Jump to content
Annons

en staffet saga


beat mastern

Recommended Posts

...men ®offe kom till undsättning och fick loss dem.

-Kan nån gå och fiska upp Grahn? sa Hacke. Vi kan ju inte äta chokladkakor!

-Jag ringer Hallands fordonsveteraner, sa Per. De kan säkert hjälpa till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 167
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)

...Under tiden låg dock redan Drottning Inga på magen med brösten hängande ned i vallgraven.

- Ta tag Grahn, ta tag! uppmanade hon medan Grahn försökte hoppa upp för att nå. Dock utan framgång...

😳

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

och Hallansds fordonsveteraner kom sladdande in i en gammal Duett -61. Bromsade elegant in och frågade: -Vad kan vi stå till tjänst med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Drottning Inga hoppade in i den gamla duetten och skrek JAG VILL HA MER CHOKLAD. Kör och köp........... Och självklart ställde Hallands Fordonsveteraner upp! De körde iväg med drottning Inga så det skrek om de gamla radialdäcken.,

Redigerat av Per_a_55
Link to comment
Dela på andra sajter

De fick tvärnita några kvarter bort, för det gick två personer med en CD-spelare mitt i rondellen.

-Det måste vara Pazo och Don Juan, sa Odels_tant.

Samtidigt anlände Signerts tunnelbanetåg.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja skrek Grahn, vi lastar in Duetten i T-banetåget! Sagt och gjort, Linus och Hackeman hjälpte Grahn att kasta in Duetten med drottning Inga i tåget som tutade exalterat och åkte vidare

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Kan vi inte lägga upp detta på en skolfusksida? Vore kul om någon lämnade in detta! 😳

Har du en adress till en sådan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vi inte lägga upp detta på en skolfusksida? Vore kul om någon lämnade in detta! 😳

Har du en adress till en sådan?

Ajabaja...

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

//Håller med per a 55: hur skulle det se ut om folk plötsligt kom och pratade skit mitt i de stora litterära mästerverken? 😛 //

...

Tåget passerade en sjö efter två kilometer. Där paddlade jivegard, force fED, Lasse Mongo, Hwagang, suprapappa och djHex omkring i urgrävda grisar med antenner på huvudena.

Under tiden hade tjuven Baldemar grävt sig vidare i tunneln och upp i superstudions kontrollrum på slottet Wilkafärd. Han kom upp med huvudet rakt under skinnstolen som red house painter satt på.

🙂

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hon måste vara störd, tänkte Hackeman...som tänkte på att de ju inte hade några bakelser...eller muffins heller för den delen. De hade ju bara chokladkakor. Eller menar hon Elses bak, undrade Hackeman? Om jag vänder mig om märker hon säkert ingen skillnad, tänkte Hackeman. Sagt och gjort, han vände sig om och böjde fram överkroppen och putade med ändan.

- Är det en bakelse? frågade Lisa storögt

Under tiden försöker Baldemar hejda en nysattack.

😉

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hackeman hade alltså i ögonvrån sett Baldemar där under stolen. Men tyvärr så stämde tesen. Baldemar nös och huvudet sprängdes. Lisa och Hackeman samt TordA, som alla befann sig i detta kontrollrum till Superstudion, blev alldeles nerkletade med hjärnsubstans och hud samt kraniedelar. Vad än värre var var att red house painter flög genom taket och satte fart ut i atmosfären och stratosfären och kom så långt att han hamnade i Saturnus ringars bana... Där fann att det vara mycket kallt och att då han försökte tala så lät reverberationen på ett sätt som han aldrig tidigare upplevt. Just när han låg i bästa Stresslessposition i banan så fick han syn på en gris som kom farande med antenner på huvudet...

😉

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Reverberingen han hörde var så magnifik att han prisade gudarna att han hade tagit med ett knippe mikrofoner och lite inspelningsutrustning. Genast satte han igång för att ordna med lite inspelning av impulsresponser så att han kunde återskapa detta magiska i sin studio hemma med Altiverb.

Men grisen var på väg att sabba alltihop...

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

...för den la av en sjuhelvetes brakskit, som dränkte det mesta av red house painters tunna stämma...

