Jump to content
Annons

Musikstilar


Wiseman

Recommended Posts

Är ny till det här forumet, så det skulle vara intressant att få reda på vad ni pysslar med när ni gör musik? Är det lika mycket trance här som överallt annars?? *suck* 😉

Vilka är musikerna som aldrig kommer bli kända för att dom slunkit in i jazzträsket?

Vem kämpar för att upprätthålla proggen, osv, osv...

EDIT:

Hmm, på min post skulle man kunna tro att jag e nån garagebandskille, men ack nej. Elektronisk musik här, men gärna så chill som möjligt. Så va det med de 😄

Redigerat av Wiseman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 67
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

För min del är det trance som gäller.

Redigerat av L.C
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försöker alltjämt intala mig själv att de gemensamma nämnarna för min musik är jazz-, dub- och funkinfluenser. Huruvida det stämmer lämnar jag åt lyssnarna att avgöra. Vad gäller konkreta genrer blir det mest olika crossovervarianter, typ jazz+vadsomhelst eller electrodub eller så... Ingen trance ivf, övergav det för en massa år sedan. Been there... =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försöker alltjämt intala mig själv att de gemensamma nämnarna för min musik är jazz-, dub- och funkinfluenser. Huruvida det stämmer lämnar jag åt lyssnarna att avgöra. Vad gäller konkreta genrer blir det mest olika crossovervarianter, typ jazz+vadsomhelst eller electrodub eller så... Ingen trance ivf, övergav det för en massa år sedan. Been there... =)

Och vart hittar jag den här musik??

låter som nått jag skulle uppskatta....

Link to comment
Dela på andra sajter

det blir mest ganska funky-skramell-techno, men försöker även på andra plan som d'n'b och chill.

men ibland provar man väl på nått som man inte har en aning om för nått lär man sig ju alltid som man säkert kan använda till nån av sina egna låtar.

Ronny

p.s men skulle vilja ha tips på bra bas-synthar (för en riktigt djup å tung bas.)

+ tips på ett bra fjäder-reverb. d.s

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försöker alltjämt intala mig själv att de gemensamma nämnarna för min musik är jazz-, dub- och funkinfluenser. Huruvida det stämmer lämnar jag åt lyssnarna att avgöra. Vad gäller konkreta genrer blir det mest olika crossovervarianter, typ jazz+vadsomhelst eller electrodub eller så... Ingen trance ivf, övergav det för en massa år sedan. Been there... =)

Och vart hittar jag den här musik??

låter som nått jag skulle uppskatta....

Jo, så var det där med att tänja på sanningen. Glömde bort att nämna att jag inte har fått ur mig en vettig låt på sisodär 18 månader nu. Så fort skrivkrampen släpper ska jag dock lägga upp nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enkel rockmusik är vad jag vill att mitt skapande ska resultera i.. ett par ackord å lite skön sång med blues-influenser och jag är nöjd!

Ibland blir det så .. men ofta fastnar man i en slinga man tycker låter tuff och sen sitter man där med en låt på 1min där tonerna ätit upp varandra 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Som så många andra sysslar jag mest med elektronisk dansmusik. House i synnerhet, men även breakbeat.

Brukar leka med andra genrer ibland som typ chip och tvspelsliknande musik...blir tyvärr sällan något vettigt av det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt som är fult är min del.

Fast jag kommer nog göra lite kul jazzprylar så småningom när jag väl växer upp lite 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...