Jump to content
Annons

en staffet saga


beat mastern

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Två grästrån på gräsplanen utanför Wilkafärd tänkte till varandra:

- Är det nagelfil här som lalala, min herre, för jag är ingen nagelfil...ladde la ladde la ladde la ladde la ladde la...ladde lej. Leverpastej hemskt mycket hej.

- Hilton. Så att det är centrifugalkraften som behöver snofsas upp!

😆

musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 167
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)

...kom Drottiningen springande halvnaken nedför sluttningen med trosorna runt anklarna och skrek: jag e bajjenödig, jag e bajjenödig!!

😉

snöstorm//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

red house painter som var noga med att följa BeatMasterns anvisningar och hot om hur denna Stafettsaga var tvungen att följas, var inspirerad av sin färd runt banan i Saturnus ringar och kom därför svävande på en tysk brödrost i höjd med de av trädgårdsmästare Göran Persson jämnklippta enarna. Som tur var hade han ju fått skjuts av bilfantaster. Tyvärr hade de tagit honom till mornels studio i slottet Wilkafärd av ren missuppfattning och inte till musiks studio. Det kan ha berott på att musiks studio är helt portabel och mer svårlokaliserad.

- Bajen, sån skit! sa Drottningen.

😲

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)

men han hamnade hos en gubbe i Borås och inte i studion. "Vad falls!", skrek han med sin finaste röst samtidigt som klockan slog sju och den snäva aromen av kaffe spred sig i rummet. "Får det vara en kopp?", sa gubben och viftade med öronen

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

...Då blev gubben lite rädd och började flaxa med öronen intensivare. Han lyfte snart från golvet, med kannan i ena handen.

😆

häftapparat//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Gubben flög ut genom fönstret, inspirerad av att ha läst en bok om en gubbe som kunde flyga. Snart kom han fram till den sjö där nu jivegard, suprapappa, fORCE fED, Hwagang, djHex och Lasse Mongo fick allt svårare att paddla sig fram i de urgröpta grisarna. Isen började nämligen lägga sig och vinter var här.

😱

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Plötsligt uppstod en ny dimension i vilken musik och beat mastern (ja, ska vara tre mellanslag där) förde ett samtal som ingen annan förstod.

I den vanliga världen visade det sig att det inte bara var vintern som hade kommit. Det var en ny istid.

-Huh så kallt, sa de grispaddlande resenärerna.

Gubben störtade hjälplös mot marken...

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

- Don't spank me, skrek musik till Beat Mastern. Han hade missuppfattat hans syften. I'm not that type of guy! I'm a feather sex lover.

Beat Mastern plockade ihop sina krocketklubbor och vandrade moloket vidare.

De urgröpta grisarnas antenner hade rostat vid sina fästen och lossnat och ramlat ned i det mörka kalla vattnet. Detta retade upp Grahn och hans miljöanhängare som 17 uppe på sluttningarna till den lilla sjön 2 km från Slottet Wilkafärd i landet Ingaland.

På avstånd kunde man skymta Grahns anhängare: Prinsessan Eva-Benny, Prins Daniel, Orimlicus, Woxes och Hackeman...

Hwagang, suprapappa, fORCE fED, jivegard och Lasse Mongo visste inte vart de skulle ta vägen. De kände sig plötsligt hotade.

Snart kom den första lilla stenen farande...

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

...och den lilla uslingen träffade Lasse Mongo rätt i tinningen. Alla höll andan av skräck. Snart öppnade Lasse Mongo ögonen och sa:

- Hej på er, kära medmänniskor! Jag heter Kasse Kongo. Det var jag som var med i Galenskaparnas sketch, där min kompis sa: "Kom Kongo, så går vi och klipper dig istället!". Nån som kommer ihåg den?

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
musik (oregistrerad)

Samtidigt på planeten Botafogo (som ja jag vet heter samma som ett brasilianskt fotbollslag gör, men där slutar likheterna) så fick Spaceman i sin nya sommarstuga ett informationsblad där det stod att Jorden skulle dränkas av en stor apelsinglass om han beställde två glasspinnar av denna på Posten.

Det trodde inte Spaceman ett ögonblick på, men eftersom nyfikenheten tog överhanden hos en sann studiopulare så beställde han dessa två glasspinnar. När Midori som slutat vara skribent på Studio Forum och nu istället ägnade sig åt hemkörning av glasspinnar kom med hempaketet så förstod Spaceman bättre infobladet. Glasspinnarna var gigantiska och mycket större än planeten Botafogo, som i sin tur nästan var lika stor som Tellus.

😳

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Tord A satt och tjuvlyssnade i sitt nyputsade kontrollrum och höjde volymen till avlyssningen… Han skrattade lite förnöjt… - Brudarna… Han delade ut varsin popcorn till brudarna… En till tant Grön, en till tant brun, han tittade försynt på tant gredelin och gav henne dom två sista i skålen…

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Då Spaceman hade väldigt god aptit så satte han i sig de bägge apelsinglassarna som Midori sålde honom för 50 bateegas. Han tyckte sig bara få lite magknip, men annars hände inget i övrigt.

