Jump to content
Annons

Ytterligare ett avsked.


Recommended Posts

Idag har jag blivit jäkligt trött på både det ena och andra. Säger inte att jag är skuldfri men klagomål över min inkompetens gällande artikeln blev droppen.

Nu ska jag göra en sak tydlig för alla er forummedlemmar som tvivlar.

Det jag skrev om i artikeln är absolut ingen lag (Som någon trodde).

Och om jag är inkompetent eller inte kan inte jag avgöra, men jag skrev enkelt och tydligt de få enkla knep jag gjorde, och om det är för amatörmässigt för många av er så ber jag om ursäkt. Ville bara dela med mig och hjälpa till.

Tack Olsberg för tiden. Det brukade vara ett forum i min smak, men nu har det skett så stora förändringar så att till och med jag lägger ner.

Önskar alla lycka till med musicerandet, och jag hoppas att alla sköter om sig. 😄

Har träffat många nya och trevliga människor här. Har nästan blivit IRL polare men ändå inte på något vis.

🙂

Vi kanske ses i framtiden.

MVH Kenny Kängström

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 117
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)

Hej!

Fan heller! Låt inte nån inkokt imbecill dj--la fåntratt ta knäcken av dig!

Att folk är dumma i huvet är snarare regel än undantag! Det är inte lätt att vara snäll och verkligen intelligent då.

🙂

Musik (heter Ken faktiskt)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tusan! Skittråkigt! Vet inte alls vad det rör sig om men "inkompetens" är väl det sista ord som dyker upp i mitt huvud när jag ser ditt namn och jag tror mig tala för en förkrossande majoritet. Det är så lätt att häva ur sig en massa skit i skydd av internet-anonymiteten, ord som man inte vill stå för face-to-face när det verkligen gäller... Skjut upp ditt beslut och fundera ett tag. Vore en stor förlust om du slutade!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har full förståelse för om folk vill göra en stor affär av att de slutar - åtminstone om det, som det verkar i detta fallet, rör sig om mer eller mindre obefogade påhopp. Det är verkligen illa att det ska kunna förekomma påhopp som känns så allvarliga att någon vill sluta medverka i forumet. 🙂🙁

Addic: Jag hoppas att du kommer tillbaks med nya krafter så småningom, när den värsta frustrationen och ilskan har lagt sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett sista klargörande.

Inga påhopp har påverkat mitt val. Har skaffat en del vänner här och en del människor som är vana att se mina inlägg. Därför en upplysning om vart jag tar vägen.

Det jag reagerar på mest är som sagt kommentarer om min artikel som jag har slitit hårt med och haft prestationsångest för. Och även den "nya" stämmningen på forumet som inte alls är av min smak.

Shit vad jag vill peka ut människor som man vill ta med sig ut i vanliga livet. Många av er rockar fett. Du med Claes 🙂

Hej på er

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)

Tjena addic

Såg bråket om din artikel och din reaktion med att avgå från forumet och skulle vilja lägga några ord till din sida, det är jävligt dumt att låta en person och dennes infantila inställning till saker och ting påverka dig så att du lägger ner det är bara till din egen nackdel, missförstå mig inte nu utan läs vidare.

Att dela med sig av sina kunskaper utan att vilja ha något tillbaka är en storhet som inte så många har idag utan de (som tjafsar och ska bråka) tror sig stå över oss andra vilket bara bevisar deras egen inskränkthet och sopiga inställning mot andra människor, det är bara ett bra bevis på att man själv faktiskt har lyckats.

Om du slutar nu så har han vunnit, jag har också en del personer som envisats med att tro att de ska kunna trycka ner mig men de misstar sig då min inställning är att jag bjussar på nåt jag vet och vill man inte ta det till sig så tjatar jag inte mer om det och framförallt så ignorer jag bara dessa med tysthet, jag besvärar mig inte nes med att svara dem alls och så lägger de av helt enkelt eller om de fortsätter så fortsätter jag att vara tyst bara, de är lika intressanta som en påse sopor ungefär och hur ofta gräver man i en soppåse i hopp om att hitta nåt intressant?!

