Jump to content
Annons

G R U P P K Ö P ! ! !


Claes Holmerup

Recommended Posts

Jag pysslar normalt inte med Mac, eftersom jag personligen inte har tillräcklig kännedom om dem - men nu har ett gäng av Metric Halo's berömda Channelstrip trillat av från en lastbil, så nu ska vi ha kul! 😄

Nåja - kanske inte riktigt så, men jag har i alla fall fått möjlighet att initiera ett gruppköp. Tyvärr finns den bara till Mac, så jag kan inte ens haka på köpet själv, vilket retar mig lite, eftersom det blir ett ruggigt bra pris för en mycket uppskattad plugg. 😄

Normalpriset för den är 3295:- , men jag har möjlighet att ge följande sanslösa deal vid ett gruppköp:

5st: 1795:-

10st: 1695:-

20st: 1595:-

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har redan channelstrip och kan intyga att den är grym. Jag köpte min licens för över 3000 spänn dock...Jag fattar inte hur de kan sälja den så billigt!

Nåja, de är grymt bra iaf. Max Martin använder den, liksom gräddan av amerikanska toppproducenter. Så om man är på Mac, så är detta helt klart ett tillfälle.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller dessa priser även TDM-versionen?

Nej - det är enbart Native som dealen gäller - men det finns ju en RTAS-version för ProTools-förare. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det handlar säkert mest om att det är dyrare licens om det ska vara TDM... 😕

TDM-versionen kostar 7495:- , så en deal med den för - i bästa fall - 1595:- hade förstås varit rena drömmen - men Native-versionen är som sagt mycket kompetent - och det är den dealen handlar om. 😛

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller dessa priser även TDM-versionen?

Normalpriset är 7495:- för TDM - men vi lägger det på 6395:- i stället, medan gruppköpet av Native-versionen pågår. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittills verkar det vara 3 som är riktigt intresserade; en här och två i VST-forum.

Bara 2 till, så är vi nere på 1795:- - men vi kan ju hoppas att folk snart kommer tillbaks efter sina semestrar och upptäcker detta, så att det kommer ner på ännu lägre pris... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

kan vi inte gå ihop och köpa något vettigt som folk faktiskt har användning för?

En fender pro junior kostar 300 dollar i usa och 4500kr här, fender är det företag som missbrukar eu-lagstiftningen mer än något annat.

köper vi en pall från barain får vi hem dem för ca 3000kr styck....frakten blir för dyr om man bara köper 1 😉

att bränna en plugg kostar 10kr....så det finns utrymme för konstiga rabatter

Link to comment
Dela på andra sajter

att bränna en plugg kostar 10kr....så det finns utrymme för konstiga rabatter

Hej å håå... eeeehh???

Har man en Mac och vet vad en plugin är, så har "folk" anvädning av detta köp.

Redigerat av sounden
Link to comment
Dela på andra sajter

kan vi inte gå ihop och köpa något vettigt som folk faktiskt har användning för?

En fender pro junior kostar 300 dollar i usa och 4500kr här, fender är det företag som missbrukar eu-lagstiftningen mer än något annat.

köper vi en pall från barain får vi hem dem för ca 3000kr styck....frakten blir för dyr om man bara köper 1 😉

att bränna en plugg kostar 10kr....så det finns utrymme för konstiga rabatter

Skulle tro att det finns folk som verkligen jobbar i studio här, både hemma och professionellt och då inte som gitarrister, utan som tekniker och producenter. För alla oss känns det j-lit ointressant med ett fendergruppköp. Dessutom kan jag lova dig att du inte vill höra mig lira gura...

Tror du att Holmerup köper pluggarna för en tia av MHlabs? Det tror inte jag. Eller menar du att han säljer crackade pluggar? Det tror jag definitivt inte...Goddag yxskaft på dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

nej...jag tror att holmerup är ärlig...var nog mera mjukvaruföretagens prissättning jag funderade över...sorry holmerup om det inte framgick...

men vad jag menar är kan vi inte i kraft av vårat antal (5000 skallar) gå ihop och köpa t.ex. ljudkort/mixer/studio projects b1 mickar....borde bli kanonpris

Link to comment
Dela på andra sajter

Titanic (oregistrerad)

Oj,

Har precis tecknat upp mig här och börjat kika runt lite, är detta ett seriöst forum eller?