Som den Spaceman han är satte han sig på ett av glasspappren och svävade iväg ut i rymden. Snart nådde han fram till Jorden och landet Ingaland och slottet Wilkafärd, som ju i praktiken var ombyggt till en stor studio efter branden. Han landade rätt på det gigantiska mixerbordet, med bromsspår både på detta och i kalsongerna...

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Musik tänkte:

"Varför blev jag plötsligt så himla sugen på en Semla?"

Samtidigt tänkte Darkmannen:

"Varför blev jag plötsligt så himla sugen på en Selma?"

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Musik tog sig iväg och köpte två semlor av en brödtant som hette Selma, mitt i stan. Samtidigt ringde hans portabla telefon, vari hans musikerkollega berättar:

- Det heter för fan temlor, inte semlor. Ser du aldriiiiiig på teve???

Samtidigt bad Spaceman TordA'rn om ursäkt för att han inte hade tvättat.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Med lugn stämma sa så TordA'rn till Spaceman:

- Märkte du att det blivit OVANLIGT kallt ute? Jag hörde martin m, som tydligen extrakäcker som spåman, på radion förut. Han nämnde en ny istid till och med...

Spaceman:

- Ja, jo det märkte jag allt. Det var väl därför jag såg Dark of Light helt frusen och fastsatt ut...när han kom svävande på en konstig farkost.

TordA'rn:

- Leverpastej!!

Spaceman:

- Nää...men ostfralla händer att jag har som farkost.

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

-Men hur i helvetes jävla hela jävla skitjäveln ska vi kunna hålla värmen i slottet Wilkafärd, sa Beat mastern som hade sovit dubbelvikt över elementet och därför vaknat minst sagt irriterad.

Spaceman o TordA snör därpå hastigt på sig skridskor och ger sig iväg för att köpa 132 dieselaggregat från försvarets överskottslager.

Musik har precis funnit en extra stor klump navelludd i naveln(naturligtvis) o undrar om det möjligtvis kan vara användbart som någon typ av isolering.

-Genialt, slår samtliga kvarvarande fast i kör.

...och genast går ett påbud ut i riket om att all navelludd ska samlas in...

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Väl på Försvarets överskottslager så ser de att Grahn är expedit!

Gran?, säger Grahn.

Nä...dieselaggregat tack, svarar TordA. 132 stycken tack!

Sorry, vi har bara 141 kvar, svarar Grahn.

Inget att göra åt, svarar Spaceman. Då tar vi dom.

Men ni har ju inget vapen!, svarar Grahn. Och jag är inte rädd för dig, din skit.

Molokna går TordA och Spaceman därifrån. Väl utanför dörren kommer de på att de skulle köpa dieselaggregaten och inte sno dem, på det sättet...som Grahn trodde. De återvänder och får dieselaggregaten med 7.42% rabatt.

Men bara om ni köper navelludd, säger Grahn.

Ok. Vi tar två ton, svarar Spaceman.

Bra val! Utmärkt som ljudisolering också, svarar Grahn.

Men det är bara musik-plagiat va?? Jag menar...för de pengarna?? Bara 10 kr kilot...

Ja, det tror jag det! Original musik-ludd ligger ju på 3000 kr kilot. Såg det på hans hemsida precis förut... Säljer bra av det ändå.

Under tiden upptäckte beat mastern att han förlorat känseln i sina genitalier efter natten på elementet. De ringde efter jourhavande läkare och dit kom Lady Songbird, som egentligen är läkare... Russian Roulette assisterade som sköterska.

😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Lady Songbird tar en snabb titt på Beat Mastern o säger:

- Nää, alltså jag kan inte behandla dig. Jag jobbar typ inte med amatörer.

Beatmaster tittar snabbt ner mot sitt skrev o flinar

-Jag är visserlgen bara 13 år, men nån amatör det är jag inte.

Russian Roulette står en bit bort o iaktar samtidigt som han jojoar. Han tappar dock takten och blir tvungen att rulla upp snöret för hand...

Redigerat av martinm
Link to comment
Dela på andra sajter

Lady Songbird tar en snabb titt på Beat Mastern o säger:

- Nää, alltså jag kan inte behandla dig. Jag jobbar typ inte med amatörer.

Beatmaster tittar snabbt ner mot sitt skrev o flinar

-Jag är visserlgen bara 13 år, men nån amatör det är jag inte.

Russian Roulette står en bit bort o iaktar samtidigt som han jojoar. Han tappar dock takten och blir tvungen att rulla upp snöret för hand...

Haha 🙂

Fast jag skulle nog säga Beat master

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...