Jump to content
Annons

Medlemspresentation


yessongs

Recommended Posts

Hej. Jag blev introducerad till detta forumet av kompisar som lade upp låtar på Demoinspelningar avdelningen, och är jag inne och surfar så är det där jag brukar hamna. Antar att jag förr eller senare slänger upp nått eget, men jag vill kolla in motståndarna först 😉 . Hur som helst är det skoj med ny osignad musik, och jag är fast övertygad om att det omöjligt kan låta sämre och tråkigare än på radio och MTV/ZTV 😠 .

Lirar själv gitarr i ett rockband, Mammoth Volume, och mina vänner i Lysekil (pwayne och Timecode) drar ibland nytta av min egendomliga talang, nämligen keyboard-trummor 😳 .

Om jag skriver om musik på Demoavdelningen så utgår jag ifrån att 70talsmusik är överlägsen all annan, och att lo-fi låter bättre än hi-fi 😄 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Whälkommen - lo- eller hi-, äh, bara det skakar och rister så! 😳

edit: Jag och svenska????

Redigerat av Per_a_55
Link to comment
Dela på andra sajter

hej och välkommen, kul med folk som gillar lite äldre musik fast jag föredrar 60-talet fram för allt.

vad gillar du för typ av 70-tals musik det finns ju en hel del som förknippas med detta år tionde.

77-punk gillar jag mycket, inte disco och funk som väl var rätt populärt då.

Annars tänker jag främst på sabbath, purple, Mahogany rush odyl.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och välkommen:-)

Är själv gammalt Elo-fan och kan även smälta Moody Blues, Mott the hoople och liknande från 70-talet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste jag välja så blir det progrock från 70talet (min besatthet i tre-fyra år 🙂 ), men även jazzrock och Zeppelin/Sabbath/Rainbow-rock ligger mig mycket varmt om hjärtat. En Gallup på detta forum frågade efter 70talets bästa platta (eller nått åt det hållet) och mitt givna svar var, är, och kommer antagligen att förbli: Tales from Topographic Oceans av Yes. Annars ligger Canterbury band som National Health, Hatfield and the North, och Soft Machine högt på listan. Så mycket bra musik och så lite tid 😄 .

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
70talets bästa platta och mitt givna svar var, är, och kommer antagligen att förbli: Tales from Topographic Oceans av Yes.

Tycker nog Close to the Edge är vassare. Going for the one oxå. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...