Jump to content
Annons

Reaching Out Alternativ rockvals Klar


slejnard

Recommended Posts

  • slejnard ändrade titeln till Alternativ rockvals i sitt vardande uppdaterad
Annons
  • 4 veckor senare...
  • slejnard ändrade titeln till Reaching Out Alternativ rockvals Klar
  • 1 månad senare...

Hej igen Slejnard.

jag tycker det låter kanonbra. Mycket bra balans i volymer och frekvenser. Om jag skull ändra på något är att dra ner några DB på ca:400hz. Den är lite för kraftig just där.

annar är låten bra med mycket attityd. 👍🎸

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan sa toniced:

Hej igen Slejnard.

jag tycker det låter kanonbra. Mycket bra balans i volymer och frekvenser. Om jag skull ändra på något är att dra ner några DB på ca:400hz. Den är lite för kraftig just där.

annar är låten bra med mycket attityd. 👍🎸

Tack så mycket för feedback toniced! Det värmer att höra. Försent att ändra något på just denna låt 🎵 men ska tänka på den påtalade frekvensen till kommande produktioner. Fast då är det antagligen nån annan frekvens som gäller 😃. Det går framåt med mitt mixande och produktioner känner jag själv 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, slejnard said:

Tack så mycket för feedback toniced! Det värmer att höra. Försent att ändra något på just denna låt 🎵 men ska tänka på den påtalade frekvensen till kommande produktioner. Fast då är det antagligen nån annan frekvens som gäller 😃. Det går framåt med mitt mixande och produktioner känner jag själv 😊

Hehe ja de förbannade frekvenserna. Fast det är oftast lite godtyckligt. 🥂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, toniced said:

Hehe ja de förbannade frekvenserna. Fast det är oftast lite godtyckligt. 🥂

Ja mixen gör du bra. Och produktionen med. Sedan är det alltid beroende av låt, spelsätt, dynamik mm som avgör en hel de av slutproduktionen. 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj! Skumt "vals-shuffel" i 6/4 coolt. Gillar att det växlar mellan driv och släp rent beat mässigt. Smarta riff och licks. En melodi som låter som någon form av urfolks präst som mässar för de själar han har att värna.  Passande ljudbild i mixen. Retrovibbar på ett nyskapande sätt.  Gillas skarpt! 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-12-21 at 03:30 sa -k9-:

Oj! Skumt "vals-shuffel" i 6/4 coolt. Gillar att det växlar mellan driv och släp rent beat mässigt. Smarta riff och licks. En melodi som låter som någon form av urfolks präst som mässar för de själar han har att värna.  Passande ljudbild i mixen. Retrovibbar på ett nyskapande sätt.  Gillas skarpt! 

Tack så mycket k9. Roligt att höra och en kul liknelse 😃👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...