Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2022 (alias Längstah)


Dark Of Light

Recommended Posts

Annons
34 minuter sedan sa slejnard:

Va vare som hände!? 😡

Vet inte än. Folk har lagt upp bilder på fejjan där man ser att det är något som hänt i ett invandrartätt område här i Ludvika. Kan vara en intern uppgörelse mellan invandrargrupperingar, någon som försökt blåsa MC-gängen på något, Nynassar som begått ett hatbrott, eller andra saker som händer här i Ludvika till och från. Med till och från så menar jag vart tredje år eller så. Var mera sådant när Hells Angels och Bandidos tävlade om Ludvika som en del av deras revir. Ligger ju bra till för att distribuera droger mellan Västerås, Borlänge/Falun och Örebro. Så det var ett MC krig med skjutningar och misshandel här för typ 15år sedan. Så har ju många mynassar flyttat till Ludvikas avkrokar och förvandlat Ludvika till ett högsäte för extremhögern. Finns många samhällen med hela små byar som är billiga att köpa upp här. Under 90-talet så var det mycket rasistiskt skit i Ludvika och Smedjebacken med. 

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan sa Dark Of Light:

Såg både polisens utryckningsbilar, hundbilar och bilarna de använder för tekniskundersökning när jag åkte sjuktransporten hem från Falun. De körde om på ett mycket olämpligt ställe och det var uppenbart att de hade mera bråttom än när de har bråttom annars. Den enda som hade vanligt bråttom var teknikbilen. Den var inte lika sugen på att riskera liv och lem i omkörningen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan sa slejnard:

Ja ändå bra där k9! Nu ska du bli frisk. Lycka till! 

Måste ju testamentera min Taylor till dig på riktigt nu.

Drömde/yrade om att jag dog och blev lagd i en kista. Var medveten om att jag kördes iväg någonstans och att det blev kallt i kistan. Tänkte att jag låg i ett bårhus i väntan på begravning. Funderade lite över hur det skulle kännas att bli kremerad. För om jag nu kände att det var kallt i bårhuset så borde jag ju känna att det blev varmt i krematoriet med. Men konstaterade att jag ju inte tyckte det var jättekallt i bårhuset, så jag räknade med att det typ bara skulle bli bastuvarmt i krematoriet. Sen bar det av igen och kistan lyftes och skakades och hade sig. Tänkte att jag nog var på min begravning då. Men hörde inte vad som hände. Så kände jag att kistan förflyttades och jag låg och undrade hur det skulle kännas att kremeras. Men helt plötsligt så lyftes det på locket i min kista, och herr Slejnard pockade upp mig. Han började stämma mig och så såg jag att kistan var mitt Taylor case och att jag blivit min gitarr. Den/jag hade hamnat i Slejs ägo och när han spelade på den så gick min själ vidare. Blev sjukt irriterad då jag ju ville höra vad han skulle spela... 

Så om jag inte testamenterar min gura till Slej så kanske jag får spöka kvar på jorden istället för att kila vidare. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan sa slejnard:

Låter både makabert men ändå lite roligt! Svart humor 😄

Hoppas seriöst att du inte dör snart utan blir frisk och kan spela gitarr länge till...

Jo men då får ja ju lära mig att spela gitarr med... haha! 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan sa slejnard:

Nu har jag sjungt om...här en snutt. Hur låter det? SC gör nåt med ljudet. Finns även en tråd i ämnet...

 

 

Nice! Men sången är kanske lite för "skarpt" eqad. Den är tydlig men låter lite, lite för vasst. Kan ju bero på att mina öron är trötta efter en massa oljud på sjukhuset och efter en skramligt taxubussresa med. 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan sa -k9-:

Nice! Men sången är kanske lite för "skarpt" eqad. Den är tydlig men låter lite, lite för vasst. Kan ju bero på att mina öron är trötta efter en massa oljud på sjukhuset och efter en skramligt taxubussresa med. 

Tack! Ja kanske stämmer. Ska kolla det. Mixat med lite trötta öron också. Kanske ska ändra preset från clear till full vocals och ta bort lite dist från delayet.. 

 

sambon tycker att texten är töntig! Då sa jag att hon i idol sjunger om en fluga. Då sa hon att hon jämt byter kanal på radion. Kanske ett bra tecken ? 😂

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan sa slejnard:

Tack! Ja kanske stämmer. Ska kolla det. Mixat med lite trötta öron också. Kanske ska ändra preset från clear till full vocals och ta bort lite dist från delayet.. 

 

sambon tycker att texten är töntig! Då sa jag att hon i idol sjunger om en fluga. Då sa hon att hon jämt byter kanal på radion. Kanske ett bra tecken ? 😂

Öh! Va? Fluga, kanal, va?? Tror att jag yrar igen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan sa -k9-:

Öh! Va? Fluga, kanal, va?? Tror att jag yrar igen. 

Det är sant! Kommer inte ihåg vad hon heter men hon är snygg! 

 

7 minuter sedan sa -k9-:

Visste inte att din sambo var dödsmetallare dock. 

 

Det är hon inte men jag vet vad hon heter och hon är snygg! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...