Jump to content
Annons

Wicked game - en lite annorlulnda cover


NaezT

Recommended Posts

Annons

Utöver att leadsånginsatsen surar på några ställen låter det skapligt bra. Får omedelbart Twin Peaks/random-polisserie-från-90-talet-vibbar.

Några korta kommentarer;

- körerna mot slutet kunde få komma fram lite mera imo.

- tjocka till syntarna ännu lite till och låt dem ta mera plats efter 2/3 av låten.

- trevliga gitarrfigurer

- dippa på sångreverbet en aning

Vänligen,

CHAE

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

God idé! Har du pitschat ned tempot på kompet? Du kan spela så sakta.

Okej; saken är inte helt proffsig men stort  imponerande. Sången är bitvis mycket bra men saknar lite träning. Låten ökar kanske lite i tempot för intensiteten till-tar och det är inte fel. (Ja det föregående nämnde du).

Jag vill sätta högsta betyg för en fyra av fem är för snålt. Det finns potential hos dig eller du och dina musiker.

Jag hatar Chris Isaacs versionden är vidrig. Du har mycket mer djup i din version. Ni har lurat bort det där degiga och äckliga som finns hos Chris Isaaks version. 

 

Redigerat av Flizzaff
  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

@CHAE  Tack - fick höra Phil Collins av någon annan, tar gärna en twin peaks referens 🙂

Körerna skulle nog behöva lite mer karaktär och lite EQ egentligen - det är 

Sången är rätt sur på sina ställen - kommer nog at lägga om den helt om jag orkar göra nått mer med denna.

Reverbet är min vanligt fälla - jag hamnar ofta några dB över det jag borde.

 

@Flizzaff Tack! kör halvtempo på låten ibörjan, och normaltempo efter mitten.  Bytte faktiskt lite ackord i den jämfört med Chris Isaak versionen för att få den lite annorlunda. Sen blir jag säkert lite för entusiastisk på slutet och skyndar på saker - ska lyssna in det. Tack för betyget förresten 🙂 det värmer.

 

mvh

/Krister

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Riktigt cool cover. Bra med kreativivitet. 

Spännande ljudbild. Jag hör att det finns en "hinna" av lägre mellanregister som stör i mixen. Jobba lite mer med mickteknik i de delar som är starka mot slutet. Sedan kan du alltid automatisera volymen så den inte sticker i väg.

Som sagt du har en unik cover som är spännande. ✌🏻

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnat några gånger och gillar verkligen denna version. Kanske se över sångeffekter och lägga om den delen med ”desire” i vers 1 som är lite sur och dra ner falsetten på ”I dont wanna fall in love” på vers 2 en aning. Annars grymt👌

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite slö.

Finns lite Phil Collins vibes.

Men låten behöver putsas en hel del. Sången låter som den lagts på mitt i arret. Sedan har "hålen" täpps till med varierande ljud. Den har potential, men dock lite spretig och hoppig. Tappar bort mig i takterna lite 🤔

Men du har definitivt något på gång.

Prova att dra ner sången helt. Minska reverb m.m. Hitta en fin balans mellan 3 ljud källor och jobba därifrån? Sången måste komma sist i pålägg. Den känns lite forcerad för att få plats och gör inte andas ordentligt.

 

👍♥️🤗🤔

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...