Du behövs på forumet vilket många har visat genom att dels vilja ha dina tips, samt att du blev tillfrågad och fick skriva artikeln vilket ska ge dig styrka, det är din lön för mödan.

Du är en kompetent gitarrist/låtskrivare och att du vill dela med dig av dina kunskaper är ditt bästa vapen, se det så här, när du delar med dig så växer din personlighet och du blir en bättre människa inte bara i ögonen på andra utan din egen person får vitaminer så att säga det är det som tar oss människor vidare och stärker tron i oss att utvecklas vidare som människa bland andra människor (det finns för mycket skit ändå i världen).

Det finns för många s.k. "pinkarevir-människor" som tycker en massa men inte själva vill dela med sig och dessutom har mage att klanka ned på andra, de människorna är oftast sitt eget straff så att säga och de kommer att få dras med sin dåliga uppenbarelse så länge de fortsätter att tro att de kan vinna över oss andra, låt dom tro det, vi andra vet bättre helt enkelt.

Så ryck upp dig, ägna inte tid till att vara arg/ledsen/kränkt det är inte värt en minut av ditt dyrbara liv utan ta åt dig av alla som ville ha dina tips, riff, skämt etc vi är fler en den som vill förstöra och är det bara en mer som tycker de du gör är bra så är det ett tecken på att man ska fortsätta det är bara det som räknas inget annat.

Ta det lugnt ett par dagar och var utan forumet, skriv några tunga riff i ilskans anda och kom sen tillbaka som en ny människa så kör vi hårt och fortsätter att styrka forumet med kunskaper och en stark gemenskap, det är det handlar om.

Take care å schkåll påre tamefan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv är jag väldigt ny här på forumet och vet inte hur det var innan, men första nummret av studio som jag fick var den med din artikel i och jag, mina kompisar, musiker jag känner och så vidare häpnades över din artikel och hur bra ljud du fick fram!

Jag vet visserligen inget om det som hänt, men jag har läst lite trådar där du skrivit ett antal inlägg i och det är bara att beklaga att jag inte kommit hit tidigare... För det skulle vara kul att lära känna dig bättre genom forumet.

Är ditt val att sluta vara där så är det tråkigt, men det är ditt beslut och man får väl bara hoppas att du kommer tillbaka igen...

Lycka till framöver!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker om det mesta jag läst och hört av dig Addic, inte alls kul att du försvinner...

Ta några veckor off, och vänta lite med att avregistrera dig tycker jag. Förhoppningsvis kan lusten komma tillbaka och detta sjunka undan lite...

Om beslutet står fast, så ha det bra därute i verkligheten 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns för många s.k. "pinkarevir-människor" som tycker en massa men inte själva vill dela med sig och dessutom har mage att klanka ned på andra, de människorna är oftast sitt eget straff så att säga och de kommer att få dras med sin dåliga uppenbarelse så länge de fortsätter att tro att de kan vinna över oss andra, låt dom tro det, vi andra vet bättre helt enkelt.

hehe

Bong 1-0 till LM

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad?? Hur ?? Varför?? Jag är nu inte prenumerant på tidningen men tyckte att din artikel var intressant, dels ur en synvinkel från en som inte spelar gitarr..dels för att du är en kompetent gitarrist och dessutom en kreativ snubbe som har spridit mycket energi på detta ställe... faktiskt en av få utvalda personer som jag blir inspirerad av.

Hoppas verkligen att du dammar av dig alla negativa surbullar o neggo-ister och kommer tillbaka med full kraft..

