Jump to content
Annons

Julkort!


pwayne

Recommended Posts

Återupplivar förra årets JULKORT som kom lite väl sent då. Tyvärr inga förbättringar sedan sist det får väl bli till nästa år!

God Jul till alla på Studioforum! 😎

Tyvärr hann jag varken klart till Julfestivalen (hann inte ens börja innan den var över), eller färdigt med låten. Men eftersom det inte är så kul med jullåtar efter jul så får det bli detta hastverk (med mina långsamma mått mätt), hinner kanske klart till nästa jul 😏

LÅTNAMN: Nu är det Jul

ARTIST/GRUPP: Pwayne

GENRE: Rock?! 😆

LÅTLÄNGD: 5 minuter nånting

KOMPOSITÖR: Pwayne

PRODUCENT: Pwayne

EV. MEDVERKANDE: Daniel: orgel och trumhjälp

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3 198 kBit

STORLEK: 7 mb

STATUS: Jag hann inte färdigt före jul..... 😄

LÅTLÄNK: Nu är det Jul

God Jul även till modemlemmar!:

Jul 80 kbit = 3,15 mb

Jul 56 kbit = 2,20 mb

Jul 40 kbit = 1,57 mb

Jul 32 kbit = 1,26 mb

Ni får gärna kommentera vad ni vill om ni har lust, annars bara GOD JUL!

Redigerat av pwayne
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

skön låt, bra sång, orgeln gör att det låter bra fast den ska vara högre tycker jag, alldeles för låg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rakt på bara med suverän text (Jesus som keramikfigur som mist sin charm, tandkrämsleenden, schemalagd människokärlek) och i ha-begäret försvinner barnet... så smärtsamt sant! Och detta framfört med en innerlig, kraftfull sång på charmig göteborgska till ett komp som får mig att tänka på ett modernt Blonde on blonde-sound kan jag inte annat än falla pladask. Inget effektsökeri utan konventionella harmonier med snygga basnedgångar. Vilka j-ligt bra låtar du gör!!

Link to comment
Dela på andra sajter

skön låt, bra sång, orgeln gör att det låter bra fast den ska vara högre tycker jag, alldeles för låg.

Jag håller med Dig om orgeln, hann bara inte göra alla justeringar men det får väl bli till nästa år!

Jösses va bra!

Störtskön låt, wow  😆

Det finns en tomte trots allt  😛

*vajar med tändaren i takt med musiken*

Kul att det gillas! God Jul!

Rakt på bara med suverän text (Jesus som keramikfigur som mist sin charm, tandkrämsleenden, schemalagd människokärlek) och i ha-begäret försvinner barnet... så smärtsamt sant! Och detta framfört med en innerlig, kraftfull sång på charmig göteborgska till ett komp som får mig att tänka på ett modernt Blonde on blonde-sound kan jag inte annat än falla pladask. Inget effektsökeri utan konventionella harmonier med snygga basnedgångar. Vilka j-ligt bra låtar du gör!!

Tack så hemskt mkt för de positiva ömdömena! 😄

Kul med din association. Skrev den här för länge sen men har aldrig fått spelat in den. Då var nog utgångspunkten nånting mellan Anders F Rönnblom och Dylans: Like a Rolling Stone. Kul att det hörs eftersom jag inte haft några ambitioner att dölja denna inspirationskälla, snarare tvärt om: Jag skulle gärna haft mer Robbie-gitarr men hann inte få med det 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

annorlunda jullåt, trodde det var en skämt låt eller nåt men det här var ju bra ös!

TACK TACK för modem varianten, fortsätt så !!

Link to comment
Dela på andra sajter

annorlunda jullåt, trodde det var en skämt låt eller nåt men det här var ju bra ös!

TACK TACK för modem varianten, fortsätt så !!

Tack och God Jul "robc"! Bra modem-val va? Kunde inte klämma ihop det mer 🙁 ....

Klart det är bra pwayne  🙂

Harmisarna, mixen, sången is all good, och texten också iofs...

men är sååå less på j***a jullåtar

God Jul!

