Jump to content
Annons

Logic Pro 7.2 ute redan?!


BaldByChoice

Recommended Posts

Annons
"Logic Pro 7.x-användare: Du har rätt att köpa Logic Pro 7.2, ett Universal-program som fungerar på både Intel- och PowerPC-baserade Mac-datorer"

Det är den ja 🙂

Jamen då så! 😆

Jag virrade bort mig i all text... 🙂

EDIT: Det är ju faktisk prissänkt med två tusen också. Inte illa!

Redigerat av BaldByChoice
Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen då så! 😆

Jag virrade bort mig i all text... 🙂

EDIT: Det är ju faktisk prissänkt med två tusen också. Inte illa!

what tha heck?!?!?

nu måste man ju köpa PRO!

kan det verkligen vara så bra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr rätt så stor... om du frågar mig... Allt det roliga extra i PRO ingår inte i Express... till exempel..

Sen så är det en massa småsaker som inte ingår i Express som är allt för vardagliga för att egentligen ta bort 😎

Men det är bra ändå 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Är denna uppgradering intressant för mig som har pro7.1? Verkar inte så va? Det står "samt andra nya funktioner"... undrar vad det är för kul! =)

Saxat från Logicpro.se:

"Top reasons to get Logic Pro 7.2

If you already own Logic Pro 7 or 7.1, order your $49 crossgrade to Logic Pro 7.2 today. Here’s why:

 

Universal compatibility

Logic Pro 7.2 is a Universal application, which means it’s designed to run natively on both Intel- and PowerPC-based Macs. Stay compatible as Apple continues to deliver new Intel-based systems.

 

Integrated support for new Apogee Ensemble interface

Logic Pro 7.2 offers integrated support for Ensemble, the new FireWire audio interface solution from Apogee Electronics, providing superb Apogee sound quality and mix-and-match expandability at breakthrough prices. Multiple parameters — including headphone level, metering source, output levels, and even microphone input gain — can be manipulated from a control panel within Logic Pro.

 

Digidesign Pro Tools HD 7 DAE support

Logic Pro 7.2 is fully compatible with the Pro Tools 7.1 version of DAE. All features are supported, including ESB and EXS24TDM. (Users must install an updated Digidesign Stream Manager framework library file, which is downloadable from the Digidesign support website. Users of Pro Tools 6.9 and earlier must use Logic Pro 7.1 or earlier.)

 

Serato Pitch ‘n Time support

Purchase a special Audio Unit version of the legendary Pitch ‘n Time plug-in from Serato and you’ll have access to its extraordinary algorithms directly from Logic Pro’s Time and Pitch Machine or from the audio time stretch options in Logic’s Arrange window. Available exclusively within Logic Pro 7.2, this option renders rich and natural-sounding results, even at extreme settings.

 

Improved Rewire support

Logic Pro 7.2 provides support for stereo Rewire objects — and now clearly labels the incoming Rewire streams to reflect the source application. In addition, you can create Rewire objects directly from the Create Multiple option in the Arrange window.

 

Enhanced support for control surfaces

The Arrange window in version 7.2 provides visual indication of which tracks are currently active on the control surface. This is especially useful with supported control surfaces that do not provide LCD or other feedback information, such as the newly supported iControl from M-Audio.

 

32-channel support for multi-channel Audio Units instruments

Users of multi-channel Audio Unit instrument applications — such as the popular BFD — will appreciate that Logic Pro now has increased output capacity of to 32 mono-channels.

 

Playback of compressed files

Logic Pro 7.2 allows you to play back AAC and Apple Lossless files directly — with no need for conversion. This feature ensures session compatibility with Garageband 3 and offers great sonic quality with the convenience of smaller file sizes.

 

Access to new GarageBand 3-compatible plug-ins

Ducker offers automated voiceover volume reduction functionality, known as “ducking,” on Output or Bus tracks. Speech Enhancer provides a simple option for cleaning up and enhancing recordings made with the built-in microphones.

 

New royalty-free jingles and sound effects Apple Loops

Logic Pro 7.2 includes the same Jingles and Sound Effects library that ship with iLife ’06. A dedicated Effects button in the Loop Browser makes it easy to view and filter this new collection of sounds. The library includes more than 200 sound effects and 100 jingles"

Har själv just sålt iväg mitt Cubase SX 3 och tänkt införskaffa Logic Pro 7.2 i dagarna... :rolleyes:

ViktorDenStore: Apple har lagt ut en bra jämförelsetabell här som påvisar skillanderna mellan Express och Pro. Är en del som skiljer, framförallt vad gäller de medföljande pluggarna...

Redigerat av Celsius
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju inte så lite, kanske värt att dundra iväg beställningen... undrar om man får studentrabatt även på uppgraderingarna?

[...]

Har själv just sålt iväg mitt Cubase SX 3 och tänkt införskaffa Logic Pro 7.2 i dagarna... :rolleyes:

ViktorDenStore: Apple har lagt ut en bra jämförelsetabell här som påvisar skillanderna mellan Express och Pro. Är en del som skiljer, framförallt vad gäller de medföljande pluggarna...

Bra att byta ut Cubase mot Logic! =) Gjorde själv samma... på skolan satt jag med SX3 och hemma med vst... tycker faktiskt att det börjar gå mycket smidigare.

Det är ju enorm skillnad mellan express och pro enl. vad jag ser... körde pro direkt och det enda jag använder nästan är de saker som inte finns representerat i Express (tilläggas är att jag nog är en lightanvändare och säkert skulle klara mig bra med express också).

Redigerat av steflund
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, så man får alltså ytterligare 1.500,- rabatt om man har CSN-kort från Mecenat än om man shoppar med enbart studentleg? Gäller detta hos samtliga återförsäljare eller enbart från Apple Store på nätet? Jag har nämligen fått prisuppgift som gör gällande att jag skulle få betala 6.500,- för Logic Pro om jag är student...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska nog vänta med att köpa mitt pro tills 7.2 är ute ordentligt. Men fan va gött att äntligen ha pengar för det. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Som medlem hos mecenat får man 50% på all mjukvara från apple! Köpte Logic 7.2 för 5000:- inkl moms!!

Hmm, så man får alltså ytterligare 1.500,- rabatt om man har CSN-kort från Mecenat än om man shoppar med enbart studentleg? Gäller detta hos samtliga återförsäljare eller enbart från Apple Store på nätet? Jag har nämligen fått prisuppgift som gör gällande att jag skulle få betala 6.500,- för Logic Pro om jag är student...

Enligt lärarna på min skola kan vi köpa Logic för 5000 spänn med CSN-rabatten, utan mecenat eller nått sånt.. men jag har faktiskt inte kollat upp detta själv, antog kallt att dom vet :rolleyes:

Edit: Förtydligade..

Redigerat av illvaesen
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...