Jump to content
Annons

Musikstilar


Wiseman

Recommended Posts

Annons
  • Svar 67
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Con-bah (oregistrerad)

Det blir mest åt trance-hållet, och då framför allt goa (men även

progg, clubtrance och psy-chill) 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen aning om vad jag sysslar med.... 😄

Pop

😎

...Twilight sket ju fullständigt i allt vad stilar heter...jag har inte heller någon aning om vad det jag gör kallas....

Ska vi bilda en POP-pakt???? ( med stereobreddat influens-område..) 😄

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Alternativ/progressiv/hård/jazz/standard-rock... Men även lite annat som Fusion/jazz/pop... Även kanske lite metal med... Men inget elektroniskt tjaffel... Riktiga instrument, och riktiga låtar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kallar det som jag håller på med för "progressiv instrumental världsmusik"

men är det nån som har ett bättre förslag så säg gärna till!

Lyssna på mig på www.demomusic.nu

artistnamn: Jonas Ekestubbe

Rösta gärna oxå, alltid trevligt med respons!

Ciao!

Link to comment
Dela på andra sajter

usch.. gillar inte genre-indelningen, om jag ska vara ärlig känns det nästan lite föråldrat.

Jag menar genre... det är SO LAST YEAR  😉

Hehehe... vi som sysslar med något gothliknande, är det SO LAST DECADE då eller? 😄

EDIT: Kobra på Kanal1 skulle på gothklubb ikväll klockan 20:45... 🙂

Redigerat av pandemon
Link to comment
Dela på andra sajter

usch.. gillar inte genre-indelningen, om jag ska vara ärlig känns det nästan lite föråldrat.

Jag menar genre... det är SO LAST YEAR  😉

Hehehe... vi som sysslar med något gothliknande, är det SO LAST DECADE då eller? 🙂

"Word" 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Är oxå tveksam över vad jag egentligen gör för musik (vad jag gör annars oxå för den delen ibland 😄)... humorpop, synthpop, techno/trance, house, dance, hip-hop, soul, schlagertjafs... u name it.. ofta vet jag inte dess genre. 😉

Har funderingar på att antaga utmaningen att göra minst en låt av varje genre bara för att djävlas med både mig själv och andra... 🙂

Edit: En princip jag alltid brukar anamma dock är att om man blir glad av att lyssna på låtfan och visslar den efteråt på stan då har jag lyckats... 😄

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Mest lekfull deephouse (jazzig house) med funkiga basgångar, har även gjrot endel Disco/House (kom trea i Dreamhack 2003's MP3 tävling med en disco låt 😄 )

Dreamhack är förövrigt ett stort LAN/demoparty där 5000 pers fick rösta på ett tio tal låtar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Mest lekfull deephouse (jazzig house) med funkiga basgångar, har även gjrot endel Disco/House (kom trea i Dreamhack 2003's MP3 tävling med en disco låt 🙂 )

Dreamhack är förövrigt ett stort LAN/demoparty där 5000 pers fick rösta på ett tio tal låtar...

Ahh, vart hittar man din musik då? Låter som nått jag hade gillat!

Kom 3:a på dreamhack alltså? Då såg man dig på scen då 🙂

Hehe, jag kom jävligt dåligt på dreamhack skall erkännas (10/11 om man nu skall va ärlig, & det ska man ju). Dock mitt eget fel, att dra dit en jazzlåt, som förövrigt visade sig vara så jävligt dåligt mastrad (bara massa bass).

Men men, skam den som ger sig. Nästa år skall jag fan dra dit lite cheezy trance, då ska det nog gå bra 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Wiseman:

http://www.scene.org/file.php?file=/partie...ll.mp3&fileinfo

finns ju Dancefloor devil (mitt bidrag) på... själv tycker jag att den suger bajs, inspelad me en mic för typ 200 kr å ett SB 16 å mastrad med hörlurar från Clas Ohlson för 200 kr på plats 🙂 Pinsamt dåligt mixad oxå... De va ivf tur att tre bra bidrag kom etta två å tre... =) Trancen förstör ju demoscenen, men de värsta är nog att du vinner. De va förmodligen mitt sista Dh ivf.. 🙁 lite synd att de blivit så dåligt å jag har gått dit sen 98 typ... då var ja bara 12 år... 🙂

och ja, du såg mig nog på scen, vi va där rätt mycket =) Vi (Fyllecell) vann ju allt typ =) hehe...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sysslar med riktig musik, alltså metal av olika slag. Ingen sån där låtsasmusik... trance, dance, hipp hopp, tipp topp och annat trams. 😎

Ha ha samma här och gärna lite klassikt med oxå 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...
Ok här är min genre:

😄

ser ut som en japan som e hög på E.. 😳

Ok här är min genre:

😆

ser ut som en japan som e hög på E..  😄

off topic: såg ni slutet på idol igår?? galet jävla bra.. 😄

on topic:

jag gör väl typ radiovänlig elektronisk popmusik. typ sånt dravel som går på rix fm o skit.. jag vet att jag är en hora som många kallar sånt, men jag tjänar pengar på det o jag tycker det är skoj.. är inte det bra??

sen är jag jazzgitarrist i grunden, så jag lirar ganska mycket fusion/friformjazz o sånt på gitarr.. när jag lirar trummor gäller psychadelic.. det är najs som fan!! freeformpsychadelic..

edit: full!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...