Jump to content
Annons

pirateKING feat djonas


Recommended Posts

VEM ÄR ANTON MAIDEN?

n snubbe som gjorde iron maiden låtar med en midi keyboard. Han tog typ sitt liv för all uppståndelse kring hans musik har jag för mig. Die with your boots on är en klassiker!

Nej... Han tankade hem midifiler från nätet. Färdigprogrammerade. Han tog inte livet av sig av den orsaken tror jag.. Han var mycket deprimerad från och till de sista åren.

Det är alltid fruktansvärt tråkigt när en människa väljer att ta sitt liv 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 63
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Haha... Förlåt men jag tycker sången låter som Anton Maiden! Annars är väl låten ok antar jag.

sången är inte den bästa det håller jag med om. Det var lite för högt för min kompis. Men den låter knappast som anton maiden. Om nån vill får dom gärna sjunga in sången och skicka till mig så byter jag ut. 😏

Skulle vara kul att göra ett försök... Skicka text och låt så sjunger jag för full hals 🤪

Är inte säker på att det kommer låta bättre men det är lite kul att testa! Du får höra resultatet oavsett...

Här kommer texten och låten utan text. Varsegod att sjunga in! Ladda upp sången här sen.

dl_no_song.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha... Förlåt men jag tycker sången låter som Anton Maiden! Annars är väl låten ok antar jag.

sången är inte den bästa det håller jag med om. Det var lite för högt för min kompis. Men den låter knappast som anton maiden. Om nån vill får dom gärna sjunga in sången och skicka till mig så byter jag ut. 😏

Skulle vara kul att göra ett försök... Skicka text och låt så sjunger jag för full hals 🤪

Är inte säker på att det kommer låta bättre men det är lite kul att testa! Du får höra resultatet oavsett...

Här kommer texten och låten utan text. Varsegod att sjunga in! Ladda upp sången här sen.

Kan man inte få texten också? Annars måste jag lyssna ut all text och skriva ner den... JAg är en lat människa skall du veta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha... Förlåt men jag tycker sången låter som Anton Maiden! Annars är väl låten ok antar jag.

sången är inte den bästa det håller jag med om. Det var lite för högt för min kompis. Men den låter knappast som anton maiden. Om nån vill får dom gärna sjunga in sången och skicka till mig så byter jag ut. 🤪

Skulle vara kul att göra ett försök... Skicka text och låt så sjunger jag för full hals 🤪

Är inte säker på att det kommer låta bättre men det är lite kul att testa! Du får höra resultatet oavsett...

Här kommer texten och låten utan text. Varsegod att sjunga in! Ladda upp sången här sen.

Kan man inte få texten också? Annars måste jag lyssna ut all text och skriva ner den... JAg är en lat människa skall du veta...

glömde den 😏. Här kommer den:

Where are the dragons, where is my sword

Me and my sword are united till death

I slay the dragon without a scratch

its blood turns into shallow lakes of evil

There we stand

my brothers and I, we slay the dragons

to the

Dragons Lair, spare me the dispare

me and my sword we will protect the lord

Dragons Lair, spare me the dispare

freel free to feel safe for the dragons are lerking no more

Camelot at sight where we will stay tonight

for tomorrow is the day when the dragons will be slayed

Hail to the king and the motherland

keep your sword high with honor we will die

There we stand

my brothers and I, we slay the dragons

to the

Dragons Lair, spare me the dispare

me and my sword we will protect the lord

Dragons Lair, spare me the dispare

freel free to feel safe for the dragons are lerking no more

Dragons Lair, spare me the dispare

me and my sword we will protect the lord

to the

Dragons Lair, spare me the dispare

freel free to feel safe for the dragons are lerking no more

Link to comment
Dela på andra sajter

VEM ÄR ANTON MAIDEN?

Han sjöng in några Iron Maiden låtar till midi-komp. Han sjöng falskt och hade fruktansvärt ful röst. Dock fick han ganska stor uppmärksamhet. Skivsläpp osv. Var med i datorprogrammet "Sajber" på SVT.

Tyvärr tog han sitt liv för några år sedan.... RIP

Usch va hemskt! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Sången känns lite hastigt inspelad och verkar gå lite högt för sångarens naturliga röstläge (förstod man vad jag menade där) Pröva att transportera ned låten (om ni orkar) så kommer det nog att låta bättre.

Det jag tänkte på var "sångarens" sista ton han tog "Yeahhh" 😄 ..... världens metal-ton ...

Kan det inte vara så att sången ska upp ett par toner istället..? 😄

Just nu är väl problemet att det låter som han pratar....

M.v.h Moberg

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Sången känns lite hastigt inspelad och verkar gå lite högt för sångarens naturliga röstläge (förstod man vad jag menade där) Pröva att transportera ned låten (om ni orkar) så kommer det nog att låta bättre.

Det jag tänkte på var "sångarens" sista ton han tog "Yeahhh" 😄 ..... världens metal-ton ...

Kan det inte vara så att sången ska upp ett par toner istället..? 😄

Just nu är väl problemet att det låter som han pratar....

M.v.h Moberg

Jag lyssnade igen och du har faktiskt helt rätt. Den höga sista tonen är faktiskt grymt bra, så antingen så måste ju låten upp eller så kanske han helt enkelt slappnade av på sista biten? Hur uppsjungen var han när ni började spela in?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur uppsjungen var han när ni började spela in?

Nej,nej,nej....

