Jump to content
Annons

Dedacia - Waiting for him in the cell v2.0


bra eller dålig  

30 röster

  1. 1. bra eller dålig

    • 5
      6
    • 4
      11
    • 3
      4
    • 2
      3
    • 1
      2


Recommended Posts

Postat (redigerat)

vadå... skulle min musik inte vara disco 😕😛

ärligt talat. jag gör BARA gabba,

ni kanske tycker att låten går i 138 BPM.

jag säger att den går i 276 BPM 😛

ska vi släppa det här? 😉😄

Redigerat av dedacia
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tror att det här låter bra i stora högtalare..jag tror dessutom att om du fixar lite mer transparens och lite mer luft åt de olika ljuden i mixen kommer den lyfta ännu mer..den låter lite förtjockad o otydlig i små högtalare.. troligtvis får du vara mer petig med hur de enskilda ljuden samspelar ihop i mellanregisterområdet..den här mixen och stuket på låten vinner mycket på att bibehålla midrange så mycket som möjligt...det är där mycket av aggressiviteten ligger 😕 gör du Rolandhängmatta med EQ'n blir det här bara snällare.... o det vill du väl inte?

Kör hårt..

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Rätt schysst faktiskt! Jag tycker det andas rätt mycket Krome, Busted Babes och Tranquility Castle om detta här. Stilen är rätt mycket Whiplash och inte alls House som någon påstod.

Jag tycker det inte är så mycket hängmatta att det stör. Den dör lite efter, 3:35 är det väl...?!? Jag skulle vilja ha lite mer stereobreddning på detta material. Isotopen gör sitt - no change! Kunde inte den där Kathren-bruden kommit in igen och gastat efter cirkus 3:35?

Förresten, jag satte automeet i läge play här och då landade den på 248 beats per minute. Så det så!!

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags att lyssna på version 2 nu.

låter shysst, men jag tycker det fattas lite mellanregister va? känns lite ihåligt och dovt nästan..

jävligt grymt ös iaf!

Och du, Dedacia. Ska dj:a fredag lördag på en bar, och tänkte även blanda in lite ableton live.. Vilket innebär att jag kan köra din "Gefunk Störung", om jag får för dig dvs 🙂

What say you?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket innebär att jag kan köra din "Gefunk Störung", om jag får för dig dvs

kör på! 😉

då landade den på 248 beats per minute.

skumt

tack för alla svar... nu kan jag lämna den här låten 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
MarcusRombo (oregistrerad)

Har lyssnat på version 2 nu. Tycker bilden är lite onödigt bred, men det är ju å andra sidan inte något av betydelse. Skulle vilja ha rides också. Vi säger så här istället, vill du låta mig remixa?

EDIT: Skulle vilja göra den till rent jävla trummknark, som än vän till mig skulle ha sagt.

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vilja ha rides också.

det ligger faktiskt ride i "refrängen" 😳

Vi säger så här istället, vill du låta mig remixa?

visst inga problem

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Skulle vilja ha rides också.

det ligger faktiskt ride i "refrängen" 😳

Vi säger så här istället, vill du låta mig remixa?

visst inga problem

Du, det var ingen vidare kraft på dom 😄

Cool, jag vill göra den till rent trummknark. Jag PM'ar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

En lite stygg känsla och hel del coola ljud har du fått till.

Segt och enformigt eller coolt minimalistiskt, det är frågan. Jag tröttnar nog lite på slutet, men det beror väl på att jag inte kan genren.

Förresten, fan vilka genrediskussioner det kan bli om dansmusik. Undrar varför det är så känsligt med beteckningarna inom just dessa genrer? Jag fattar inte riktigt vad det spelar för roll ibland, det är ju dunka-dunka-ungdomsmusik alltihopa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen,, adrenalin, oj vad det svänger!

Kan sakna lite i mellanreg. Men jäklar vad jag gillade detta! Vet inte vad jag skall kalla det,, Det är väl inte speciellt mycket house, typ ingenting. Carl Cox går bärsärk på en Crystal Method-platta eller liknande, men absolut inte house!

Låten skulle kunna varit ett par minuter längre, men det blir den väl i den kommande club-mixen?!!!

vänta lite... så, tillbaka. Fletcher Mundson Syndrom! Det är ju så det låter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte vad jag skall kalla det,, Det är väl inte speciellt mycket house, typ ingenting. Carl Cox går bärsärk på en Crystal Method-platta eller liknande, men absolut inte house!

Ja, det är techno. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Ahhhhhhhh så feeeeeeeeett!!!!!

Shit vilket ös 😛

Tycker om dina små "breaks" i låten, eller "fills" om man nu ska kalla dom det?

ah det är tungt, det är hårt, det är dist, I love it 😄

Får jag bli ditt fan? 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...