Å ändå lyssnade du! 😳 .................😉😉😉 Tackar för det!

God Jul

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det jul.😛

Håller ochså på med en jul låt men den kommer nog ut nästa jul, När jag förhoppningsvis fått tag i en fungerande midi synth.

Bra låt men inte jätte julig tycker jag . Bra låt ändå.

Ha det gött! och god jul!

Redigerat av xdjs
Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt jobbat! Får inga midi-vibbar av detta. Bra komposition och sång.. 😆

Nu är det tamefan jul! 😆

Vad bra att du inte får några midi-vibbar, det är ju inget jag tracktar efter precis. Sång och gitarr är "levande", resten VSTi.

God Jul och tack för lyssningn!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det jul.😆

Håller ochså på med en jul låt men den kommer nog ut nästa jul, När jag förhoppningsvis fått tag i en fungerande midi synth.

Bra låt men inte jätte julig tycker jag . Bra låt ändå.

Ha det gött! och god jul!

Lycka till med din Jul-låt så får vi höra den nästa Jul!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra text! Det är den, tycker jag, som är det intressanta med låten. Du sjunger bättre och bättre. Det märks att du bryr dig om vad du vill berätta. Musiken tycker jag däremot är lite mainstream. God Jul!  😆

Kul att du gillar texten. Inte så många iiiin i texten där här gången 😆

Och visst är det mainstreem!

Redigerat av pwayne
Link to comment
Dela på andra sajter

Jullåtar i sig är väl inget för mig heller, men nu råkar jag veta att just denna jullåt först och främst är en ”riktig” låt (som Weine skrev för många år sedan), fast med julsymbolik i texten. Jag hade nöjet att spela lite B4-orgel på denna re-make, och vi satt just och pratade om The Bands organist Garth, och hur dom lirade på Dylands tidiga elektriska rock. Den här låten skulle inte vara helt fel ute på The Last Waltz, fast med en sprickfärdig Van Morrison på sång, och en paralyserad Robbie Robertson på telecaster. Fast då får du göra något åt titeln... ”Christmas of Death” kanske? ”Red, red Ruby-star”? ”Santa-KILLER from Yugguth!”

Tänk på oss övervintrade modem-ryttare. Mp3 i 800k-storleken, annars orkar jag inte ladda ner vad ni lägger ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dreamland Project (oregistrerad)

TACK för den modemvänliga OCH det mycket trevliga musikstycke! För första gången kan jag få en smak av hur det är att streama musik utan mer än något hack rätt in i datorn, fast jag sitter på modem.

Tack! och fortsatt God Jul!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pwayne...du har ett omisskänligt tonspråk när du drar igång...jag tycker att du bär med dig hela 70-tals Göteborgstraditionen i dina låtar...uppskattas väldigt mycket 😆 att få ihop både text och musik på en sådan smakfull nyanserad nivå gör det hela så mycket bättre....jag håller med det som sas här ovan beträffande sången..du sjunger såå bra...ska lyssna mera och åter komma när jag smält det hela......God Jul själv

Link to comment
Dela på andra sajter

Pwayne...du har ett omisskänligt tonspråk när du drar igång...jag tycker att du bär med dig hela 70-tals Göteborgstraditionen i dina låtar...uppskattas väldigt mycket 😉 att få ihop både text och musik på en sådan smakfull nyanserad nivå gör det hela så mycket bättre....jag håller med det som sas här ovan beträffande sången..du sjunger såå bra...ska lyssna mera och åter komma när jag smält det hela......God Jul själv

Smält på och god fortsättning!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Pwayne...du har ett omisskänligt tonspråk när du drar igång...jag tycker att du bär med dig hela 70-tals Göteborgstraditionen i dina låtar...uppskattas väldigt mycket 😄 att få ihop både text och musik på en sådan smakfull nyanserad nivå gör det hela så mycket bättre....jag håller med det som sas här ovan beträffande sången..du sjunger såå bra...ska lyssna mera och åter komma när jag smält det hela......God Jul själv

