Jump to content
Annons

Vad är det som har hänt?


Betyg?  

40 röster

  1. 1. Betyg?

    • 5
      3
    • 4
      14
    • 3
      12
    • 2
      1
    • 1
      3
    • 0
      0


Recommended Posts

ALLTSÅ: Refrängen måste komma MYCKET tidigare!!! Den är bra! Låten är cool, men mixen gör den inte rättvis. Man (eller bara jag?) sitter och stör mig lite på demo-soundet som vilar över hela produktionen, man (eller bara jag igen?) tappar fokus på låten.

Låten: 3/5

Mixen: 2/5

Jobba på! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Tycker nog att det låter helt OK kanske nån lite för hög ton för sångaren men dom har vi ju alla testat på. Nä finns inget att klaga på tycker jag, låter bra kul solo också lite fyndigt så där man tror att det ska balla ur men det blir bara helt rätt istället.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Gillar den lite ruffiga livekänslan, men kanske lutar den lite väl mycket åt porta-demohållet. Refrängen är kanon, borde som sagt dyka upp tidigare. Verserna är lite mer anonyma.

Behaglig sång, men jag skulle vilja att du satsade lite hårdare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, har ni vart nere och letat på sidan 15?? 😎

Osiris, Mars Volta och Jarnis:

Var länge sedan denna spelades in och jag har väl tänkt att göra om den vid tillfälle. Hoppas att senare låtar (länkarna nedanför) låter bättre 😛 ...man lär väl sig efter hand....

....och Mars Volta; Du får gärna lyfta Kastar sten på månen igen... 😎

Tack för lyssningen allihop!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att lyssna på den här igen och jag tycker väl ungefär som förra gången.

(Var tvungen att kolla vad jag skrev  :rolleyes: )

Du skrev så här:

Välgjord låt. Refrängen är riktigt bra. Gillar gitarrsolot. Ljudet saknar skärpa.

Kul att det var kul att lyssna igen! 😳😆😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, har ni vart nere och letat på sidan 15?? 😉

Osiris, Mars Volta och Jarnis:

Var länge sedan denna spelades in och jag har väl tänkt att göra om den vid tillfälle. Hoppas att senare låtar (länkarna nedanför) låter bättre 😎 ...man lär väl sig efter hand....

....och Mars Volta; Du får gärna lyfta Kastar sten på månen igen... 🙂

Tack för lyssningen allihop!

försöker göra det.. men. don't find tråden 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tycker fortfarande att refrängen borde få Neil Young att rodna (för att han inte håller din höga standard alltså...). Dom flummiga effekterna, din sång+text, solot framför allt; en jättebra låt! Varför blev det ingen rockstjärna av dig? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt catchy ref. men den boorde komma innan 1.20 för bövelen! 🙁

Gissar att trummorna inte är kvantiserade och det låter riktigt live-igt detta! Snyggt gitarrspel å sång men skulle gärna som sagt se refrängen tidigare! 🙁

Bra låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker det låter helt ok, verserna känns lite tveksamma men det kanske beror på att det låter som Olle Ljungström som någon skrev, han är ju en duktig låtskrivare

som inte kan sjunga, och så illa låter inte det här, du kan ju sjunga.

Men när refrängen kommer och du tar i mer med rösten så får du en helt annan kraft och värme och gitarrerna driver på mer och det blir riktigt bra.

är inne på andra lyssningen och börjar gilla låten mer och mer, tycker det mesta låter bra. Kanske lite orgel här och var skulle göra det fylligare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det hade varit en live inspelning med riktiga trummor och ett helt band så hade det blivit bättre. Saknar lite råare ljudbild. Det märks att du lyssnat på Reeperbahn och Olle Ljungström. Grejen med Olle är hans röst. Den minns man. Rösten i den här låten låter mera som många andra. Skulle Olle sjunga samma text och låt så skulle låten få en femma. Kul att den är från 94.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker fortfarande att refrängen borde få Neil Young att rodna (för att han inte håller din höga standard alltså...). Dom flummiga effekterna, din sång+text, solot framför allt; en jättebra låt! Varför blev det ingen rockstjärna av dig? 😛

Bandet orkade inte vänta på att jag skulle få texterna färdigskrivna! 🙂

Riktigt catchy ref. men den boorde komma innan 1.20 för bövelen! 😄

Gissar att trummorna inte är kvantiserade och det låter riktigt live-igt detta! Snyggt gitarrspel å sång men skulle gärna som sagt se refrängen tidigare! 😄

Bra låt!

De flesta tycker att jag skall lägga refrängerna tidigare på alla låtar och att alla låtar är för långa.....Jag får väl skärpa till mig! 🙂 Tack för lyssningen!

tycker det låter helt ok, verserna känns lite tveksamma men det kanske beror på att det låter som Olle Ljungström som någon skrev, han är ju en duktig låtskrivare

som inte kan sjunga, och så illa låter inte det här, du kan ju sjunga.

Men när refrängen kommer och du tar i mer med rösten så får du en helt annan kraft och värme och gitarrerna driver på mer och det blir riktigt bra.

är inne på andra lyssningen och börjar gilla låten mer och mer, tycker det mesta låter bra. Kanske lite orgel här och var skulle göra det fylligare.

Du är nog den störste orgeldiggaren på det här forumet 😄 ...men det är kanske en god idé. Jag har väl övervägt att göra om den här låten, vi får se...

Om det hade varit en live inspelning med riktiga trummor och ett helt band så hade det blivit bättre. Saknar lite råare ljudbild. Det märks att du lyssnat på Reeperbahn och Olle Ljungström. Grejen med Olle är hans röst. Den minns man. Rösten i den här låten låter mera som många andra. Skulle Olle sjunga samma text och låt så skulle låten få en femma. Kul att den är från 94.

Visst har jag lyssnat på Olle och Reeperbahn men jag har lyssnat på en massa annat också som betytt betydligt mer!

Och utan att på något sätt jämföra kvalité så tror jag att det är lättare att minnas och skilja ut en röst man hört i 20 år än en man hört typ tre ggr....

Tyvärr får inte Olle sjunga denna låt så det blir aldrig nån femma. Om jag tolkar din kommentar så kan jag göra det på två sätt:

1) Låten är en femma men framförandet är en belastning.

2) Olle kan lyfta vilken skitlåt som helst......

....ursäkta den griniga tonen men jag är lite trött på denna typen av jämförelser. Nu är det inte Olle som sjunger utan jag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...