Jump to content
Annons

Been there


Svennis

Recommended Posts

Annons

Vasomhelst som inte är digitalt kräver mer att spela in. Mer kunskap, utrustning, vana. När jag började med G.band och bara använde programljuden fick jag snabbt till det. Men jag gör låtar med gitarrer, basar och sång och det är nåt annat.

Sång är knepigt att spela in är min erfarenhet. Att sen passa in den med de andra instrumenten är jag efter sex år fortfarande dålig på. Ett sätt jag använder är att sjunga till bara bas och trummor. Då skärper jag mig. Dessutom kommer resten av spåren att vara för sången och inte tvärtom.

Du har en låt som går att göra till nåt bra, Fina harmonier. Lite drömskt och jag tror din sång vill vara lite drömsk också (jag kan ha fel). Att pratsjunga, att sjunga "coolt" eller drömskt är enligt min erfarenhet en utmaning. Att ta i av bara helvete kan de flesta utan större vana. Att sjunga avspänt och tillbakalutat men ändå med kraft kan dom som lyssnat på Frank Sinatra och lärt sig av honom.

Eller så gör du som Billie Eilish, håller mikrofonen nästan inne i munnen och viskar fram texten.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...