Jump to content
Annons

ReCycle?


Musiker

Recommended Posts

Annons

Recycle är inte något program för refills. Recycle använder du för att göra loopar.

Egna refills för Reason gör du med Refill Packer. Det är gratis och du hittar det här!

Link to comment
Dela på andra sajter

Recycle är inte gratis och används inte till att göra refills, utan för att göra loopar, till t.ex. dr rex.

Vet inte så mycket om att göra Refills, så du får hoppas nån annan kan svara på det 😛

edit: och linus var snabbast som vanligt 🙂

Redigerat av ierker
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, sorry. Så klart är det till att göra dr. Rex loopar. Blev ett skrivfel där. 😳

Men, finns det andra alternativ till att fixa sina egna loopar? Alltså jag vill bara slica upp en wav-fil t.ex.

/johan

För att skapa egna .rex/.rx2 filer tror jag nog att du måste ha Propellerheads ReCycle.. Men du kan förstås slicea upp en sampling manuellt i en sample-editor, spara bitarna som olika samplingar och ladda in dem i olika zones i NN19/XT för att sen trigga trumslagen via midi/matrixen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jupp, jag klipper manuellt i Audition.

Trots att det programmet har en funktion för att automatiskt hitta trumslag och sätta ut markers. Wavelab har en liknande funktion också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...