Din plats här på forumet är härmed reserverad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt. 🙂

Tycker din artikel i tidningen var väldigt informativ och välskriven. Det var nog uppskattat av väldigt många som inte lyckats få till sitt egna sound. Jag har inte pratat med dig här på forumet, men det vore synd om du drog.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med föregående talare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Men Kenny.. Jag förstår dig.. Jag känner igen den där känslan. det är nåt som händer på det flesta populära forum. Usch.. Men snälla bit i hop, stå emot och stanna. Du har tillfört så mycket bra här på forumet och jag är lika positivt förvånad varje gång jag hör nåt du spelat in.. Jag (som inte är gitarrist då) som ljudtekniker har aldrig lyckats få lika fett och gôtt ljud som du lyckas få ur en valvestate...

Dina riff är underbara.. Du ger nåt här på forumet och jag bli lika störd varjegång som nån "revir-pinkande" messerschmidt är inne och sabbar med nåt fånigt inlägg och kommenterar.. Usch.

Det finns ett arabiskt uttryck som jag gillar " Ingen sparkar på en död hund" Vilket betyder att har man gjort nåt så får man kritik vare sig den är berättigad eller inte.. Men alla dessa som kritiserar dig gör det ju för att du är nån på det här forumet.. Så tror jag i alla fall. Då slänger dom ur sig vad som helst.. Tyvärr.. Dom vill tjivas med dig för du är nån här helt enkelt.. Men Kenny.. Bästa sättet att hantera dom är att inte svara dom. Vi andra ser ändå vad som är rätt och vad som är fel. Och du har ju visat vad du kan.. Artikeln i tidningen var helt 100% suverän.

Lasse-Mongo tycker jag skrev ett bra inlägg här ovanför.. Gör som han sa.. Ta en brake, men stanna kvar. Du berikar foumet med din kunskap.

Ha en bra dag nu!

//Robban

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan bara instämma med Lasse K, som blir verttigare och vettigare för varje inlägg han gör. Ta en break. och kom sedan tillbaka. JAg upskattar både dina inlägg, dina låtalster och din attityd. Dessutom så gillade jag gitarrartikeln skarpt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men för fan!

Ni får ursäkta, men det här är lite skrattretande. Vadan denna dramatik? Det börjar blir lite löjligt med alla dessa "det -är-ingen-som-förstår-mig-avsked".

Om nu punkrockarsnubben inte gillade din artikel och ville försöka knäcka dig i en otroligt fånig diskussion om övertoner så är det väl hans huvudvärk. Inte din! Jag tycker inte att det är skäl nog att sticka faktiskt.

Jag vet att det inte är lätt att vara en oförstådd, förbisedd, undervärderad och dramatisk konstnär, men släpp det nu och kör vidare!

PS. Inlägget är inte att tolka som ironiskt. eller sarkastiskt. Är själv en oförstådd, förbisedd, undervärderad och dramatisk konstnär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men för fan!

Ni får ursäkta, men det här är lite skrattretande. Vadan denna dramatik? Det börjar blir lite löjligt med alla dessa "det -är-ingen-som-förstår-mig-avsked". 

Om nu punkrockarsnubben inte gillade din artikel och ville försöka knäcka dig i en otroligt fånig diskussion om övertoner så är det väl hans huvudvärk. Inte din! Jag tycker inte att det är skäl nog att sticka faktiskt. 

Jag vet att det inte är lätt att vara en oförstådd, förbisedd, undervärderad och dramatisk konstnär, men släpp det nu och kör vidare!

PS. Inlägget är inte att tolka som ironiskt. eller sarkastiskt. Är själv en oförstådd, förbisedd, undervärderad och dramatisk konstnär.

Helt rätt!

Varför ska man bli knäckt av ett forum? Spelar väl ingen roll om det är 1, 2 eller 3 st som inte gillar det man gör?

1000 spänn på att addic antingen ej drar eller så kommer han tillbaka väldigt snart.

//MÄSTAREN

Edit: felstavat

Redigerat av MÄSTAREN
Link to comment
Dela på andra sajter

Det börjar blir lite löjligt med alla dessa "det -är-ingen-som-förstår-mig-avsked".

Finns det fler?