...åtminstone blev red house painter i samma veva varse vad som menades med uttrycket "sjuhelvetes", för i eftermälet till brakskiten föddes sju stycken planeter, samtliga med skira gasmoln runtomkring sig. På planeterna kunde red house painter skönja röda smådjävlar med dubbla huvuden och högafflar...dansades foxtrot i otakt.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det var inget som Lisa och Hacke märkte då de just hämtat sig från chocken. De skrapade det grövsta av Baldemars hjärnsubstans.

-Bläää, det här var det värsta sedan MTV European Music Awards, sa Lisa.

Mornel kom in i rummet skräckslagen. Han hade varit i rummet på våningen ovanför, när red house painter kom flygande genom golvet och upp ur taket.

-Vad gör ni? frågade han.

-Hade du försäkrat Studer-bandaren? Det sitter kraniumrester i den, sa Hacke.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

...Detta var helt enkelt bara för mycket för stackars mornel. Han fick en släng av schizofreni på bara ett ögonblick. Snart började han låta som Ron Wood i dokumentären om artisters favoritgitarr, då denne berättade om vad Les Paul hade talat om vid ett möte dem emellan i en studio för många år sedan...

"I invented that!"

"I invented this"

"Do you see all those...hmm..in the rack over there? Yeah, well...I invented those."

"I invented this"

Värsta poltergeisten...

...Samtidigt pekade mornel på en massa prylar i studion: inte bara bandaren, utan även på ett Midiverb från Alesis, en FX500 från Yamaha, TC Electronics 300 och några Behringer-pedaler och ett Ibanez Auto-Filter.

"Nu har det brakat lös" tänkte Hackeman och skakade på huvudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

//Tack beat mastern för PM:et du sände.//

Plötsligt ringde telefonen.

- Hackeman här. Vem talar jag med?

- Säg det i toner och inte i ord... hörs någon sjunga i andra änden.

Mornel stod i ett hörn av rummet och skakade på huvudet. En garderob? tänkte han och öppnade densamma. Där fanns många lik.

😎

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

//Tack beat mastern för PM:et du sände.//

Plötsligt ringde telefonen.

- Hackeman här. Vem talar jag med?

- Säg det i toner och inte i ord... hörs någon sjunga i andra änden.

Mornel stod i ett hörn av rummet och skakade på huvudet. En garderob? tänkte han och öppnade densamma. Där fanns många lik.

😳

🥰😏

😄

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Uh, beatmastern, kan du inte redigera tråden och stava titeln rätt? Den är verkligen helt hopplöst fel nu.

orka

Nä, är man 13 år och bor i Lerum har man inte ork till nåt... 🙁

Haha! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Under tiden ringde red house painters mobiltelefon nånstans under färden i Saturnus ringar. Det var musik som ringde och undrade när han kunde komma för ett pålägg på en låt. Han talade då om att han befann sig i bana med Staurnus ringar och inte kunde komma på ett tag. Då kom ett rymdskepp med män från Venus. De placerade honom efter en viss diskussion i en katapultstol som de bara använde i krissituationer och vände den 180 grader, tryckte på knappen och snart var red house painter på väg mot jorden igen i en faslig fart. Tyvärr så hade de beräknat landningen en aning fel, så red house painter landade mitt på Ströget i Köpenhamn i en stor låda med gräddiga semlor. Med huvudet före.

:musik

CARINA: grädde... 🙂

LINA: häftigt...

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

men red house painter fann sig snabbt och ringde Hallands fordonsveteraner som kom med Duetten i en himla fart så att han kunde fortsätta till studion

Sven: ett H

Redigerat av Per_a_55
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Plötsligt hördes dova slag nedifrån entrén till det renoverade slottet Wilkafärd. Det var husguden BeatMastern som hade överlevt lågorna trots att han, och för alla helt ovetandes, befunnit sig i slottet hela tiden under branden. BeatMastern slog med en mallet på en stor gong-gong. Studiofolket tog sig ut från dörren och kikade ned på BeatMastern.

- Det är jag som är BeatMastern. Jag är er närmaste chef. Ni får hyra här av mig. Och jag skiter ifall någon tror sig ha köpt stället!

- Men vem är Ni!, undrade TordA.

- Är ni dum, eller?! Jag är ju BeatMastern, Husguden här. Jag äger detta, vad ni än säger. Jag är nämligen den som uppfunnit denna tråd, så jag kan göra vad jag vill. Precis vad jag vill. Jag vill att ni komponerar en sång till min ära... Nej, jag befaller er att göra detta!

😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...