Det här är hårdrock!! 😄 Sjunga upp?? 😕 Man harklar sig, sportar ut snusen och skriker.....!! 🙁😄😆

"Man kan göra så, men det är inte rätt!" 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

sideway (oregistrerad)

Efter att varit ett gammalt Iron Maiden fan i många år så måste jag säga

att den här låten hade varit bättre instrumental...det låter mer som det är någon som lagt på sång på en karaoke bakgrund....dom hör inte riktigt samman.

Oj vad elak jag har varit nu...men låten i sig är faktiskt okej så gör ni om sången så blir den mycket bättre. / Sideway

Link to comment
Dela på andra sajter

Sången ska sjungas om, helt klart. Jag vet att sångaren har kapacitet, men det vart lite hastigt denna gång på grund av tidspress. 🙂

Angående det där om Iron Maiden influenser så stämmer det helt klart.

Sen är det egentligen mitt första försök på att mixa sång. Så jag ska jobba vidare på det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spottade faktiskt ut snusen nyss och testade att sjunga. Usch... Min hals värker och det blev inte bra. På tok för högt för mig. Lät nästan värre än Anton Maiden 😄

Snacka om att ta sig vatten över huvudet 😆

Jag slänger upp det första skriket som pajade dagens sångröst. Det är under 300kb.

eternalskrik.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spottade faktiskt ut snusen nyss och testade att sjunga. Usch... Min hals värker och det blev inte bra. På tok för högt för mig. Lät nästan värre än Anton Maiden 😛

Snacka om att ta sig vatten över huvudet 😆

Jag slänger upp det första skriket som pajade dagens sångröst. Det är under 300kb.

hahaha, jobba lite på det, kom igen nu 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spottade faktiskt ut snusen nyss och testade att sjunga. Usch... Min hals värker och det blev inte bra. På tok för högt för mig. Lät nästan värre än Anton Maiden 😉

Snacka om att ta sig vatten över huvudet 🙂

Jag slänger upp det första skriket som pajade dagens sångröst. Det är under 300kb.

ja låten är ju inte direkt världens lättaste. Den går väldigt högt. Synd att du pajjade rösten 😲. Men när jag får lite tid över ska jag spela om sången med min sångare iaf 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra! Jag måste dock säga att bastrumman är alldeles för tjatig.

bastrumman är väldigt tjatig. Den går i stadiga 16 delar typ hela låten. 🙂 Men som sagts redan så är det en parodi på powermetal, och jag tyckte att det skulle vara en sådan baskagge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spottade faktiskt ut snusen nyss och testade att sjunga. Usch... Min hals värker och det blev inte bra. På tok för högt för mig. Lät nästan värre än Anton Maiden 😆

Snacka om att ta sig vatten över huvudet  😳

Jag slänger upp det första skriket som pajade dagens sångröst. Det är under 300kb.

ja låten är ju inte direkt världens lättaste. Den går väldigt högt. Synd att du pajjade rösten 😆. Men när jag får lite tid över ska jag spela om sången med min sångare iaf 😄

Nja speciellt högt går den väl inte 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spottade faktiskt ut snusen nyss och testade att sjunga. Usch... Min hals värker och det blev inte bra. På tok för högt för mig. Lät nästan värre än Anton Maiden 😄

Snacka om att ta sig vatten över huvudet  😆

Jag slänger upp det första skriket som pajade dagens sångröst. Det är under 300kb.

ja låten är ju inte direkt världens lättaste. Den går väldigt högt. Synd att du pajjade rösten 😆. Men när jag får lite tid över ska jag spela om sången med min sångare iaf 🙂

Nja speciellt högt går den väl inte 🙂

Diva... Bara för att du....... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spottade faktiskt ut snusen nyss och testade att sjunga. Usch... Min hals värker och det blev inte bra. På tok för högt för mig. Lät nästan värre än Anton Maiden 🙁

Snacka om att ta sig vatten över huvudet  😆

Jag slänger upp det första skriket som pajade dagens sångröst. Det är under 300kb.

ja låten är ju inte direkt världens lättaste. Den går väldigt högt. Synd att du pajjade rösten 😄. Men när jag får lite tid över ska jag spela om sången med min sångare iaf 🙂

Nja speciellt högt går den väl inte 🙂

Kan inte du göra ett försök Altzi 😄 ....Med pirateKING's medgivande förstås... 😆

M.v.h Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

"Power" metal är som bäst när det finns sångare med karaktär i sin röst.

Men du skrev att detta var mer som en parodi på den scenen så...jag gillar det.

Solot är super (vad annars) och låten i sig skulle kunna funka på vilken "power" skiva som helst. Jag är grund och botten "Hårtorkare" men tycker att det gjordes bäst på 80-talet, med reservation för vissa akter.

Men detta funkar för vad det är...överlag bra och kan tänka mig att det var kul att spela in.

Mvh

Roger

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag lagt på sång och fixat till allt jag kunde komma på.

Claypool: det abrupta slutet på riffet är nu fixat.

djonas: solot är höjt och flyttat till mitten.

Jag måste säga det att texten är en parodi på denna typen av musik. Inget jätteallvarligt alltså. Så ingen börjar klaga på jag använt ordet "dragon" lite för många gånger 😏

AAaah ha ha haaa. 😆 Har själv myntat uttrycket "D-words". Alltså, folk kan fråga mig om vad en text som jag håller på med ska handla om, då säger jag D-words. Helt enkelt ord som börjar på D,flitigt använt inom hårdrocken t ex Devil, demons, destiny, die, death och givetvis dragons som man kan slänga runt med och göra saker sådär "Ronnie James Dio-balla". 😄😆😎 Helluva job.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...