Jump to content
Annons

Packa upp Refills?


laslo

Recommended Posts

Annons

Eller göra trumloppar och slica dom. Brukar göra det ibland.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag har hört ryckten om att det finns ett "hack" program som kan packa upp refills. 🙁 Vet dock inte om det bara Ă€r ett ryckte eller om det finns.

Har i alla fall inte sett det med egna ögon...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag har letat efter ett sÄnt ganska lÀnge men inte kunnat hitta nÄt, Àven ifall folk antyder att det finns.

SĂ€g till om ni hittar nĂ„t! 🙁

Föresten, skulle det vara ett brott mot nÄn data/upphovsrÀttslag att göra/anvÀnda ett sÄnt program?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Är det alltsĂ„ sĂ„ att man köper refillsen och inte ljuden? Dvs du har bara rĂ€tt att anvĂ€nda ljuden i samma format som de kom. För i sĂ„ fall mĂ„ste ju alla sĂ€tt att göra om dem vara olagliga. Det kan vĂ€ll inte finnas en speciell lag som sĂ€ger: Det Ă€r okey om du gör om ljud den lĂ„nga och dryga vĂ€gen men du fĂ„r inte ha ett program som gör det Ă„t dig. PĂ„ samma sĂ€tt borde det dĂ„ vara olagligt att göra en wave fil av en fĂ€rdig lĂ„t för du gör du ju om refillsen till wave?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Nja, ReFills Àr ju egentligen bara ett sÀtt att komprimera ljudbibliotek för distribution. Att de Àr knepiga att packa upp Àr nog mest en bieffekt, om Àn en bra sÄdan, sett frÄn ljudmakarnas sida.

Vad gÀller licens för ljuden eller ReFillen Àr det det specifika avtal du har med tillverkaren/distributören som gÀller. För Reason Factory Soundbank gÀller sÄledes att du har rÀtt att anvÀnda ljuden i vilket format du vill sÄ lÀnge du Àger ett exemplar av Reason, men inte rÀtt distribuera dessa vidare.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Propellerhead tÀnkte pÄ ljudprogrammerarna nÀr man gjorde formatet & sÄg till att det inte skulle gÄ att "packa upp" filerna, sÄ det Àr definitivt en plan bakom detta. Men visst Àr det som Royen sÀger, att om man betalt för en ReFill fÄr man anvÀnda ljuden hur man vill och var man vill. Bara man gör musik och inte sÀljer ljuden vidare - sÄn't fÄr man aldrig göra, i det lÀget Àr ljuden alltid uppehovsrÀttsskyddade.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Den kortare period som jag sysslade med Reason letade jag ocksÄ efter ett sÄdant program vilket det antyddes i diverse forum att det skulle finnas. Dock hittade jag det aldrig. The search for the holy grail.

Det var nog snarare mytomaner som drömde om ett sÄdant program... precis som i det hÀr forumet.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...