Jump to content
Annons

Säg den bästa låten\gruppen du vet!


Danabacken

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
Annons
  • Svar 138
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Led Zeppelin - Starway to heaven.... åååh vad jag drömmer... 😕

Starway to Heaven har jag inte hört. Varför har de två låtar som heter nästan samma? Förvirrande... 😆

edit: jag försöker förresten själv komma på vilken låt som är den bästa jag hört men jag tror inte att det finns någon sån låt för mig. Men Not this Way (Chapter 10) med Saga är en stark kandidat...

edit2: och kom nu inte med nån sån där cliche om att "wow, en tjej som gillar Saga - finns det verkligen" för det finns många tjejer som gillar saga och till o med tanter!

Redigerat av Fredrika
Link to comment
Dela på andra sajter

Propaganda gjorde ett gäng av de bästa låtar jag vet... P Machinery / Dr Mabuse / Dream within a dream / Jewel / Duel.... Det mesta gjort med en åttabitars Emulator och en övergrym producent. Har lyssnat på detta till och från i 20 års tid och tvivlar att jag kommer hitta något så genialiskt och hållbart...

Link to comment
Dela på andra sajter

För ett år sedan hade jag utan att tveka svarat #Poundsign# - I Had a Nightmare and You Were In It, men nu är det väldigt mycket svårare. Jag tror att jag så att säga röstar blankt, jag kan verkligen inte välja ut en.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Roll away the stone - Mott the hoople

Och Largo ur Xerxes av G F Händel och Main them från Band of brothers. Fan vad bra...................kl 00:29 och whisky.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Propaganda gjorde ett gäng av de bästa låtar jag vet... P Machinery / Dr Mabuse / Dream within a dream / Jewel / Duel.... Det mesta gjort med en åttabitars Emulator och en övergrym producent. Har lyssnat på detta till och från i 20 års tid och tvivlar att jag kommer hitta något så genialiskt och hållbart...

Ja! Jag som trodde jag var ensam om att ha hört Propaganda - Duel (Eye to Eye) Från 80 talet har ja starkt för mig. Det är dock ett par saker ja stör mig på, dels sångerskan har en ganska speciell röst som jag personligen inte gillar och låten har ett konstigt parti där det låter som en djurpark. Men för övrigt håller jag me om att det är en magiskt bra kompisition och produktion! Hade den på repeat ett tag förut. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)

Haha! Nu kom jag faktiskt på EN låt jag gärna lyssnar på om och om igen utan att tröttna och som för mig är en bortglömd men mycket vacker skatt från Sverige.

Björn Isfält och Lasse Dahlbergs tema från Bröderna Lejonhjärta

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok 🥰 ..finns många..men som sticker ut o som påverkat mig är David Sylvians Nostalgia 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt, myscket svårt.... Men det skulle kunna vara Lips of Ashes av Porcupine Tree från plattan In Absentia.

Eller.... ? Det finns så mycket ruggigt bra... Nä, en nästa låt går inte jag ger upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

puuh. Det vackraste som skrivits är Adagio for strings av Samuel Barber .

totalt fulländat.

Ja, den är finfin.. bara att hålla med.

Min favorit är Albinoni "Adagio in G minor for Organ & Strings"

Det är det vackraste stycke jag hört.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa låt måste ju bara vara Surströmmingspolkan med Tore Skogman

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...