Ok...nu har man smält och smällt det mesta...känns skönt att åter vara i vardagen...Kom Tomten till dig???? Det borde han iaf....låten har gått varm till och från under hela helgen och den känns helgjuten...det finns så många jullåtar som blir så jäkla kletiga efter ett tag...denna här som jag sa förrut, är i mina öron en traditionsbärare och inte bara Göteborg utan ett bevis på mångfalden i vårt ton/ harmonisystem... när man tror att alla ackordskombinationer har prövats så är det små nyanser som gör att den känns alldeles egen och genuin...mycket pga din sång....får lite vibbar av Manfred Mann när dom gjorde Dylans Mighty Quinn i uppbygget....Nu har alla jullåtar sin begränsning...att dom kan inte spelas året om...men man får väl längta till nästa jul da' 😠

9 av tio till dig från mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Pwayne...du har ett omisskänligt tonspråk när du drar igång...jag tycker att du bär med dig hela 70-tals Göteborgstraditionen i dina låtar...uppskattas väldigt mycket 😉 att få ihop både text och musik på en sådan smakfull nyanserad nivå gör det hela så mycket bättre....jag håller med det som sas här ovan beträffande sången..du sjunger såå bra...ska lyssna mera och åter komma när jag smält det hela......God Jul själv

Ok...nu har man smält och smällt det mesta...känns skönt att åter vara i vardagen...Kom Tomten till dig???? Det borde han iaf....låten har gått varm till och från under hela helgen och den känns helgjuten...det finns så många jullåtar som blir så jäkla kletiga efter ett tag...denna här som jag sa förrut, är i mina öron en traditionsbärare och inte bara Göteborg utan ett bevis på mångfalden i vårt ton/ harmonisystem... när man tror att alla ackordskombinationer har prövats så är det små nyanser som gör att den känns alldeles egen och genuin...mycket pga din sång....får lite vibbar av Manfred Mann när dom gjorde Dylans Mighty Quinn i uppbygget....Nu har alla jullåtar sin begränsning...att dom kan inte spelas året om...men man får väl längta till nästa jul da' :rolleyes:

9 av tio till dig från mig

Hoppas tomten kom till Dig också Karl! Och till alla andra här.

Bye the way, när jag gick i sjätte klass köpte jag samma glasögonbågar som Manfred Mann, åttakantiga! Har aldrig sett nån mer än oss som haft sånna, bara det!!

Ser fram emot kommande Karlar 2006 (se även tråden om årets låtar på forumet:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=20110), du är med, flerfallt!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 10 månader senare...
Pwayne...du har ett omisskänligt tonspråk när du drar igång...jag tycker att du bär med dig hela 70-tals Göteborgstraditionen i dina låtar...uppskattas väldigt mycket :rolleyes: att få ihop både text och musik på en sådan smakfull nyanserad nivå gör det hela så mycket bättre....jag håller med det som sas här ovan beträffande sången..du sjunger såå bra...ska lyssna mera och åter komma när jag smält det hela......God Jul själv

Ok...nu har man smält och smällt det mesta...känns skönt att åter vara i vardagen...Kom Tomten till dig???? Det borde han iaf....låten har gått varm till och från under hela helgen och den känns helgjuten...det finns så många jullåtar som blir så jäkla kletiga efter ett tag...denna här som jag sa förrut, är i mina öron en traditionsbärare och inte bara Göteborg utan ett bevis på mångfalden i vårt ton/ harmonisystem... när man tror att alla ackordskombinationer har prövats så är det små nyanser som gör att den känns alldeles egen och genuin...mycket pga din sång....får lite vibbar av Manfred Mann när dom gjorde Dylans Mighty Quinn i uppbygget....Nu har alla jullåtar sin begränsning...att dom kan inte spelas året om...men man får väl längta till nästa jul da' 😛

9 av tio till dig från mig

Faan vad tiden går 😎 men åter igen God Jul på dig och hoppas vi får nå'n öppning...det vore kul / k.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...