Jump to content
Annons

Bifoga filer


Bone

Recommended Posts

Vore det inte bra om man kunde bifoga filer i alla delar av forumet? Eller i alla fall fler än bara på demodelen?

Så när frågan kommer om tex vad man ska köpa för gitarr, hur en viss mikrofon låter, hur ett mjukvaruinstrument eller effekt står sig i jämförelse med något annat eller låter. Så kan man bifoga en fil med ett ljudexempel i sitt inlägg, istället för att behöva använda yousendit eller någont liknande.

Någon fler som skulle vilja ha det? Det kanske tar för mycket serverplats eller inte går av någon annan anledning, men det skadar ju aldrig att höra efter.

*edit* ändrade lite.

Redigerat av Bone
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

bra idé. men helt ärligt hur många gånger postat det ljduexempel igentligen? visst, kan ju vara smidigt, men risken är ju stor att det blir massa latv som laddas upp... eller äh, bra idé är det::rolleyes:

Redigerat av DjBox
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har inte fått förfrågan tidigare men idén är bra. Är det fler som vill se funktionen så hittar vi naturligtvis en lösning på det.

Ett sätt jag tror skulle fungera bra är att skapa en avdelning kallad "Uppladdade filer" där man laddar upp sitt eventuellt material för att tydliggöra något. Detta kan man sedan länka till från den relevanta tråd som man skriver i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har inte fått förfrågan tidigare men idén är bra. Är det fler som vill se funktionen så hittar vi naturligtvis en lösning på det.

Ett sätt jag tror skulle fungera bra är att skapa en avdelning kallad "Uppladdade filer" där man laddar upp sitt eventuellt material för att tydliggöra något. Detta kan man sedan länka till från den relevanta tråd som man skriver i.

Jag skriver upp mig som intresserad av denna funktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett sätt jag tror skulle fungera bra är att skapa en avdelning kallad "Uppladdade filer" där man laddar upp sitt eventuellt material för att tydliggöra något. Detta kan man sedan länka till från den relevanta tråd som man skriver i.

Det lät ju bra. Men ska man då kanske man ska ha ett "personligt" inlägg/konto. Där man kan lägga till och ta bort sina uppladdade filer. Eller ska man skapa en ny tråd varje gång man vill ha något att länka till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Speciellt i forum för inspelningsprogram hade det kunnat vara bra eftersom man kan lägga upp projektfiler och annat. Exempelvis kanske Linus vill veta hur man koppla Subtractorn till en Mixer så kan snälle DumbDan hjälpa till. 🙂

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Exempelvis kanske Linus vill veta hur man koppla Subtractorn till en Mixer så kan snälle DumbDan hjälpa till. 😄

Eller om Majken vill veta varför VST-pluggen inte reagerar på midiklaviaturen efter inladdning, så kanske Lundin kan guida 🙂

Fint förresten, Björn!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...