Jump to content
Annons

min första låt


vad tycker ni om låten  

44 röster

  1. 1. vad tycker ni om låten

    • min mormor kan göra den bättre(den suger)
      10
    • den bra för att vara prudduserad av en tio åring(nu e ja 13)
      15
    • den e bra
      3
    • supper
      8


Recommended Posts

LÅTNAMN: what i wud do

ARTIST/GRUPP: the 1861

GENRE: pop(tror jag)

LÅTLÄNGD:2:32

KOMPOSITÖR: victor varga

PRODUCENT: victor varga

EV. MEDVERKANDE: gabriella varga(sång)

FORMAT: MP3

STORLEK: 2,33

STATUS: Skiss

hej när jag rotadde i datorn så hittade ja denna gamla låt (min första). jag tänker göra om den och vill veta vad jag ska göra om och vad som e bra.

wat_i_wud_do.mp3

Redigerat av beat mastern
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 71
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

eddie05 (oregistrerad)

Bra låt! Men den behöver ljudredigeras (vad jag tycker). I bland blir det för mycket dist i låten så att tänk på det nästa gång 😛 jaja men det är vad jag tycker...en sak till trummorna är bra men man hör nästan inte el-gitarren.

Ja men bra låt! Bra jobbat! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

HJÄÄÄLP!! Falskt, falskt!

Tycker du kan göra om låten totalt! Ändra både gitarr och trum-kompet.. dom blir alldeles för tjatiga! Sången och rappen går upp och ner i volymen, det måste fixas.

.:Fnykis

Redigerat av Fnykis
Link to comment
Dela på andra sajter

Som Sisältää sa. Det finns en hel del charm med low-fi. Skulle detta bli bättre så blir det nog sämre. Tyvärr!

Lämna och gå vidare. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men alltså.. Är det här din första låt så är det helt ok.. Kul/skumt distat sound du har på gitarren /synten.. (vette tusan vad det som det är så råbarkad feedback på 😆 )

En fråga som direkt kommer upp i mitt huvud är.. Hur gammal/ung är du? Är det du som sjunger?

Fortsätt så här så kommer det att gå bra ska du se.. Du vågar ju och det är huvudsaken.. Sen så måste du våga sjunga lite högre och med mer självförtroende.. Det låter som du har "smygsjungit" så att ingen i huset ska höra vad du håller på med 😉 Är du kär? 😉 Vet inte vad du har för musikprogramvara (Cubase?) Men det finns nåt som heter kompressor som du skulle kunna använda på sången.. Och en lite bättre mikrofon skulle du nog också behöva..

Men överhuvud taget.. Är det här din första låt så är det helt ok 🙂

Keep it up! 😄

EDIT: Angående åldern.. Såg att du var 10 år då du gjorde den.. BRA jobbat!

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vid andra lyssningen är det nästan redan kult. Nån släktskap med Malmösångaren Varga (som huserade på 80-talet)

Link to comment
Dela på andra sajter

tjao hegobald, du hadde en hel del frågor som jag nu ska svara på,

En fråga som direkt kommer upp i mitt huvud är.. Hur gammal/ung är du? 13år idag

Är det du som sjunger? nepp syrran

Är du kär? ja

Vet inte vad du har för musikprogramvara? då hadde jag bara massa gratis program och reason demo, idag så har jag cubase se3, massa plugg paket och reason 3 demo

Och en lite bättre mikrofon skulle du nog också behöva: hadde nästan gratis mickar då men nu så har jag en bättre

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gammal/ung är du? 13år idag

Är det du som sjunger? nepp syrran

Tänkte först skriva mindre positivt här, men om du inte var äldre än 10 år när du gjorde det då är det f-n vasst! 😮

Din syster har också talang, som dock behöver vidareutvecklas. Hur gammal är hon, om man får fråga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gammal/ung är du? 13år idag

Är det du som sjunger? nepp syrran

Tänkte först skriva mindre positivt här, men om du inte var äldre än 10 år när du gjorde det då är det f-n vasst! 😛

Din syster har också talang, som dock behöver vidareutvecklas. Hur gammal är hon, om man får fråga?

elva idag 😮 och du hacke, ja bara väntade på att du skulle skriva här och kommentera 🙂 bara så du vet 😕

Redigerat av beat mastern
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bra , har nybörjar charm,men gör en ny version, det är ingen menig att mixa om,syrran sjunger säkert bättre nu, rösten är bra men det blir lite "mummligt" och små falskt i bland.

låten är ju inte dålig.

kan lägga bas åt dig om du vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...