Det känns lite märkligt att läsa om prisjämförelser mellan knäckt piratprogramvara och tillsynes ett billigt erbjudande! Kostar den normalt 3295 pickadollor inklusive moms så låter det ju nästan för otroligt för att vara sant att man erbjuds möjligheten att köpa samma sak för 1795 pickadollor!

Jag får väl ta och skaffa mig en dator tillslut nudå 😎

Redigerat av Titanic
Link to comment
Dela på andra sajter

nej...jag tror att holmerup är ärlig...var nog mera mjukvaruföretagens prissättning jag funderade över...sorry holmerup om det inte framgick...

men vad jag menar är kan vi inte i kraft av vårat antal (5000 skallar) gå ihop och köpa t.ex. ljudkort/mixer/studio projects b1 mickar....borde bli kanonpris

Prissättningen görs enligt vad tillverkaren bedömer att användarna är villiga att betala - men man måste självklart också väga in hur mycket tid som läggs på utvecklingen - vilket är åtskilliga timmar (månader - år...). De som är anställda som programmerare och som finns på andra tjänster i firman måste få lön för att överleva, så varje använd minut måste betalas i det långa loppet. De måste också räkna in kommande jobb med buggfixar och uppdateringar (på samma sätt som hårdvarutillverkare måste räkna in framtida kostnader för garantireparationer), marknadsföring och allt annat runt omkring som får företaget att fungera. Det är alltså irrelevant att räkna med vad en CD-skiva kostar att tillverka när man pratar om prissättningen av programvara.

Vi har kört en del gruppköp här och i VST-forum genom mig - och det finns någon annan som också har haft gruppköp på gång här.

Visst hade man kunnat få ett riktigt bra pris om man köpte in 5000 likadana micar på ett bräde - men så många är helt omöjligt att samla för ett samtidigt köp.

När det var gruppköp på ADK Hamburg och Vienna, så blev det runt 30 micar någonstans har jag för mig, FMR RNC blev 8st - och det pågående gruppköpet av Metric HAlo's channelstrip har hittills samlat omkring 5st - men det kanske utvecklar sig och blir större så småningom, när folk nu har kommit tillbaks från sina semestrar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Titanic (oregistrerad)
Dator? Det stavas A P P L E M A C I N T O S H. Lycka till!

hihi

Jag tackar för det tipset, sen måste jag lära mig vilka program man ska ha, det är många pengar man ska upp med om man ska komma vidare från sin portastudio.

Channelstrip där som ni pratar om, jag antar att jag kan köra den i t.ex. cubase också?

Link to comment
Dela på andra sajter

Titanic (oregistrerad)
Native inkluderar RTAS/AS, MAS, VST och AU-versioner - så det finns en version för Cubase. :rolleyes:

Oj det var många olika, jag känner till VST och vet att det är det man använder i Cubase iallafall :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittade den här när jag sökte lite på google precis

http://www.annonsdirekt.se/asp/soegning/de...nonceid=3521512

Jag antar att det är samma sak som det pratas om här 😉

Ganska exakt samma - du lyckades nämligen hitta annonsen som jag har lagt upp där... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Titanic (oregistrerad)

hihi okej där ser man 😉

Jaja, jag måste skaffa så många andra saker först så det blir ändå ingen pluggin för mig men jag var nyfiken när jag skrev in mig på vad gruppköp var för något, nu har jag lärt mig det iallafall!

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

För att ge så många som möjligt chansen att vara med i detta gruppköp, så sätter jag en deadline till den siste september. Då har alla hunnit få en lön till efter semestrar o dyl, så det kanske blir lättare att få pengarna att räcka till detta supererbjudande då...?

Anmäl intresse i tråden - så mailar jag enskilt till alla när det börjar dra ihop sig. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

ChrisSnyder (oregistrerad)

Jag vill absolut ha en !!

Det där är den bästa jävla pluggen som finns där ute!

Piskar ALLT jag tidigare hört faktiskt .. använde den mkt förr...

Jag är PÅ

Link to comment
Dela på andra sajter

ChrisSnyder (oregistrerad)

STUDIOFORUM brukar innehålla STUDIO saker ...

kanske på Fuzz forum har dom grupp gitarr köp ...

Redigerat av ChrisSnyder
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...