Jump to content
Annons

finns det några gammla punks på forumet?


sixties

Recommended Posts

Tänkte att det kunde vara kul att få veta om det döljer sig några gammla punks här på forumet.

kanske nån gammal bekant eller nån man sett live eller hört på skiva.

Så har du ett förflutet innom punken så presentera dig gärna här i tråden.

Jag börjar (så ser alla att man inte behöver vara nån kändis för att skriva här):

heter Dahlberg, från Västerås och har spelat gitarr i Martial Mosh och Dissober.

Martial Mosh meriter är en split tape med 16BUH (tror jag), en split singel och låtar på Hardcore for the masses 1, + på nån really Fast platta.

Dissober gjorde en cd på Distortion records, en split singel, nån really fast platta och en Polen turné.

det var lite om mig. 😏

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jo Klasse som körde bussen skrev om turnén i Piemag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mathias, Eskilstuna..sen 7 år tillbaka boendes i Oslo, spelar sen typ 5 år tillbka ”tjejpunk” med GOLDCRUSH som snart drar till England på en liten mini-turne..Har bla spelat spelat svensk punk i Hata Lurk för hundra år sedan och surfpsychorockgaragepunk med GRAVEBURRIES(där även Pez från CANDYSUCK var med ett tag,wow,haha)..Sände punkrock-program på radion i Eskilstuna..och arrangerade punkspelningar i några år tillsammans punkJuho..Nu har jag nämnt ordet punk 7 gånger tror jag..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen punkare, eller ens ex punkare själv, men gitarristen i K.S.M.B kom fram till mitt band efter gig för inte så länge sedan.

ganska märkbart på lyset sa han:

"FAN jag önskar att jag också kunde spela så här bra när jag var i er ålder!!"

Han berättade att han är 43 år.

Vår bassist var vid tillfället 41...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen punkare, eller ens ex punkare själv, men gitarristen i K.S.M.B kom fram till mitt band efter gig för inte så länge sedan.

ganska märkbart på lyset sa han:

"FAN jag önskar att jag också kunde spela så här bra när jag var i er ålder!!"

Han berättade att han är 43 år.

Vår bassist var vid tillfället 41...

😆😆😛

Link to comment
Dela på andra sajter

spelade i diverse obskyra punkband i Lundatrakten för 10-12 år sedan 😳 , spelar nu i hardcorepunk/crustbandet KONTROVERS www.kontrovers.tk.

Jobbar bl.a. som livetekniker just nu till några svenska skejtband, och spelar in hc å punk i den eminenta 'studio bengt' (www.studiobengt.com) i Lund.

Redigerat av mattebalja
Link to comment
Dela på andra sajter

PunkMackan (oregistrerad)

Spelar gitarr och sjunger i Down And Away. 3:e fullängdaren kommer ut

om ett par veckor. Sjöng i Voice of A Generation 2000/2001 hann med

några släpp och turnéer med dom oxå.

Gamla synder är Limmad Lem, No comply och Assail och skulle nån ha

hört talas om dom banden så är ni extremt insatta i punkscenen. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

spelade i diverse obskyra punkband i Lundatrakten för 10-12 år sedan 😄 , spelar nu i hardcorepunk/crustbandet KONTROVERS www.kontrovers.tk.

Jobbar bl.a. som livetekniker just nu till några svenska skejtband, och spelar in hc å punk i den eminenta 'studio bengt' (www.studiobengt.com) i Lund.

känner du till "the emo foundation" som drivs utav rickard mehlin?

ska förresten va med på äggröra 7 med en dansbandcover omgjord till brötpunk som släpps utav äggtapes recordings.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelade klaviatur i Malmöbaserade new wavebandet "att som". Vi släppte en ep ´81 och en lp (tillsammans med Unter den Linden) ´82 på proggbolaget Amalthea.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelade klaviatur i Malmöbaserade new wavebandet "att som". Vi släppte en ep ´81 och en lp (tillsammans med Unter den Linden) ´82 på proggbolaget Amalthea.

tror jag hört "att som" på ny våg nångång på 80-talet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha! Jag har både Martial Mosh Ep'n med sixties och båda D.T.A.L singlarna med slaptap. Har lyssnat på och spelat käng sedan tidigt -90 ungefär. Olika konstellationer men inga släpp. Bodde i e-tuna på den tiden så det är nog inte helt otippat att jag o sixties pogat bredvid varann på rockborgen i fagersta då det begav sig, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spelade gitarr en sväng i Greed från Sundsvall. Släppte en maxisingel (i rosa vinyl...) på Distortion recs som hette "Violence ep".