Kan någon länka? (*nyfiken* :rolleyes:)

edit: Ta det lite lugnt Addic, bättre att stanna och ha kul än att stå utanför! :rolleyes:

Redigerat av Dumb Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
edit: Ta det lite lugnt Addic, bättre att stanna och ha kul än att stå utanför! :rolleyes:

Word.

Dust yourself off and try again!

Du är välkommen tillbaks närsomhelst & då står vi här med ett fång blommor.

Var det här Pungkrockdude's fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar inte skriva så mycket i de här konfliktrelaterade trådarna; jag valde efter två veckor på det här forumet att hålla en låg profil, vilket egentligen är lite emot min natur. Detta av lite olika anledningar, en är att jag är lite skeptisk - och ovan - vid det som kan kallas "livet på webben". Hur som helst, här är mina rader kring ditt (eventuella...?) försvinnande:

(Motörhead-)Lemmy sa en klok grej en gång (kanske det enda vettiga han sagt, men det hör ju inte hit): "Var du än vänder dig i världen, så nog fan står det ett rövhål där". Det kanske inte är poesi, kanske en plattityd, men min erfarenhet - som är hyggligt gedigen - säger mig att han har rätt. Som vettig människa (DU) så kan det vara värt att stanna upp och ta ett principbeslut kring hur man ska hantera dessa skitskallar, för de finns där ute. Man kan välja att alltid konfrontera dem, att skita i dem eller (det sämsta valet, faktiskt) att tillåta dem att påverka ens eget välmående. En vettig medelväg är att identifiera, och välja de konflikter man ska ta, och skita i resten.

Det är inte så förtvivlat lätt det här; därför att nånstans är vi lite känsliga konstnärssjälar. Rampfeber är ingen myt, och när det handlar om att ta kritik och kommentarer från en skrivande eller talande publik, så tror jag det är inbyggt i oss, att ta fasta på den ogillande kritiken. Om 9 av 10 tycker det du gjort är ballt, så är det ändå den 10-e (negativa) åsikten som fastnar. Känns det igen? Om så "den 10-e" är ett skithål, då måste man vara förberedd.

F ö tycker jag att det SchzkålFanLasse skriver vettigt ovan. Läs hans inlägg igen!

Åsså ska du ha personlig credit för att jag har fått ordning på mitt gitarrljud. Det hade jag inte innan jag skannade dina inlägg här.

Kör hårt Addic!

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ska det börja bråkas om allt? Är jävligt trött på den här jargongen, varför kan man inte (som någon redan sagt) vara tacksam för att någon i ren välmening, vill dela med sig av något?

Kom igen addic, vi är fler som uppskattar dig än dom som inte gör det. Vilket värderar du högst?

Vad man än gör här i världen så retar det alltid upp någon viktigpetter, men är dom ens värda att ödsla energi på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med. Cred till alla som har ambition att dela med sig. Jag fattar inte varför du fick kritik för artikeln. Speciellt kul att få lite tips på annorlunda lösningar o hands-on. Dom flesta artiklar man läser handlar mest om att lista gitarrer, micar o stärkare. Gillade att det var konkret. Tack!

Jag säger som dom övriga här. Om du sticker ut hakan o säger nåt så kommer du alltid att stöta på några rövhål som retar sig. Du kommer inte undan. Ta en semester, gör nåt annat... men det vore synd o ge sig för gott.

/Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

G.Audemard (oregistrerad)

Ok, jag postar inte specielt mycket här. Men läser desto mer. Jag ställer mig på Addics sida och hoppas allt löser sig.

Du är en stor inspirationskälla för många med din kreativitet och engagemang. Jag höjer alltid ett ögonbryn när jag ser att du har postat ett nytt inlägg.

Alla har inte karisma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var verkligen tråkigt att läsa. Jag som blev så imponerad av ditt sound och till och med ditt fräcka riff som inspirerade mig att plocka upp gitarren igen!

Du var ju en av de justaste killarna här på forumet. Hoppas du vill komma tillbaka igen.

Hoppas i varje fall att du kan vara glad någon annan stans även om du känner dig kränkt här.

/Fredrika

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...