Jump to content
Annons

Spela in musik med DirectMusic Producer


Bernt

Recommended Posts

Hej

jag har använt gratisprogrammet DirectMusic Producer för att spela med min MIDI kontroller. Jag vet hur man t.ex. får två instrument att ljuda samtidigt. Men jag kan inte för mitt liv komma på hur man spelar in musik med det här programmet. Jag har hittat instruktioner, men det förefaller helt enkelt fruktansvärt komplicerat, en härva bestående av Project, Band, Audiopath, Segment, mm. Men visst måste det ju vara möjligt? Kan någon hjälpa mig? 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Uj uj uj, Microsoft och musikprogram går inte ihop. 😆

DirectMusic får tom. Anvil Studio att verka proffsigt.

Varför inte skaffa en MIDI-sequencer? En begagnad Cubasis kostar inte många pesetas. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Om man ställer en fråga om en cykel, får man ofta svaret köp en bil. Tack i alla fall. Jag har köpt och försökt använda Cubasis VST. Det tycks inte finnas något sätt att använda mina gamla sf2 fonter i det programmet, de medföljande ljuden åter sprakar och pangar så det står härligt till. Borde alltså ha nytt ljudkort, helst ny dator. Varför är det värt besväret? ("Fel Cubasis?" Jo, det svaret har jag också fått. Errare humanum est).

Jag är intresserad av att komponera, inte av att arrangera eller orkestrera eller göra färdiga låtar som kan få någon äldre släkting att tro att de är skivbolagsproducerade. Jag har sett många tecken på att man på det här forumet inte kan, eller vill, skilja mellan de här sakerna. Skilj mellan kaffet och koppen ni häller det i!

Bara ett program som låter mig spara vad jag hittar på, så jag inte glömmer det, är vad jag behöver.

Ursäkta om jag låter frustrerad, men det är det jag är. Varför måste man alltid ge nykomlingar känslan av att vara amatör och ha ställt dumma frågor? Microsoft duger utmärkt för mig på det stadium jag är, det är därför jag ställer en fråga om Microsoft.

(PS. Vet någon av Veteranerna varför e-postnotifieringen inte fungerar?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...