Greed's hemsida: länk

Redigerat av Steinberg
Link to comment
Dela på andra sajter

En kille i en parallelklass när jag gick på gymnasiet, spelade saxofonmunstycke (!) i Malmö-punkbandet "Televinkens apostlar" (svårt att glömma ett sådant namn... 😄 ) någon gång i början av 80-talet. Närmare än så har jag lyckligtvis aldrig kommit punk... 😄

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Ha! Jag har både Martial Mosh Ep'n med sixties och båda D.T.A.L singlarna med slaptap. Har lyssnat på och spelat käng sedan tidigt -90 ungefär. Olika konstellationer men inga släpp. Bodde i e-tuna på den tiden så det är nog inte helt otippat att jag o sixties pogat bredvid varann på rockborgen i fagersta då det begav sig, eller?

visst har man varit på rockborgen fler gånger än man kommer ihåg 😳

har även varit på max500 i E.tuna flera gånger så vi kanska har träffats nån gång?

Dissober spelade bla där 2 gånger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är 26, var trallpunkare när jag var 14. Är jag gammal punkare då?

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Steinberg: Eftersom du befinner dig i gnarp, finns det inga relationer till kristet eller så?

Tjongan: Jo, klart det gör! :-) När Kristet började, eller redan innan förresten när grundstommen i kristet kallade sej T.G.U, delade dom replokal med den grupp jag spelade i då, tillsammans med Jon Fahlberg - som är bror till Jörgen Fahlberg som sjunger i Kristet.

Världen är liten, och Gnarp är ännu mindre! :-)

Edit: Eller förresten? Jag tog för givet att du menade gruppen "Kristet utseende" när du nämnde "kristet"? Fast du kanske bara undrade om jag var religiös....? 😳

Redigerat av Steinberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Spelade klaviatur i Malmöbaserade new wavebandet "att som". Vi släppte en ep ´81 och en lp (tillsammans med Unter den Linden) ´82 på proggbolaget Amalthea.

tror jag hört "att som" på ny våg nångång på 80-talet.

Stämmer nog bra! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har spelat i ett antal konstiga punkkonstellationer men inget skivsläpp med något av dessa....Däremot lirar jag gitarr och orgel i "the Giljoteens" numera (sixties kan ha hört oss) fast det är mer garagerock. Vi har hitills släppt en singel, två EP´s och en fullängdare (på CD) men kommer börja spela in vår andra om två veckor....

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjongan: Jo, klart det gör! :-) När Kristet började, eller redan innan förresten när grundstommen i kristet kallade sej T.G.U, delade dom replokal med den grupp jag spelade i då, tillsammans med Jon Fahlberg - som är bror till Jörgen Fahlberg som sjunger i Kristet.

Världen är liten, och Gnarp är ännu mindre! :-)

Edit: Eller förresten? Jag tog för givet att du menade gruppen "Kristet utseende" när du nämnde "kristet"? Fast du kanske bara undrade om jag var religiös....?  🙂

Hej å hå förstod nästan det, gnarp som sagt verkar vara underbar by =).

Och det var EJ din religion jag menade, skulle bara se om du hajja tugget så att säga 🙂

kristet(nästan), kontrovers, dissober, forumet kryllar av gött folk!

Redigerat av Tjongan
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spelade gitarr en sväng i Greed från Sundsvall. Släppte en maxisingel (i rosa vinyl...) på Distortion recs som hette "Violence ep".

Greed's hemsida: länk

greed? tror att vi har gjort någon spelning tillsammans. eldslandet, jkpg? fortsatte inte ni som 'sugar pie koko'? ...eller är jag fel på det?

Link to comment
Dela på andra sajter

greed? tror att vi har gjort någon spelning tillsammans. eldslandet, jkpg? fortsatte inte ni som 'sugar pie koko'? ...eller är jag fel på det?

Njae, det stämmer nog inte. Det var nog nått annat Greed, skulle jag tro.

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae, det stämmer nog inte. Det var nog nått annat Greed, skulle jag tro.

var tvungen att kolla upp i gamla gömmor 😛

jodå 2000 spelade vi ihop på eldslandet i jönköping, med bl.a. ds13 å victims. nån tvådagarsfestival.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...