Jump to content
Annons

En skäggig karl dyker upp överallt...


ztevie

Recommended Posts

Annons
Ser helsjukt ut.. Jag visste att firefox var dåligt. Men så dåligt?  😆  no;)

Säg något som är bra med IE då.

FF har flikar, öppen källkod, plugins, säkerhet, versioner till många plattformar.

IE har....ja?

Bra funktionalitet på alla websites - kanske lite viktigare än de där sakerna som du radade upp...? 😉😆

Skojar mest (men lite allvar är det ändå...). Firefox är säkert också bra, men eftersom IE fungerar så bra, så har jag aldrig brytt mig om att leta efter alternativ - förutom i de fall när jag vill spara någon bild från Nätet i rätt format förstås. Då använder jag Netscape - eller Firefox... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser helsjukt ut.. Jag visste att firefox var dåligt. Men så dåligt?  😕  no;)

Säg något som är bra med IE då.

FF har flikar, öppen källkod, plugins, säkerhet, versioner till många plattformar.

IE har....ja?

Okay.. jag erkänner, Jag har firefox installerat. (Nästan ett måste för en webb utvecklare) Måste ju testa om dom funkar där även om det inte är äns hälften som använder det gämfört med ie.

Link to comment
Dela på andra sajter

Firefox följer standarder som är uppsatta av W3C, medan Microsoft är envisa och hittar på egna sätt att få sidan att se ut som den gör enligt standarden. Detta gör det jobbigare för webbutvecklare, då de måste göra sidor som är kompitabla med både IE och alla andra standardsenliga sidor, vilket kan innebära mer kod. Vilket i sin tur leder till att det tar längre tid att ladda ner en sida!

Plus att av någon anledning tycker jag det känns som att FF laddar upp sidor snabbare... kanske bara är som jag gillar FireFox så mycket att jag glömmer bort tiden när jag använder det. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser helsjukt ut.. Jag visste att firefox var dåligt. Men så dåligt?  😕  no;)

Säg något som är bra med IE då.

FF har flikar, öppen källkod, plugins, säkerhet, versioner till många plattformar.

IE har....ja?

Bra funktionalitet på alla websites - kanske lite viktigare än de där sakerna som du radade upp...? 😉😄

Skojar mest (men lite allvar är det ändå...). Firefox är säkert också bra, men eftersom IE fungerar så bra, så har jag aldrig brytt mig om att leta efter alternativ - förutom i de fall när jag vill spara någon bild från Nätet i rätt format förstås. Då använder jag Netscape - eller Firefox... 😉

Trevligt att höra att du inte störs av reklam och inte har något behov av flikar (största utvecklingen i browserhistorien, jag är helt handikappad utan möjligheten).

Once you go Firefox you never go back.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)
Spriten... Det är spriten....

Nänä skyll inte på spriten för att ni ser skäggiga gubbar!

spriten räddade mig från mycket snarare!

Botten e inte nådd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skojar mest (men lite allvar är det ändå...). Firefox är säkert också bra, men eftersom IE fungerar så bra, så har jag aldrig brytt mig om att leta efter alternativ - förutom i de fall när jag vill spara någon bild från Nätet i rätt format förstås. Då använder jag Netscape - eller Firefox... 😕

Då beror det nog på hur stor tur man har med dom olika webbläsarna då.

Jag har alltid upplevt IE som segt och jobbigt. Hänger sig rätt ofta för mig.

Firefox däremot är snabbt, har flikar (jag har ett plugin som lämnar alla flikar öppna när jag stänger firefox, så om jag är mitt inne i nåt (foruminlägg eller vad som helst, det stannar kvar) så störs inget).

Och sen var det det där med webbstandarder.

Också säkerhetsaspekten, eftersom nästa hela windows har ie inbyggt överallt så kan mycket hända medan med firefox så kanske firefox lägger av om man har otur, det är allt.

Men det beror ju på vad man känner för. Om IE räcker för dig så har du ju ingen anledning att byta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)
Spriten... Det är spriten....

Nänä skyll inte på spriten för att ni ser skäggiga gubbar!

spriten räddade mig från mycket snarare!

Botten e inte nådd!

hallå Mongo!!

Jag vill veta om det är du på bilden?? 😕

har du sett "Torsk på Talin"? om inte! se den...

Schkåll tamefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Spriten... Det är spriten....

Nänä skyll inte på spriten för att ni ser skäggiga gubbar!

spriten räddade mig från mycket snarare!

Botten e inte nådd!

hallå Mongo!!

Jag vill veta om det är du på bilden?? 😕

har du sett "Torsk på Talin"? om inte! se den...

Schkåll tamefan

Ahhhh.... nu trilla kronan ner! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser helsjukt ut.. Jag visste att firefox var dåligt. Men så dåligt?  😕  no;)

Säg något som är bra med IE då.

FF har flikar, öppen källkod, plugins, säkerhet, versioner till många plattformar.

IE har....ja?

Bra funktionalitet på alla websites - kanske lite viktigare än de där sakerna som du radade upp...? 🙂😎

Skojar mest (men lite allvar är det ändå...). Firefox är säkert också bra, men eftersom IE fungerar så bra, så har jag aldrig brytt mig om att leta efter alternativ - förutom i de fall när jag vill spara någon bild från Nätet i rätt format förstås. Då använder jag Netscape - eller Firefox... 😄

Trevligt att höra att du inte störs av reklam och inte har något behov av flikar (största utvecklingen i browserhistorien, jag är helt handikappad utan möjligheten).

Once you go Firefox you never go back.

För att ytterligare handikappa sig då man sitter vid någon annans än sin egen dator kan man installera Stroke It och börja med mousegestures överallt.

Det har jag ordnat med ett litet systemverktyg som heter iScroll. Att inte kunna scrolla med två fingrar på styrplattan på någon annans dator är jätteförvirrandeo ch helt hopplöst omständligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...