

Jag ska inte gå in på det mer än så, om ni vill veta mer så står hela projektbeskrivningen på bloggen (där ALLT kommer att ske =)

Droppa gärna en kommentar eller två. Det kan vara kul att veta vart man ska gå härnäst, eller om ni har någonting annat att komma med till en Springsteen-novis.

Sidan ni ska hålla utkik på är i alla fall denna:

http://operationspringsteen.blogspot.com/

Önska mig lycka till...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Bissart kul idé! Men vad är tjejlyssning?

Om man går igång på en låt och därefter intensivlyssnar på den så får man lov att kalla det för "tjejlyssning". Samma sak gäller väl även hela album, man lyssnar dom sönder och samman under korta och ohälsosamt intensiva perioder helt enkelt 😆

Så det är ett konstigt projekt på många sätt. Jag har ju inte lyssnat på Springsteen innan, så dels har vi den aspekten. Sedan har han släppt en herrans massa skivor som spretar åt olika håll, så jag borde ju rimligtvis gilla någon platta. Och sist så har vi själva tjejlyssningstekniken, hur funkar den och vilka följder får den? Kommer jag att gilla en låt som rimligtvis inte borde hyllas? Och vad kommer jag att missa (det är ju givetvis upp till er läsare att peka ut).

Den som lever får se! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul! Personligen tycker jag Born to run-plattan är helt genialisk. Darkness och Nebraska är också bra, men sen är jag inte riktigt lika intresserad.

Kolla in live-DVDn från Hammersmith Odeon 1975. Den är grym.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Intressant, men jag fattar inte hur det kan vara könsbundet?

Kom till 2000-talet.

/Daniel

Nu var det ju inte jag som myntade uttrycket, så det är inte så mycket jag kan göra åt det. Själv har jag tjejlyssnat så länge jag kan minnas, så det är knappast ett könsbundet beteende (även om jag alltid är noga med att beaka mina feminina sidor 😄 ).

Är det verkligen så få som hört talas om denna oslagbara lyssningstekniken? 😆

EDIT: småpill...

Redigerat av danieel
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det verkligen så få som hört talas om denna oslagbara lyssningstekniken? 😳

Jag har hört talas om den. Jag har praktiserat den flitigt. Men jag har aldrig hört det beskrivas som ett "tjejbeteende". Jag är man, för övrigt.

Men, som sagt, kul upplägg. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som har koll på en bra hemsida om Springsteen? Skulle vilja veta lite bakgrundinfo till skivorna, samt lite tolkningar av låtarna och så... Det skulle göra rätt stor nytta =)

(och ja, jag har testat Google, men utan framgång =/ )

Link to comment
Dela på andra sajter

😛

(D Vibe @ 11 March 2006, 09:45)

Intressant, men jag fattar inte hur det kan vara könsbundet?

Kom till 2000-talet.

/Daniel 

danieel Postat den 11 March 2006, 11:14

Nu var det ju inte jag som myntade uttrycket, så det är inte så mycket jag kan göra åt det.

Ja du kan ju låta bli att använda uttrycket! Varför kan du inte säga intensivlyssning när det uppenbart är det du gör?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte hur länge du hade tänkt hålla på med detta projekt, men jag ville bara ge en liten heads-up om att Springsteen släpper nytt den 25e april. Skivan är en tribut till Pete Seeger och innehåller endast covers...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte hur länge du hade tänkt hålla på med detta projekt, men jag ville bara ge en liten heads-up om att Springsteen släpper nytt den 25e april. Skivan är en tribut till Pete Seeger och innehåller endast covers...

Najs. Ska naturligtvis lyssna på den skivan när jag kommer dit. Det är dock en hel del skivor kvar tills jag når änden av det här repet. Men det ska bli kul att komma till gubb-Bruce.

Vad gäller uttrycket "tjejlyssna" så känner jag att jag sagt det mesta här (om om inte här, så i alla fall på bloggen under rubriken "tjejlyssning"). Kärt barn har många namn helt enkelt. Nu har det ju dessutom blivit personligt, då kan jag ju knappast ändra på mig 😕

(Ta nu det sista där med tre kilo salt...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som har koll på en bra hemsida om Springsteen? Skulle vilja veta lite bakgrundinfo till skivorna, samt lite tolkningar av låtarna och så... Det skulle göra rätt stor nytta =)

(och ja, jag har testat Google, men utan framgång =/ )

Greasylake.org

Den största inofficiella fan-sidan... finns mycket att hämta här. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...